Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Mr. A: indeed, det er gode funn :) Mamma tenkte det samme angående kjøkkenmaskinen, men etter nærmere undersøkelser er den iallefall 10 år gammel, så jeg vet ikke...

arjato: Er skjermen knust, eller er den bare svart? Hvis den bare er svart, kan det være en kabel som er skadet, og dette behøver ikke å være problematisk å ordne.

Er for øyeblikket på jakt etter en bilforsterker. Har funnet en før, men da var jeg ikke interresert, så jeg lot den ligge :realmad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Kajac, Bilforsterkere finner man nok sjelden.

Har jo funnet noen selv, og noen av dem fungerer fint, mens andre har litt småfeil.

Har funnet 2 hvor jeg måtte bytte noen transistorer som hadde brent ;)

Den siste av dem som jeg fiksa er vel 1000 eller 1200W 4 kanaler..

Men en kamerat av meg fikk en skikkelig forsterker av en annen en som hadde funnet den..

Tror det var en sånn en, Sound Stream XXX-6500D.

Sist jeg snakka med han så hadde han testa den, men den lyste bare grønt og fikk ikke noe lyd ut av den.

Lenke til kommentar

arjato: Er skjermen knust, eller er den bare svart? Hvis den bare er svart, kan det være en kabel som er skadet, og dette behøver ikke å være problematisk å ordne.

Bildet blir forvrengt, men funker fint på ekstern skjerm, kunne forøvrig ikke se den var knust heller, ser ut som noe er sølt på skjermen, når jeg bøyer på den så ser jeg det er noe inni.

Endret av arjato
Lenke til kommentar

arjato: Etter videoen og dømme kan er jeg ganske sikker på at det er ledningen. Har en flippemobil som oppfører seg helt likt, og der er kabelen defekt :/

Er du en kløpper med loddebolten burde dette være piece of cake å fikse :)

Du kan forsøke å bøye skjermen opp og igjen og se om bildet endrer seg.

Dagens tur:

post-121454-1285533517,8781_thumb.jpgpost-121454-1285533526,6894_thumb.jpgpost-121454-1285533535,5983_thumb.jpg

Dagens funn ble HP-scanneren på siste bildet. Funker fett, bortsett fra lysbildedelen. God bildekvalitet er det også. Egentlig bra funn med tanke på at kontainerene ble tømt på torsdag/fredag. Var også en god del gamle harddisker og minnebrikker i en eske (bilde 1), men ingenting av interresse, desverre :/

Fant også et hauggammelt PCMCIA-WIFI-kort, men får det ikke til å virke. Ingen drivere funker.

Endret av Kajac
Lenke til kommentar

arjato: Etter videoen og dømme kan er jeg ganske sikker på at det er ledningen. Har en flippemobil som oppfører seg helt likt, og der er kabelen defekt :/

Takk Kajac, det fungerte å bøye på skjermen, er desverre ikke noe flink til lodding, men om det er enkelt å ordne så kan jeg vel prøve, får ta en kikk på den.

Er det noen mulighet for at den kabelen er lik på andre hp maskiner?

Har noen dv6000 liggende som jeg kan ta av om den passer.

Endret av arjato
Lenke til kommentar

Takk Kajac, det fungerte å bøye på skjermen, er desverre ikke noe flink til lodding, men om det er enkelt å ordne så kan jeg vel prøve, får ta en kikk på den.

Er det noen mulighet for at den kabelen er lik på andre hp maskiner?

Har noen dv6000 liggende som jeg kan ta av om den passer.

Du kan jo sjekke. Har sett flere der kabelen sitter fast i skjermen. Begynn med å skru den opp og sjekk om kabelen sitter godt i hovedkortet, hvis den gjør det så feilsøker du bare.

Lenke til kommentar

@Arjato.. Ser du nevner at du har noen DV6000 liggende.. Jeg har selv en sånn liggende her som jeg ei stund vurderte å sette i stand.. men fant aldri deler til den (+ usikker på om den fungerer som den skal).

Du har ikke tilfeldigvis det jeg trenger?

Mener den mangler alt til skjermen, men kablen sitter vel igjen, men panel og alt av plast er borte.

Også mangler den harddisk, adapter og deksel.

Resten var på plass :)

Skjermen er rivd av den, og den var knust.. så ville tro det er derfor dem kasta den.

Den starta opp den gangen, med bilde på ekstern skjerm.. men aldri testa den mer enn igjennom bios.

Lenke til kommentar

Fant litt ting i dag smile.gif

Fant en noe sammenklemt pc, som jeg fikk redda ut litt deler fra..

4x 1GB ddr-2 ram, socket 775 3GHz Pentium D 930 Dual Core CPU, 250GB samsung sata disk, Apacer ER151 kortleser.

Ellers fant jeg noen meter med bilstereo strømkabel, en antenne forsterker for antenne/kabel-tv, ADSL modem og til slutt.. en Alto Terminator Digital Auto Feedback Eliminator for PA anlegg, ikke noe jeg har bruk for, men sikkert mulig å få solgt om den fungerer smile.gif

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Fant en Dell Latitude C640 i dag uten ram, hdd og batteri, men ellers ser den hel ut.

Noen som har tips til universal lader som kan passe til denne? Er en tre-pin plugg.

Denne typen hunn kontakt trenger jeg:

93-06003-502.jpg

Evt. noen i Trondheims-området som har en liggende? 20V 3.5A

Endret av Mr.Anki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...