Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Greenpeace eller ikke.. ble nå en fin fangst på meg i kveld uansett :)

Ble en HP ZE4400 med:

- AMD XP2500+ Mobile

- ATI 320IGP grafikk

- 40GB harddisk

- 1GB RAM

Maskinen bootet opp uten problemer, har enda ikke funnet noen feil, men ikke usannsynlig at batterilevetiden ikke er den største.. men men, man skal vel ikke klage? ;) Skal slette alt av data fra forrige bruker og legge inn fresh XP m/sp3

post-15715-1259101029_thumb.jpg

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe

begynner å lure på hva det er du ikke vil at folk skal finne ut cruzader

noen som har hørt om sånn fancy magnet box som demagnitiserer hardisker da ? lurer på om de har noe for hvermansens pris.

uansett det minste man burde gjøre er jo å reformatere den en gang eller to. Som et slags minste krav.

og da kan den jo fortsatt brukes.

Lenke til kommentar
Hvis dere finner nye ting hver uke, får dere brukt allle tingene?

Denne går nok for salg da jeg ikke har bruk for den, ferdig oppusset tenkte jeg å ta 850kr. (elns..) Blåse den ren for støv, legge inn fresh XP og sjekke etter feil først.

Noen nevnte å snoke i dataene på disken, har ingen interesse av dette, så ny XP home ble innstallert nesten umiddelbart (lisensen er klistret på undersiden)

Lenke til kommentar
skal jeg kaste en disk kjører jeg en meisel gjennom samtlige platene 2steder først så kontrollerkortet samme behandling, så er den relativt slettet.

Ikke så dumt nei, plutselig sitter noen andre å titter gjennom "prono"samlinga di, msn loggene dine, internett cachen din, privatbilder fra fester og ville utdrikkningslag med strippere o.s.v :thumbup:

<ironisk> Men fant faktisk engang en disk som var knust med hammer, den forrige eieren trodde han hadde vært lur, men jeg er lurere og sendte bare disken til IBAS, etter fem uker fikk jeg den tilbake med 97% av dataene gjennopprettet, kostet meg riktignok 67.000kr, men jeg fikk uansett tilgang på de 236 mp3 filene som lå på disken (mest "hits for kids" plater) og 34 bildefiler fra et bryllup med en masse folk jeg ikke kjenner eller aldri hadde sett, det lå også noen bilder av en katt i en annen mappe.. men var det værdt det? ja, hver eneste krone </ironisk> :tease:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
hehe

begynner å lure på hva det er du ikke vil at folk skal finne ut cruzader

er bare blitt vane at alt som skal kastes som kan inneholde sensitiv data skal destrueres, er jo mye jeg ikke vil ha "lekket" som ligger på f.eks systemdisken som ikke er direkte fæle saker.

alle lisensene mine av autodesk produkter,microsoft produkter etc kan jo hentes ut fra installasjonene.

har gjerne notert ned passord og ipr til servere som ikke er ønsket delt med andre.

bilder tar jeg sjelden noe som ikke tåler offentlighetens lys, men egne scripts laget til eget bruk vil jeg gjerne beholde som akkurat det.

gjerne mye notater og utkast til dokumentasjoner laget på oppdrag som heller ikke er ment for andre enn meg og kunden.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Eller det aller klokeste : Fjerne harddisken i maskinen før den skrotes ;) Kan ikke bli mer sikkert en det

Da må du jo fjerne den til en plass. Plutselig er den ryddet bort i eska som skal til elreturen neste gang og da har du det gående igjen.

skal jeg kaste en disk kjører jeg en meisel gjennom samtlige platene 2steder først så kontrollerkortet samme behandling, så er den relativt slettet.

- Det du ikke oppnår med denne løsningen er sikkerhet for at ingen klarer å hente ut data.

- Det du oppnår er at ingen kan gjenbruke den blanke disken.

Kjør heller Eraser og slå to fluer i en smekk:

- Selv ikke IBAS kan gjenopprette noe.

- Folk kan gjenbruke disken.

Hvis du har Autodesk-lisenser liggende så kan det fort bli lønnsomt å sende den til IBAS. (IBAS tar "bare" rundt 10k for gjenoppretting etter en middels alvorlig hodekrasj)

Lenke til kommentar

Var innom elreturen på vei hjem i dag og det fant jeg en shuttleX uten cover :new_woot:

Det viste seg dog at de som hadde den ikke støvsuger så mye :p

post-112477-1259201331_thumb.jpg

Etter et par runder med støvsugeren og bytte av skjermkort og en del bios resett's så var det bilde på skjermen :D

Satte i en 80gb hdd og en dvd rom fra et tidligere fun og nå er det xp install på g :thumbup:

post-112477-1259201318_thumb.jpg

Nvidia fx5600kortet som sto i så meget dødt ut da viften ikke startet og jeg ikke fikk noe bilde så drog fram et gammel 4400ti kort jeg hadde liggende.

post-112477-1259201347_thumb.jpg

Sto en amd athlon xp 2400+ prosessor og 512mb ram i maskinen så blir vel enda en liten server :p

*edit*

Trenger usb tastatur/mus og lcd skjermer så om du har noe du ikke bruker send pm jeg er villig til og betale for det :thumbup:

Endret av Cryztek
Lenke til kommentar

fant meg en thinkpad tablet som skulle bosses :D

core2duo 1,6ghz, 2gb ram,80gb disk, 1400x1050res.

x61tablet.jpg

har vært vannskadet men alt utenom selve touchskjermen funker.

var aldri tatt i bruk før skadet i en lekasje så ikke en eneste ripe på maskinen!

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Eller det aller klokeste : Fjerne harddisken i maskinen før den skrotes ;) Kan ikke bli mer sikkert en det

Da må du jo fjerne den til en plass. Plutselig er den ryddet bort i eska som skal til elreturen neste gang og da har du det gående igjen.

Ømh nei , jeg er ikke så retard at jeg klarer å gjøre den feilen Simen1 :p

Lenke til kommentar

Var ute en kjapp tur idag..

Fant først en D-Link DI-634M 108G MIMO Router (uten strømforskyning)

Ser den kommer fra en nedlagt bedrift like ved.

Den ser så god som ny ut egentlig.

Kabinett med AM2 hovedkort, cpu og kjøler.

Fikk ikke ut kabinettet siden det sto ei kasse til oppå :(

Men fikk ut CPU og kjøler, og det var en AMD Athlon 64 3500+ CPU (enkelt kjerne regner jeg med)

Og til slutt fant jeg en HP/Compaq laptop lader.

Lå også noe annet der jeg hadde veldig lyst på, men som også satt fast.. og det var 2 rack servere.. svarte servere i 1U og 2U format, om jeg ikke tar feil.. Så ikke så veldig gamle ut egentlig.

Lå også et par tower servere der.. disse var pentium 3.. sto ihvertfall det på kabinettet.

Lå også flere pappesker med telefoner og nettverksutstyr der.. men det så såpass gammelt ut at jeg ikke gadd å prøve å se nærmere på det..

Annet enn den D-Link router'n som lå øverst i den ene esken :)

Så jeg syns dette var greie funn om dem funker :)

Bare synd jeg ikke fikk ut kabinettet.. for jeg trenger egentlig AM2 hovedkort, siden jeg har 2 cpuer slengende, som sikkert hadde funka bra som server.. Den ene er vel også dualcore 4600+ eller noe sånt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har en grei IT avdeling på skolen som dumper mengder av komplette pcer i containeren med hardisker, skjermkort og og de meste av andre komponenter. Har funnet så og si alt mulig av greier til nå. Både av hardisker og sånt. Alt skal jo skrotes pg jeg finner stadig vekk deler som fungerer.

Jeg modifiserer et psu deksel nå som skal bli en ekstra 80mm vifteplass i pcen. Må lakere dne svart etter at jeg ar rettet den ut.

Også fant jeg en psu som er på ca 250W i en dellpc som skal brukes til testing av vifter og sånt.

+ ca 10 vifter på en uke.

Også J@9 jeg tror AMD Athlon 64 3500+ er en 2 kjærner hvis ikke jeg tar feil.

Endret av WilliamRobertsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...