Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Atleladden: Det er neppe gåen kondensator, men gåent baklys. Det er mulig å skifte CCFL og invertorene, men vanskelig å få tak i deler og ofte så mye jobb at det blir lav timepris. Hvis man får det til i det hele tatt.

Å koble 24V til en skjerm som skal ha 12V vil neppe gå særlig bra. Finn en strømforsyning med 12V og som kan levere minimum 2,1 A så skal det gå bra. Du kan f.eks trekke 12V fra PC-strømforsyninga til skjermen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror nok ikke det.

Det letteste er vel å "fikse" en vanlig PSU.

På 17" Benq skjermen blinker også power dioden de første minuttene mens jeg venter på bildet, om dette sier noen noe. Kanskje det bare er psu inne i skjermen som er døende og jeg kan prøve meg på den hacken med hjemmelaget ekstern psu. Har en AT psu som ville vært perfekt.

Når det gjelder den Lille Matrix skjermen så har jeg også en del andre strømforsyninger, men de har ikke passende plugg.. om jeg finner en med ca like strøm specs kan jeg bare sette over den passende pluggen med sukkerbit, eller vil dette gi spenningstap?

Lenke til kommentar

Har litt eldre ting liggende som kanskje noen kan bruke.

-Pixelview PlayTV PAK

-PixelView G2 MX200

TV-kort med inn og ut, sånn kort oppsummert.

Vet ikke om det fungerer 100%, men ser ingen grunn til at det ikke skal det. Tror eskene inneholder alt det som skal være oppi.

-Epson Color ink cartridge til Epson stylus color 200 og 500 (S020097)

Hentes på Heimdal i Trondheim, eller jeg kan til nød sende via post, men da betaler mottaker porto og emballasje. Send PM for henting eller mer info.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Windows 9X / 98SE / ME / NT4.0 and Win2000 display drivers.
Supports Windows 95/98.

Jeg tviler på at man finner driver til nyere Windowser. Jeg tipper det er 50% sjanse for å finne driver til en moderne Linux.

Jeg ville lett etter drivere før jeg evt hadde gjort noe mer.

Lenke til kommentar
Windows 9X / 98SE / ME / NT4.0 and Win2000 display drivers.
Supports Windows 95/98.

Jeg tviler på at man finner driver til nyere Windowser. Jeg tipper det er 50% sjanse for å finne driver til en moderne Linux.

Jeg ville lett etter drivere før jeg evt hadde gjort noe mer.

Jeg gjorde det vel ikke klart at dette var gamle greier, nei. Men det kan jo hende det er noen som kan bruke det. Konvertering av analog video eller noe slikt, kanskje?

I alle fall. Dersom ingen vil ha det innen et par uker, går det til renovasjonsverket.

Lenke til kommentar

Lite action her i det siste :ermm: Tok en tur i dag men var ganske lite, et par crt skjermer noen telenor bokser med noen scsi kort for nettverk jeg aldri har sett før gadd ikke raske med noe annet enn to nettverkskabler (vet aldri når man har bruk for enda flere enn man allerede har :p )

Nå må dere lete folkens :thumbup:

Lenke til kommentar

Var nede på elkjøp i tromsø for noen dager siden. Nå har de fått opp 4 overvåkningskameraer og en svær kontainer mean bare kan legge ting inni og ikke ta ut av. De har jo selfølgelig den lille kassen man kan ta av, men man får jo ikke så lyst til å sette seg ned å skru når det står plakater der om at det er tyveri og kan anmeldes. Dette suger! Vil ha det slik det var før, da brydde ingen seg om at man kom og tok så lenge man ikke rotet :(

Lenke til kommentar

fant 2 slike idag

Back-up Power System for Managed Switches

http://www.zyxel.com/web/product_family_detail.php?PC1indexflag=20040520161143&display=6778&CategoryGroupNo=DA5EE3EE-247D-481B-80A4-CAF28BF901AA

ikke funksjonstestet, kan hende de er kastet fordi viftene bråkte ellerno, 4 bittersmå vifter er hvertfall fjernet fra enheten da jeg fant de 2.

forøvrig har jeg fått tak i 4 stk dell optiplex gx280 og 1 stk dell prescision 360.

Lenke til kommentar

Vært dårlig med funn fra min side i det siste..

Men fant en xbox (ikke 360) og noen dvd-filmer igår.

Xboxen har fått seg en smell, så den er sprekt i fronten, og den er fremdeles litt våt, så har ikke testet den.

Fulgte heller ikke med noe kabler eller noe, men har dette fra før så er ikke noe problem å få testet den når jeg gidder.

Lenke til kommentar

Xboxen har fått seg en smell, så den er sprekt i fronten, og den er fremdeles litt våt, så har ikke testet den.

Fulgte heller ikke med noe kabler eller noe, men har dette fra før så er ikke noe problem å få testet den når jeg gidder.

legg inn xbmc så har du et fint mediasenter :w00t:

Heller dårlig med funn her opp i det siste :ermm: Kansje bra siden det begynner og bli ganske fult på den lille hybelen min (må flytte snart :yes: )

Endret av Cryztek
Lenke til kommentar

Skru den opp og la den tørke i 3-5 dager i et varmt og tørt rom. Hvis ikke ender du mulg opp med en kortsluttning. Tørk over med noe hvis det er sand på noen av kretskortene når den er tør. Dette er hva jeg pleier og gjøre og har fått omkring 90% av alt jeg har funnet til og virke. Men noen av tingene jeg "Redder vekk" må ofte loddes eller fikses på en eller annen måte.

Syns det er tragisk at folk jager vekk de som skal bare ha seg noe og ikke tenker profitt. Selv har jeg ikke noe problemer der jeg finner saker nå siden jeg rydder alt opp igjen. Og får lov av de som styrer der. Synd mye av dette skyldes mest østeuropere og de som ser etter lettjente penger.

Endret av WilliamRobertsen
Lenke til kommentar

Har funnet xbox før, som jeg har chippet ;) så gidder nok ikke styre så mye med denne.

Men over til en annen ting.. Han ene jeg jobber sammen med fant et par mobiler idag.

Den ene mangler han lader til, så dette er bestilt (mobilen starta opp på batteri, men slo seg av igjen ganske fort, så vi vet at den ikke er død).

Den andre er en Nokia 6210 Navigator, noe skada, men ser ut til å funke :)

Men denne er låst (har testa med både telenor og netcom kort, ingen av dem ville den godta).

Ser det ligger litt Tele2 info på den, så regner med at den er låst til Tele2..

Så jeg gikk inn på sida dems, og der krever dem imei nr og mobil nr som mobilen ble kjøpt med..

Imei nr er ikke noe problem, men værre med mobil nr den ble kjøpt med..

Så, noen som vet om en anna måte å låse den opp på?? (og som ikke koster noe :p )

Tenkte litt på NSS.. men veit ikke hva produkt kodene er, og husker ikke helt åssen jeg bruker programmet.. + får sikkert ikke oppdatert mobilen uten at det sitter i et simkort.

Lenke til kommentar

Ta kontakt med Tele2 kundeservice (e-post eller lignende), og si at du har IMEI men ikke husker nummeret. Forhåpentligvis vil det funke. :)

Er jo verdt å prøve.. evt si at den er kjøpt brukt, så jeg ikke vet hvilket nr den ble solgt med.

Men prøvde å endre produkt kode på den og kjøre en oppgradering (fant ut at fatter'n har Tele2 kort via jobben), også tok jeg en hard reset på den og stappa inn netcom kortet mitt.

Eneste som skjedde var at den gikk fra engelsk til norsk språk, og klaga på feil sim igjen..

Så, endring av FW hjalp fint lite.

Lenke til kommentar

Aigth!! Fant en ny prosjektor,tynnklient og et tastatur i dag :D

Prosjektoren er av samme type som jeg fant sist men linsa er i orden på denne men har ikke testa den enda.

Tynnklienten funker som bare det (poster fra den atm) Satte den opp til og koble til compaq desktoppen jeg fant tidligere med p4 cpu og 1gb ram via remote desktop og det funker ganske bra men og se film funker heller dårlig siden tynnklienten bare har 100mb nettverk :(

Skal se om det blir bilder senere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...