Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv er jeg på jakt etter noe så simpelt som en usb header til usb kontakt av typen man finner på de fleste kabinetter idag. Bor på Lørenskog. Noen som har noen tips? Vet at Elkjøp har, men der jobber jeg og de har elretur i ett bur som er låst inn...

Lenke til kommentar

Fin fangst i dag, fant en Etherwan xpresso 1624 switch som ser ut til og fungere. Eneste er at den bråker. Også fant jeg mengder med jumpere og mange strømkabler. Hvis noen trenger strømkabler er det bare og spørre. Bor på lørenskog. Men jeg sender ikke noe i pakker.

Jeg har koblet laptoppen igjennom switchen nå og den er rask og går som ei klokke. Skriver faktisk med laptopen som er koblet til nå.

Endret av WilliamRobertsen
Lenke til kommentar

En får aldri nok serverutstyr.

Edit: Bilder av switchen

DSC00410-1.jpg

Her er den tilkoblet laptopp og annet.

DSC00423-1.jpg

Faktisk noe raskere enn routeren min. Så jeg skal bytte vifter og bruke den.

Lenke til kommentar

tidligere i uken fikk jeg være med på kastetur på søppelfyllingen i tromsø (og siden man jobber i kommunen og var med en som hadde kompis der så fri plukking:D )

asus P5PL2

gforce 6500 256mb agp passiv

gainward 6600 256mb pcie vifte

creative soundblaster audigy sb1394

samsung 200gb satadisk

pinnacle firewire pci-kort

cnet cwp-854 wlan kort pci

realtek 1000mbit 66mhz pci

gainward fx5700le 256mb agp vifte

asus gf4 mx440 64mb agp passiv

ati radeon 9250 256mb passiv agp

ati radeon 7500ve all-in-wonder agp passiv

powercolor x800gt 256mb ddr3 pcie vifte dual dvi

intel s775 2.80ghz SL7J5

amd athlon 64 s939 ada3200daa4bw

amd athlon 64 s939 ada3200daa4bp

2x 256mb pc2-3200u

2x 512mb ddr1 400mhz

1x Kingston 1GB DDR2 SDRAM Memory Module - KFJ2887/1G

Lenke til kommentar

[...] jobber på lager/service på Elkjøp selv [...]. Personlig har jeg ingenting i mot [...]

Sjangse for at flere som jobber er like snille?  :innocent:

Har ikke titta noe etter at jeg en gang fikk litt tilsnakk fra ett sted og Elkjøp tør jeg nesten ikke lengre.. 

Ossen er status på Megastore El-retur?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Fant denne i elreturen på jobben. Fungerer fjell! :D

Kast den igjen! Den routeren er djevelens verk! DI-624+ fortjener ingen å måtte huse.

Lenke til kommentar

Ossen er status på Megastore El-retur?

Hvis du mener på Lørenskog så har dem en stor lukket konteinar man ikke får noe ut av.  :cry:

:hm: Kjipt. Og jeg som ikke vet om noen andre steder.. vel.. bortsett Lefdal som "kasta meg bort."

Lite spennende hvis jeg ikke får noen nye steder.

Lenke til kommentar

Nja blir fort for mange østeuropeere og konkurere med i tilegg på elretur kassene rundtom så dette er en døende hobby som noen sa tidligere i tråden.

Men forskjellen mellom de fleste som går i kassene og roter og østeuropeerne er at østeuropeerne tar det de finner og selger det videre. Mens de fleste andre gjør det enten fordi at de er samlere, eller trenger noe spesifikt.

Jeg går selv ikke i andre kasser enn skolen min sin elavfall kasse siden jeg har lov av skolen og ikke ønsker problermer ifra butikkene. Forskjellen er at jeg får ha det hele i fred og ikke har en hel gruppe med for eksempel polakker som camper rundt kassene. Jeg kan gjerne kjøre forbi elkjøp og se flere biler som står parkert i nærheten av returdunkene, og de som er inne i bilene grafser med seg det de ser av elektronikk.

Lenke til kommentar

Mine innlegg !

Noen som har en AMD socket 754 prosessor liggende som de har lyst til å donere ?h

har et hovedkort jeg har lyst til å bruke men finner jo ikke en så gammel prosessor noen steder :(

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...