Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er at jeg har vært å lett rundt i el retur, men det ser ut som det meste av pc der bruker Intel pentium 4, har faktisk ikke funnet en eneste AMD basert maskin

 

 

Er det noen som har en liste over skjeldne prosessorer som man burde ta vare på hvis man kommer over ?

Lenke til kommentar

Problemet er at jeg har vært å lett rundt i el retur, men det ser ut som det meste av pc der bruker Intel pentium 4, har faktisk ikke funnet en eneste AMD basert maskin

 

 

Er det noen som har en liste over skjeldne prosessorer som man burde ta vare på hvis man kommer over ?

 

Hvis ikke er det sikkert mulig og lage en slik liste på forumet.

Endret av WilliamRobertsen
Lenke til kommentar

Ikke akkurat el-retur, men fikk det av en som skulle gi det bort på finn.

 

Asus P5K Hovedkort, og Asus EN8600GT Silent 256MB pci-ex kort :)

Tenkte på å oppgradere servern, men ble litt i tvil.. Egner dette seg som server til å kjøre Windows 2008 R2? eller bør det heller brukes som noe annet?

En kamerat som har samme hovedkortet, klarer å dra det meste av spill med det oppsettet, men han har jo også en temmelig grei cpu og 8800gt (eller noe sånt) skjermkort..

 

Jeg har heller ikke noe bra cpu til kortet, har kun P4, 2.8GHz cpu (fra hp maskinene jeg fant for et par uker siden) om den passer.

+ skulle få en 3ghz P4 cpu av en kamerat.. men igjen, tror ikke jeg har kjøler som passer, da hp maskinene hadde skruefester til kjøler.. men får vel en billig på ebay :)

Lenke til kommentar

Fant litt i dag :new_woot:

Et trådløst aksess punkt og en 19" skjerm.

 

Skjermen funka ikke da psu hadde to ødelagte transistorer og skjermen stor bare og blinka, har bytta den med en psu fra en 15" jeg fant men må få tak i litt el tape og isolere alle ledningene :tease: Har ikke fått testa aksess punktet enda.

Lenke til kommentar

På dealextreme.com kan du finne både SATA/PATA overganger og kobling som lar deg bruke CFdisk som hdd. Sikkert ikke optimalt hastighetsmessig, men kan være en enda billigere måte å få testet om maskinen funker bra før du evt kjøper en skikkelig disk.

 

M.

 

(Skrevet på en dereturnert FS Amilo med en 2GB CFkortdisk - debian med icewm, iceweasel (firefox) og ikke så veldig mye annet.)

 

:)

 

M.

Lenke til kommentar

Heisann

 

Flaksen vil ingen ende ta :) Jeg kom på å sjekke en annen laptop jeg har, og jammen var det ikke en sata disk i den også :) Blir riktig nok brukt til media senter da men, skal iallefall teste den hdd'en vet jeg :)

 

Frode

 

EDIT : fåreløpige tester så funker den helt fint med den andre hdd :)

Endret av molland
Lenke til kommentar

Jeg vil også ha en elretur jeg kan gå på og finne gjenbruksting. :/ Gøy å få ting opp å gå igjen. Egentlig så burde det vært bedre gjenbruksordninger før ting blir sendt til gjenvinning. Et par frivillige med tilgang til varene, og vips kan man få flere fult fungerend pc-er m. tilbehør som enten kan selges for å finansiere elretur/gjennvinningsordningen, eller gies bort til familier som ikke har råd til en pc, pensjonistkurs, e.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...