Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Funket NES'en ?

På en måte. Den starter og går, men grafikken er fucket. Ser ut som om den henter feil grafikk, og alle tall som f.eks. poeng telles i HEX. Det er artig å ha 43F0C poeng i Super Mario :new_woot:

Vet ikke hva som er galt, og vet ikke hva jeg skal søke etter heller for å se om noen har en løsning på problemet.

Det virker som om hvert grafikkelement er lagret i en egen minneadresse og den henter opp innholdet fra feile minneadresser.

Vet ikke hva som er galt. Spillene virker jo...

Lenke til kommentar

Hvor finner dere alt? Er på leting etter en 2,5" IDE-disk til laptopen til dama, siden den som er der er defekt.

PS: Bor i Oslo.

Har mange slike disker 20/60g men bor i bodø/blir litt dyrt å sende til oslo/har sendt bærbar i retur til Oslo etter å skifta skjerm kosta:150kr/blir kanskje litt mindre for hd da/fullt mulig å sende mot porto for den/hvor stor hd trenger du/en på 40g holder hvis ho kun surfer litt på nett/er på facebook

Lenke til kommentar

@Kajac

Kan være connectoren som ikke er helt god?

Husker jeg fant en snes som funket noen ganger, angre ganger ville den ikke i det heletatt, og noen få ganger så fikk jeg grafikk som ikke så ut.. men husker ikke om jeg fikk opp poengene som hex.

Og connectoren finner du lett på ebay ;) og er ikke noe stress å bytte.

Noen her som har lysrør til en 15.4" laptop skjerm??

En bekjent fikk en laptop (Acer Travelmate 8100) hvor det ikke er lys i skjermen.. koblet på en annen skjerm (15", men med samme koblinger) og den blei det lys i, så inverteren ser ut til å fungere.

Lenke til kommentar

En bekjent fikk en laptop (Acer Travelmate 8100) hvor det ikke er lys i skjermen.. koblet på en annen skjerm (15", men med samme koblinger) og den blei det lys i, så inverteren ser ut til å fungere.

Søk på "Travelmate 8100 ccfl" på ebay så finner du det nok der for en billig penge.

http://cgi.ebay.com/ACER-TRAVELMATE-8100-15-4-LCD-CCFL-WIRE-HARNESS-/180572996690 ca 180 kr inkl frakt. finner sikkert billigere også.

Endret av n00ky
Lenke til kommentar

På en måte. Den starter og går, men grafikken er fucket. Ser ut som om den henter feil grafikk, og alle tall som f.eks. poeng telles i HEX. Det er artig å ha 43F0C poeng i Super Mario :new_woot:

Vet ikke hva som er galt, og vet ikke hva jeg skal søke etter heller for å se om noen har en løsning på problemet.

Det virker som om hvert grafikkelement er lagret i en egen minneadresse og den henter opp innholdet fra feile minneadresser.

Vet ikke hva som er galt. Spillene virker jo...

Det kan hende er dårlig kontakt mellom 72-pin connectoren og spillet... har opplevd masse rar grafikk etc med en slitt connector men etter at jeg skiftet connector så funka alt som det sku...

Lenke til kommentar

@Kajac

Husker jeg fant en snes som funket noen ganger, angre ganger ville den ikke i det heletatt, og noen få ganger så fikk jeg grafikk som ikke så ut.. men husker ikke om jeg fikk opp poengene som hex.

Og connectoren finner du lett på ebay ;) og er ikke noe stress å bytte.

( lysrør til en 15.4" =)??????? er nok skjermen som er kaputt/ få tak ny 15,4" display kan hende det funker bedre

Lenke til kommentar

Noe av det jeg har funnet den siste tiden:

- Liten HP maskin, Intel P4 630 3.0 Ghz. Har satt i RAM og HDD og maskinen ser ut til å fungere helt perfekt.

- DELL 2000FP, svært beist, men ser ut til å fungere fint etter en liten test.

- 17" HP skjerm, kommer bilde men en liten klikkelyd i den når den har stått en stund avslått

- 19" Benq skjerm, to stk gående kondensatorer som skal byttes.

- 2x SATA HDD 80gb

Endret av Mr.Anki
Lenke til kommentar

@Kajac

Og connectoren finner du lett på ebay wink.gif og er ikke noe stress å bytte.

( lysrør til en 15.4" =)??????? er nok skjermen som er kaputt/ få tak ny 15,4" display kan hende det funker bedre

Og ja, det er kun lysrøret, du ser bildet svakt i skjermen, og lyser jeg på den så ser man det ganske tydelig.

Det er nok en god del mer jobb å bytte røret enn hele skjermen.. for det innebærer en god del demontering og litt lodding.

Lenke til kommentar

Det er etter min erfaring omtrent like vanskelig å bytte skjerm som å bytte lysrør. Som regel drar man bare ut lysrøret på siden og napper ut kontakten. Ingen lodding er nødvendig. Å bytte panel krever løsning av flere kabler.

Når lysrør koster en hundrings og skjermen fra tusenlappen og oppover så er det klart at man sparer mye på å ikke skifte hele den fungerende skjermen.

Lenke til kommentar

Har nå sett igjennom Connecting People, og jeg tror ærlig talt ikke dette programmet vil ha noen som helst konsekvens for oss som liker gjenbruk. Elektrokjedene og gjenbruksstasjonene har nok merket "stjelingen" lenge før NRK tok opp temaet. Problemet er nok heller alle østeuroperene som driver business av dette.

Uansett så reagerte jeg på at programmet heter Connecting People og for det meste fokuserer på Nokia. Nokia er tross alt i følge GreenPeace det grønneste teknologiselskapet i verden.

Lenke til kommentar

Fant en Gammel 12" Lcd touchscreen i dag men for å koble til touch funksjonen må mann ha en gammel muse kabel(jeg mener ikke den runde pluggen på de litt eldre musene, men den seriellport lignende kabelen som ble brukt i windows 95 og eldre)

Er det noen som vet hvor jeg kan skaffe en sånn kabel og en overgang til usb eller Seriel port :)

post-187768-1288814135,0503_thumb.jpg

Endret av Dennis9
Lenke til kommentar

Musene som fantes før dem med den runde ps/2 porten brukte serial porten ;) Så du trenger nok bare en pc med serial port.. evt en usb til serial port adapter.. tror dealextreme selger dem.. evt finnes det nok på ebay :)

Men spørs hvordan det er å få tak i drivere til den den touch skjermen da, og hvor godt den i det heletatt vil fungere :p

Har en 7" skjerm liggende (for bil bruk), og denne er ganske vond å bruke for å si det sånn..

Lenke til kommentar

Fant en Gammel 12" Lcd touchscreen i dag men for å koble til touch funksjonen må mann ha en gammel muse kabel(jeg mener ikke den runde pluggen på de litt eldre musene, men den seriellport lignende kabelen som ble brukt i windows 95 og eldre)

Er det noen som vet hvor jeg kan skaffe en sånn kabel og en overgang til usb eller Seriel port :)

Her: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=155161911

Brukte denne på skolen når jeg gikk Data og elektronikk, fungerer helt fint :)

Lenke til kommentar

Last findings (for sikkert 2 uker siden) er en skritteller, en håndteller, en nokia 2760 uten batteri og et Canon PowerShot A50-kamera.

Kameraet tar overraskende gode bilder til å være 11 år gammelt, og kun ha 1,3 MP oppløsning.

Her er et par eksempelbilder (inni spoileren):

post-121454-1288913294,4018_thumb.jpgpost-121454-1288913298,3088_thumb.jpg

post-121454-1288913301,0376_thumb.jpgpost-121454-1288913304,0773_thumb.jpg

post-121454-1288913307,1802_thumb.jpgpost-121454-1288913310,3073_thumb.jpg

Til sammenligning tar min nye mobil med 3 MP elendige bilder i forhold :)

Endret av Kajac
Lenke til kommentar

Dagens to funn:

1: 600W bilforsterker av ukjent merke. Fant denne faktisk i bosset i vaskehallen på bensinstasjonen jeg jobber på

2. Fujitsu Siemens Esprimo Mobile V5535. Ser nesten ubrukt ut. Dette er altså en billig-laptop fra 2008, med 160 GB harddisk, 1 GB minne, og 2 GHz prosessor. Virket ikke når jeg fant den, men fant fort ut at det var en løsnet kontakt på strømforsyningspluggen. Litt lodding, og maskinen fungerer som en drøm :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...