Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

De fleste butikker som elprice, lefdahl, elkjøp...etc pleier og ha en kasse ved bygget. Men gjør det på eget ansvar. Visse butikker politianmelder folk for og rote i el avfallskassene sine. Du får sikkert lov hvis du ber pent og spør om du kan lete etter en spesifikk del til en eldre datamaksin for eksempel.

Endret av WilliamRobertsen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har en ubrukt Coolermaster 830 Stacker Nvidia Edition jeg ønsker å gi bort framfor å hive på dynga, om noen er interessert. Den fikk seg en trøkk i posten, så den har et par mindre defekter. Eneste betingelse er at den ikke videreselges uten å opplyse om defekter.

Sender ikke, så den må hentes i Lillesand. Send pm om interessert.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med Elretur i Stavanger-området? Jeg har en AMD-boks jeg bruker til server (MSI K8N Neo2, AMD64 3400+), og hovedkortet er ikke særlig glad i 4 rambrikker. Jeg har kikket innom byttebua på gjenvinningssentralen på Forus, men der er det sjelden noe.

Søkefunksjonen er ubrukelig, så det er mye mulig jeg har gått glipp av det samme spørsmålet tidligere i tråden.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med Elretur i Stavanger-området? Jeg har en AMD-boks jeg bruker til server (MSI K8N Neo2, AMD64 3400+), og hovedkortet er ikke særlig glad i 4 rambrikker. Jeg har kikket innom byttebua på gjenvinningssentralen på Forus, men der er det sjelden noe.

Søkefunksjonen er ubrukelig, så det er mye mulig jeg har gått glipp av det samme spørsmålet tidligere i tråden.

Det er ingen som setter pcene sine i byttebua, du må kikke i kassen for el-avfall. Merk at minst en av de som jobber der går og sanker stæsj til seg selv, så sjekk med han om han kan hjelpe deg.

Ellers får du kikke bak Expert (flere butikker, sjekk kart) og Lefdal, der er det åpne kontainere. Elkjøp (Forus) har alt innendørs, tror jeg. Rett ved Kvadrat er det vel Datakjeden, der er det muligens noe.

Forresten, er det lov å spørre om noen har noe som jeg kan bruke her? Eller finnes det en "byttetråd"?

Endret av Mr Burns
Lenke til kommentar

meh man tenker jo ikke på slikt.

uansett ny tur på søplefyllingen, hadde invitasjon til å dra innom finplukkingshallen men det slapp jeg :new_woot:

fangst:

Asus P5k SE + 2 gb ddr2 + 2.66ghz c2d

GF 8800gts (gitt bort)

kortleser

samsung dvdbrenner sh-s202, laget i 2007

western digital 500gb sata-3 16mb cache

jensen airlink 7354 wlan pci

Abit AI7 med 478-cpu + 2x 512mb ddr1 + ukjent agp-skjermkort (gitt bort til TorfinnS her på forumet)

Lenke til kommentar

ikke prøvd hovedkortet og kortleser enda

han som fikk skjermkortet har sittet oppe hele natten og spilt stalker...

finplukkingshallen ble besøkt på mandag. av 6 hovedkort var 3 brukbare såvidt jeg kan se:

asus ati radeon x550 128mb

ati radeon x1650

medion 9800pro xl

MSI MS-7010 VIA-K8T800 s754 med 2ghz cpu

MSI K8N Neo2 platinum

ati radeon x700se

Asus GeForce FX 5200 128MB

FOXCONN C51GM03A1-3.1-8EKSH SK AMD 939

Endret av mhsalangli
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bare blitt småtteri på i det siste..

Siste funnet var:

4x TP kabler på rundt 3 meter tipper jeg (ikke målt dem), har vel egentlig nok fra før men :p

2x VGA skjøte kabler (mulig dem egentlig er til en KVM switch.. har ihvertfall hunn og hann koblinger med skruer i begge ender)

1x Serial kabel/nullmodem kabel (kjekt å ha for konfig av div eldre switcher, ups.. osv..)

Lenke til kommentar

Dell Dimension 3100. eneste feil var minnebrikkene, bytta de så boota den rett i win xp.

skifta og cpu, fra en dårlig celeron til en 3,2ghz s775 cpu. taklet uten problemer.

250gb satadisk. nå er det bare finne noen i omegn'en som har bruk for en grei pc.

dell_dimension_3100_397x500.jpg

Gitt til Dudeson her i Tromsø idag

Endret av mhsalangli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...