Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yes :hrm: Denne gangen gadd jeg ikke og rydde etter de som hadde vært der før meg :mad:

Feilen er at folk ikke bryr seg. Det kastes mye rart i elretur. Det havner mye der som aldri skulle vært der. F.eks møbel. søppel. bilbatteri, malingsspann, plastdunker, gamle ekle dass og mye annet.

Dessverre så er det mange folk som ikke bryr seg.

Lenke til kommentar

4x 256mb sdram Kingston valueram kvr100x72rc2/256-is

asus cur-dls server hovedkort. dual pga-370 pentium 3

http://www.motherboard.cz/mb/asus/CUR-DLS.htm

cur-dls.jpg

Intel Server Board S875WP1-E Intel 875P Socket 478

6x sata, maks 4gb ddr1 400mhz

S875WP1-E-P428-NP-2.jpg

avbildet hovedkort er samme type men mangler 4 stk sata.

2x nettverk hvorav ene er 10/100mbit og den andre er gigabit

3x pci 32bit og 1 stk 8x agp.

støtter raid 0, 1, og 10

Lenke til kommentar

mine funn de to siste ukene:

2x17 lcd av merkene Hannstar og Orion. Ikke verdens beste kvalitet på bilde men begge fungerer i værtfall.

fant også 4 stk 512mb ddr ram, og et Adaptec Ultra SCSI kontroller kort.

Fant også en aopen pc med p4,512+256 mb ddr ram, 160 gb sata disk og dvd drev. Den skal gies bort til ei jeg kjenner som trenger surfe-pc.

Lenke til kommentar

Trodde aldri jeg skulle finne noe av nytte i søpla, men tror du ikke lykken smilte til meg da jeg gikk ut med søpla i blokka der jeg bor. I søppelkonteineren hadde noen kastet fra seg 2 komplette Logitech annlegg. Fant også et lite Cambrigde SoundWork annlegg, henta ikke opp dette.

Plukka ut dette:

post-68016-1269718324,351_thumb.jpg

Logitech Z-540. Har nå spilt som juling på det i 2 timer. Alle høytalere spiller krystallklart :)

og dette:

post-68016-1269718168,7711_thumb.jpg

Logitech Z-5500, foreløpig ser det bare ut til å være noe kontakt-feil med kontrollen, så har ikke fått testet høytalerne, men ingenting har en eneste skramme :)

Har rett og slett vanskelig for å skjønne at folk er dumme nok til å kaste helt fullt brukbare anlegg. Førstnevnte fant jeg at koster ca. 800 kr. i prisguiden. Det siste koster hele 2700 kr. Så håper jeg får det i drift igjen :)

EDIT: har funnet ut at kontrollen har samme feil som mange anlegg av denne typen har. Så uvisst om jeg får det i gang. Blir antagelig bygd om så sub'en kan kan brukes til anlegget jeg har :)

Forøvrig er det ikke første gang jeg finner brukbare ting da, men har bare dreid seg om en liten hylle fra IKEA noen hadde dumpet i søppelboden og en trådløs Samsung tlf. som fungerer og er nå fast-tlf. i leiligheten.

Endret av janingar
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ingen fare og gå og se kansje ta med noe men er lurt og ikke stirre inn i kamera :yes:

btw: Fant tre fult fungerende bærbare i går :w00t:

2ghz hp

2,6ghz hp

700mhz dell (god oppløsning 1400*1050 :dribble: )

Alle er teste og fungerer men har ikke lader til dem som jeg kan bruke fast :thumbdown: Skulle gjerne brukt den ene hp'n som bærbar siden min "nye" er i damas klør :tease:

Noen som har eldre hp ladere? Mer spesifikt til en pavilion ze5604ea.

*edit*

Fant også to pcmcia trådløskort hvor det ene har mulighet for mobilt bredbånd :w00t:

Endret av Cryztek
Lenke til kommentar

Ingen fare og gå og se kansje ta med noe men er lurt og ikke stirre inn i kamera new_yes.gif

btw: Fant tre fult fungerende bærbare i går konservativ_woot.gif

2ghz hp

2,6ghz hp

700mhz dell (god oppløsning 1400*1050 dribble.gif )

Alle er teste og fungerer men har ikke lader til dem som jeg kan bruke fast thumbdown.gif Skulle gjerne brukt den ene hp'n som bærbar siden min "nye" er i damas klør harhar.gif

Noen som har eldre hp ladere? Mer spesifikt til en pavilion ze5604ea.

*edit*

Fant også to pcmcia trådløskort hvor det ene har mulighet for mobilt bredbånd konservativ_woot.gif

Lader finner du billig på ebay ;)

Selv kjøpt flere ladere der, og så lenge det er noe dem selger mye av så får du dem for rundt 70-80kr med frakt :)

Lenke til kommentar

Hvor lett er det å finne utstyr utenfor butikkene nå? Får ofte inntrykk av at flere og flere sikrer skrotet sitt, evt. med vilje knuser det til småbiter for at ingen flere skal kunne få glede av det. Tenkte selv å ta en tur ned bak Expert. De har en kontainer stående, men virker som de bare har hvitevarer der. Pleier brunevarer og hvitevarer å stå for seg selv?

Lenke til kommentar

Hvor lett er det å finne utstyr utenfor butikkene nå? Får ofte inntrykk av at flere og flere sikrer skrotet sitt, evt. med vilje knuser det til småbiter for at ingen flere skal kunne få glede av det. Tenkte selv å ta en tur ned bak Expert. De har en kontainer stående, men virker som de bare har hvitevarer der. Pleier brunevarer og hvitevarer å stå for seg selv?

Jeg tviler på at de ansatte knuser skrotet med vilje slik at de blir helt verdiløse.

Da er nok sjansen for at det er andre "gjester" som har knust tingene.

Du vet jo hvordan f.eks et pckabinett vil se ut om noen kaster sitt gamle fjernsyn oppå det.

Og når andre roter og plukker der og, da blir det ikke noe bedre.

Lenke til kommentar

hehe, litt morsom tråd å lese gjennom, da jeg jobber på lager/service på Elkjøp selv, og store deler av jobben min går ut på å rydde opp etter folk som kaster og roter i el-returen :) Personlig har jeg ingenting i mot de som pent kommer å spørr om de kan få lov til å kikke etter spesifikke ting, men de som kommer med skrujern og er ute etter det som ligger gravd nede i bur (som vi bruker timesvis på å fylle) hiver vi ganske fint vekk.

Bare husk at det er helt normale mennesker som rydder opp etter dere :)

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at de ansatte knuser skrotet med vilje slik at de blir helt verdiløse.

Da er nok sjansen for at det er andre "gjester" som har knust tingene.

Du vet jo hvordan f.eks et pckabinett vil se ut om noen kaster sitt gamle fjernsyn oppå det.

Og når andre roter og plukker der og, da blir det ikke noe bedre.

Skal ikke snakke for andre butikker, men i vår butikk hender det at vi faktisk denger løs på diverse ting for å rett og slett gjøre dem verdiløse. Vi sliter veldig med at øst-europeere roter i søpla, og å hive 1-2 timers arbeid ut av bur for oss er ikke noe problem for dem hvis de ser noe der nede som kan være verdt bryet.

Dere skulle bare prøvd det å rydde opp på slike steder, dere hadde heller ikke likt at folk var bak der. ;)

Lenke til kommentar

Var ute en tur idag..

Fant en god del HP/Compaq stasjonære maskiner..

omtrent alle var demontert.. men fant et par som kun minnebrikkene var tatt ut av, som jeg tok med..

Resten tok jeg bare CPU, disk og dvd-brenner fra..

Så jeg sitter her med:

6 stk Pentium 4, 2.8ghz, socket LGA775 prosessorer (modell 521)

5-6 80GB S-ATA WD disker (en med knekte tilkoblinger, og en som er temmelig bulka.. så tar vel kortet fra den).

4-5 IDE DVD-Brennere, og 1 S-ATA (men den er nok defekt.. men kan jo ta ut laseren :) )

Og 2 like maskiner, med samme type prosessor, disk og brenner som nevnt over her.

Tok også med et ekstra hovedkort.

Også fant jeg litt eldre deler..

512MB DDR1 ram, 2x Socket 478 Pentium 4 2.6GHz prosessorer.

Ikke noe er testa enda.. men maskinene kommer nok fra et sted som har brent.. for det lukta sot i hele kassa dem lå i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...