Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var nettopp på den lokale el-returen.

Gjett hva jeg fant?

Jeg fant ikke en dritt pga dem har byttet til lukkete containere for alt unntatt komfyrer og Tv-er

Dette har en sterk lukt av Greenpeace :sick:

Det ironiske her er jo at det er tv-er polakkene stjeler gjenbruker...

Endret av martin808
Lenke til kommentar
så små ide disker er jo dagli kost og finne da :p har for det meste slutta og ta med meg ide disker på under 500 gb

Ikke her detsverre, dog er ikke jeg den som leter mest :p

Trur desuten at Elkjøp her på Hamar låser inn pcr etc., så er veldig lite å finne.

Er andre disken IDE disken jeg har funnet på et eller to år.

Den andre jeg har funnet var en 250GB IDE, den trur jeg skrive/lese hodet var defekt på.

Lenke til kommentar
Jeg var nettopp på den lokale el-returen.

Gjett hva jeg fant?

Jeg fant ikke en dritt pga dem har byttet til lukkete containere for alt unntatt komfyrer og Tv-er

Dette har en sterk lukt av Greenpeace :sick:

Det ironiske her er jo at det er tv-er polakkene stjeler gjenbruker...

..og værre skal det bli ;)

Men jeg har funnet ett og annet i de nye elretur-stativene man finner på dagligvarebuttikkene nå :) Fant en 1år gammel router på Prix`en min, eneste som var gåent var strømforsyninga, men en gammel Nokia lader gjør jobben fint :)

Lenke til kommentar

Har dessverre ikke funnet noe på el-returen i HELE år! :p

Jeg og Cryztek var en tur innom el-returen da jeg var i Bodø, men akkurat den gangen så var det ingen fancy LCD-skjermer eller lignende. :(

Vi fant dog en server av noe slag som sto på utsida kurven som vi bestemte for å legge oppi for å rydde litt (må ikke alltid rote :p).

Ellers så jeg en grønn elkjip-container, de fleste vet hva jeg mener.

For å være til hjelp for andre som liker å plukke, så merker jeg ting som ikke funker med X eller lignende, slik at andre ikke tar det med seg for derreter å bli skuffa over at det er defekt. Og harddisker som ikke virker knakker jeg kretskortet på, samt går litt amok på platene, slik at man ikke får henta ut noe. Noen som tenker det samme?

Lenke til kommentar

Har etterhvert kommet fram til en god løsning for å få tak i komponenter; direkte avtale med sted som har elretur. Når aktuelt utstyr kommer inn er faktisk bedriften så idealistisk at vedkommende spør kunde om det er greit at komponenter går til gjenbruk! : )

Så nå dumpet det inn noen maskiner:

Kabinett med MSI kt4v med athlon 2100+, 1GB DDR, GF 6200ge AGP, uten PSU og defekt disk. DVDrom og CDbrenner.

Kabinett med alt komplett og kjørende: ASUS P4C800 (875P) (tar alt av DDR minne og *alle* P4 cpu, 4stk SATA) 2,66 GHz P4, 3x 512 MB DDR, GF 6600gt AGP, DVDdl brenner, DVDbrenner, 250 GB IDE disk

Fujitsu PC med LGA775 hovedkort m/intgr. GPU, 3,0 GHz P4, 1 GB DDR2, DVD brenner, uten PSU

Toshiba bærbar med vista, (død maskin - ingenting skjer når man prøver starte) 2+1 GB DDR2 5300 minne, 250 GB SATA disk, plass for en ekstra disk

+ enkelt deler fra en P3 maskin, 2 x 256 SDRAM og 15 GB IDE disk

: = )

Om noen har tips for å få liv i toshibaen tar jeg gjerne imot : )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...