Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Fungerer som den skal?

 

Skjermen har en stripe på ca 2cm i nedre venstre hjørne med døde piksler. Antar at den har fått seg en dunk eller liknende engang. Ellers fungerer alt knall!

Det ble en fin oppgradering fra den gamle 32" CRT'en, og det at jeg kan kjøre DVI rett til "tv'en" er heller ingen negativ ting :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3DFX Voodoo5 5500

 

Stilig funn det der! Husker godt når jeg selv hadde lyst på Voodo5, men måtte nøye meg med et voodoo4.

 

 

Om noen har brukt for noen/mange FC disker (72.8GB, 40pins), så kan jeg sikkert formidle noen videre. Er et stort lass som er dumpet på en av mine faste plasser, men jeg tar ikke med noen om ingen trenger. (diskene står i 3u kabinetter tilhørende et HP EVA system)

Lenke til kommentar

Ser dere mye bærbare som har fungerende skjerm eller er skjermene på de fleste knust?

Jeg lurer på det samme, jeg skulle gjerne hatt en 14" 1200x800 skjerm til den gamle laptopen min så den kan gies bort. Kjøpte ny inverter til den, men det hjalp ikke, så da er det baklyskatodene som er gåene. Da er det vel like greit å bytte hele skjiten.
Lenke til kommentar

Kan være verdt å teste en annen psu om du har mulighet.. mener den bruker vanlig atx tilkobling på hovedkortet.

Evt også teste andre minnebrikker, og gjerne cpu, evt testa tinga på et anna hovedkort ;)

 

Om alt funker på et anna kort så kan du jo ta en titt på hovedkortet, og spesielt på kondensatorene.. er du heldig er det kun noen få kondensatorer som lekker f.eks ;) enkelt å greit å reparere :)

 

 

Lenke til kommentar

Skulle akkurat til å oppdatere posten min :)

 

Det ser ut til att det er den backlight tingen som er gærnt, lyste med lykt på skjermen og da kunne jeg se bakgrunnen som den skal være.

 

Strake veien til ebay etter backlight / inverter, inverter er vel kanskje rette navnet?

 

Frode

Lenke til kommentar

om du søker på backlight så ender du nok bare opp med lysrørene tipper jeg, så må nok søke på inverter ;)

Men om du skrur den opp først, så ser du etter om det er en seperat inverter, eller om den er en del av power kortet..

Der bør du uansett finne et dele nr vil jeg tro, som du igjen kan bruke på ebay ;)

 

Ellers kan du jo sikkert kjøpe vanlige invertere å koble på den, men da mister du muligheten for justering av lysstyrke på skjermen.

 

 

Lenke til kommentar

m$35-D002646 og L$STR631105333

 

a190E3-H-X det står på selve print kortet

 

Dette står det på den lange listen øverst på skjermen bak, den har 10 brune gjennomsiktige kabler mot skjermen.

 

Det er vel denne som er inverteren i skjermen? den som er nederst antar jeg er høytalere :)

 

Frode

Endret av molland
Lenke til kommentar

Om du ser på det første bildet du la ut, så sitter det 2x 2pins kontakter der.. hvor 1 har rosa og hvite kabler og dem 1 siste har blå og hvite kabler, disse går til lysrørene i panelet wink.gif (merkelig nok er det bare 2 rør i den skjermen der, bare vant til å se med 4, så derfor skrev jeg litt feil først, men rettet det opp nå!) Så det er som nevnt i posten over, kombinert PSU og inverter kort (noe som er ganske vanlig).

 

Men jeg ser også 4 kondensatorer som lekker, og en som kan se ut som buler oppover.. alle disse bør byttes.. er du heldig så funker inverteren som den skal når du har bytta dem 5 wink.gif

 

*edit*

Så et nr på kortet, så jeg tok meg et ebay søk, og endte opp med 1 treff.. så her har du et brukt kort.. link!

Dette er BF utgave av kortet, mens du har AF, men det ser ganske likt ut.

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...