Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal ikke folk ha mulighet for å levere ting selv utenom butikkens åpningstid da?

5878817[/snapback]

Kan kan vel bare sette det utenfor containeren...?

Det blir litt ekstra jobb for de ansatte, men kanskje de tar hintet - og fjerner hengelåsen ;)

Lenke til kommentar
Dagens fangst:

Bra funn! :thumbup:

Jeg fant en gang 3 stk like DVD-spillere. Alle hadde tydelig vært åpnet, og ingen av dem ville gi noe bilde ut...men de funket fint som CD-spillere.

Så da ble det noen kjente som fikk nye CD-spillere ;)

Endret av tomahg
Lenke til kommentar

Jeg tenkte på hvor genialt hadde det ikke vært å faktisk kjøpt en hengelås.... Sånn at når man kom til containere som har hengelås slik at man kunne bare klippet av låsen.... Tatt det man ville ha eller la være og så henge ny lås med nøkler i til personalet dagen etter :p Hehe....

Lenke til kommentar
Jeg tenkte på hvor genialt hadde det ikke vært å faktisk kjøpt en hengelås.... Sånn at når man kom til containere som har hengelås slik at man kunne bare klippet av låsen.... Tatt det man ville ha eller la være og så henge ny lås med nøkler i til personalet dagen etter :p Hehe....

5891236[/snapback]

Noen har hengelåser som går på standardnøkkelen til betjeningen. Så tror ikke dette er lurt :p

Lenke til kommentar

Søren. møtte enda en ny plukker på plassen 'min' i går... Men, takket være denne tråden snek jeg meg ikke bare inn i bilen igjen etter å ha kastet papiralibiet mitt, men smilte, ristet på hodet og sa et eller et annet om at her var det visst flere å dele godsakene med og fikk en liten prat om sikkerheten av å plukke våte komponeneter (Vår variant av å snakke om været :) )

Fangst? et par nettverkskort, et med WOL tilkobling, en reservestrømforsyning (dersom den funker, da...) og en frontmotert usb-tilkobler (fra et gammelt compaq kab, må tilpasses litt for å passe i en standard 3,5" åpning (søren, jeg som hadde bursdag forleden og glemte å sette dremel på ønskelisten... ) Kunne også tatt med en sanyo tuner, et par kassettdeck og en diger 70-talls ITT receiver, men var ikke helt i det hjørnet... Hadde det vært noen sterohøyttalere der, derimot...

M.

Lenke til kommentar

Har fulgt med på denne tråden en god stund nå, og ble så inspirert at jeg tok meg et lite natt-raid nå nettopp (ca. 01.00 til 01:50) men det var skuffende; Hos Elkjøp var så godt som alt knust (noen har gått inn for det der ja :no:) eneste som var noenlunde helt var en gammel pc i desktop-kabinett. Det som var mest interesant i den var en gammel 2Gb Seagate-disk, som jeg ikke tok meg bryet med å ta med meg. Hos Expert låser de tingene inn i en innhegning, så jeg kom meg ikke inn (prøvde ikke heller)

Noen som vet om noen andre steder jeg kan prøve lykken i Haugesund?

Lenke til kommentar

Var ute en tur i kveld på min faste runde. Nesten så jeg skammer meg på vegne av el-retur-plukkere... :no: Fyttegrisen som det så ut et par steder. Skulle tro noen hadde hatt det gøy med å knuse mye av det som sto der. Og det at snøen er smeltet gjorde ikke ting noe bedre. På de 2 verste stedene, lå det knust glass og plastikkbiter overalt.

Nesten så vi burde fått laget oss en plakat som ber el-plukkere om å skjerpe seg, også hengt dem opp på de mest rotete stedene.

Lenke til kommentar
Det er nok en del som synes det er festlig å knuse ting.. Aner ikke hvorfor, men noen liker jo å ødelegge gjenstander.

Tror vel neppe de deltar i denne tråden.

5907729[/snapback]

Vet. Derfor jeg tenkte at vi "seriøse" el-plukkere, bør ha en plakat vi kan henge opp der folk roter som verst. Butikkene vil kanskje sette pris på det også?

Edit: Whee. 500 innlegg.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...