Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Har etterhvert kommet fram til en god løsning for å få tak i komponenter; direkte avtale med sted som har elretur. Når aktuelt utstyr kommer inn er faktisk bedriften så idealistisk at vedkommende spør kunde om det er greit at komponenter går til gjenbruk! : )

Så nå dumpet det inn noen maskiner:

Kabinett med MSI kt4v med athlon 2100+, 1GB DDR, GF 6200ge AGP, uten PSU og defekt disk. DVDrom og CDbrenner.

Kabinett med alt komplett og kjørende: ASUS P4C800 (875P) (tar alt av DDR minne og *alle* P4 cpu, 4stk SATA) 2,66 GHz P4, 3x 512 MB DDR, GF 6600gt AGP, DVDdl brenner, DVDbrenner, 250 GB IDE disk

Fujitsu PC med LGA775 hovedkort m/intgr. GPU, 3,0 GHz P4, 1 GB DDR2, DVD brenner, uten PSU

Toshiba bærbar med vista, (død maskin - ingenting skjer når man prøver starte) 2+1 GB DDR2 5300 minne, 250 GB SATA disk, plass for en ekstra disk

+ enkelt deler fra en P3 maskin, 2 x 256 SDRAM og 15 GB IDE disk

: = )

Om noen har tips for å få liv i toshibaen tar jeg gjerne imot : )

Har du rett lader til Toshibaen noen Bærbare må ha rett type lader for å starte opp. Har opplevd at en hp så ut til å være død men så lånte e en lader som min datter hadde

da fungerte maskinen etterhvert(kan også være vannskada prøv å tørke maskinen noen dager)

Fant en Lg E500 for noen dager siden hvor det sto at det var sølt vann på skulle visstnok

ikke fungere men fant lader som passet og maskinen fungerer prikkfritt nå

Endret av ehmikals
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er på jobb jeg tenkte, vi bytter rimelig mange adaptere så tar ikke de inn igjen defekte ladere for og spare porto.

så har en haug på kanskje 600-900adaptere liggende som starter ta opp litt plass.

"Elretur er i henhold til EE-forskriften pliktig til å ta imot kasserte elektriske og elektroniske produkter (EE-avfall)

vederlagsfritt fra virksomheter som driver innsamling av avfall."

vi som skole driver jo ikke innsamling av avfall, må vi da selv dekke utgiftene ved henting og bruke elretur sin transportør for området?

Lenke til kommentar

Fint funn dette

Stakk innom elretur etter skolen idag og hentet hjem dette.:

post-205409-1263912589_thumb.jpg post-205409-1263912595_thumb.jpg

post-205409-1263912625_thumb.jpg post-205409-1263912639_thumb.jpg

post-205409-1263912654_thumb.jpg post-205409-1263912675_thumb.jpg

post-205409-1263912679_thumb.jpg post-205409-1263912688_thumb.jpg

post-205409-1263912589_thumb.jpg

Det er ganske fint.. Desverre fungerte ikke Skjermen.. Men tror resten fungerer fint.

4x sourround høytalere, èn subwoofer, selve leseren og musikk anlegget.

EDIT: Den subwooferen, som dere ser meg i, Den var så blank at jeg fikk ikke med meg sort fargen xD

EDIT2: Fant problemet da jeg prøvde og starte dvd spilleren. Den ga ikke noe fra seg, ikke lys heller. Så jeg åpnet for å sjekke. Så var det bare sikringen. Så jeg tok ut den og koblet en ledning på hver ende for å sjekke. Og da fungerte det :D

Daniel

Endret av Danielgr
Lenke til kommentar
så små ide disker er jo dagli kost og finne da :p har for det meste slutta og ta med meg ide disker på under 500 gb

Ikke her detsverre, dog er ikke jeg den som leter mest :p

Trur desuten at Elkjøp her på Hamar låser inn pcr etc., så er veldig lite å finne.

Er andre disken IDE disken jeg har funnet på et eller to år.

Den andre jeg har funnet var en 250GB IDE, den trur jeg skrive/lese hodet var defekt på.

Hmm, for noen månder siden fant jeg en 250Gb S-ATA 2,5'' ,100 Gb og 80 Gb Alle S-ATA 2,5.

Disse bruker jeg som lagring bare.

Lenke til kommentar

Fant en HP 19" lcd i dag men får den ikke til og slå seg på :( Kommer bare en pipelyd fra psu og foten på den er et helvete og få skrudd av, finner ikke ut hvordan jeg skal få skrudd ut skruen som er under plastikken på festet i skjermen. Hadde dem åpen men fikk ikke ut psu "kortet" pga jeg ikke fikk fjerna foten for og få av bakpanelet men så greit ut det jeg kunne se. Noen ide om hva som kan være feil?

Lenke til kommentar
Til ArcticOC:

Har du eller noen andre tatt kontakt med NRK eller Greenpeace og konfrontert dem med det noe feilaktige innholdet i FBI-innslaget?

Dette må noen gjøre!

Noen som er så god i hukommelsen, at de husker linken til dette klippet?

Lenke til kommentar

Fant ut at strømforsyningen var feilen i skjermen så da må den byttes :ph34r:

I present to you: Franken-monitor :!:

Det er da ingenting galt med denne skjermen?

post-112477-1264189779_thumb.jpg

Joda!

post-112477-1264189794_thumb.jpg

Ble en mindre suksess da jeg bruker en Inverter for kald katoder for og drive CCFL rørene i skjermen, den er for svak og bildet blir veldig mørkt kan vel kalle det "green power" ? :p

Endret av Cryztek
Lenke til kommentar
Fant ut at strømforsyningen var feilen i skjermen så da må den byttes :ph34r:

I present to you: Franken-monitor :!:

Det er da ingenting galt med denne skjermen?

post-112477-1264189779_thumb.jpg

Joda!

post-112477-1264189794_thumb.jpg

Ble en mindre suksess da jeg bruker en Inverter for kald katoder for og drive CCFL rørene i skjermen, den er for svak og bildet blir veldig mørkt kan vel kalle det "green power" ? :p

Du kan jo se om du finner en ny inverter på ebay da.. sett dem selger noen der med både 2 og 4 utganger, som er lagd for å drive CCFL rørene i skjermen ;)

Evt sjekke opp modell nr på orginal power kortet og se om noen selger et sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...