Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dagens fangst ble 3 stk Atari 1040ST med monitorer. Fant også en tilhørende Atari-mus, som manglet kule.

Maskinene så ganske våte ut, så de står foreløpig til opptørking. Ifølge merkingen var de innlevert av en kristen musikk-folkehøgskole.

1040st9oz.th.jpg monatari1lo.th.jpg

Mens jeg holdt på med å laste inn i bilen, kom det en fyr med stor varebil og hilste, tittet i containeren og kjørte videre.

Endret av tomahg
Lenke til kommentar
Det bør ikke være våte, for vi tok dem rett fra bilen og ut i containeren ... Om noen har flyttet dem etter det, vites ikke.

5854797[/snapback]

De sto riktignok pent stablet inni containeren, men virket våte utenpå. Jeg trodde derfor de hadde stått ute en stund, før de ble flyttet inn. Men da trenger de kanskje ikke å tørke så lenge da ;)

Har disse vært i bruk helt frem til nå?

Endret av tomahg
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

var nede på fredagen og fikk et lite fint funn:

en komplett pc med:

intel pIII på 866mhz

128mb sdram

8,5gb hdd

gigabyte hk

creative soundblaster lydkort

3com 10/100 nettverkskort

leadtek vanta skjermkort

den fungerte ikke med en gang, men etter litt prøving og feiling

så fant jeg ut at det var rammen som var gåen, skifta til en annen 128mb brikke

og nå fungerer den fint. :D

Lenke til kommentar

en komplett pc med:

intel pIII på 866mhz

128mb sdram

8,5gb hdd

gigabyte hk

leadtek vanta skjermkort

5859108[/snapback]

Fin-fin surfe-/server/skrive-maskin det :)

Gratulerer med dagen i går! ;)

Endret av tomahg
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

en komplett pc med:

intel pIII på 866mhz

128mb sdram

8,5gb hdd

gigabyte hk

leadtek vanta skjermkort

5859108[/snapback]

Fin-fin surfe-/server/skrive-maskin det :)

Gratulerer med dagen i går! ;)

5859275[/snapback]

takk for det, feiret dagen med og ligge syk på sofaen :thumbdown:

blir nok og oppgradere til mer minne, så blir den brukt som filserver...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Sleng inn minimum 384, helst 768, så blir det bra til å være en så dårlig maskin :)

Men nå som våren er i anmarsj, tror dere det blir noe tilstrømning av skrot til plassene våre?

5860733[/snapback]

tror det blir en tilstrømming ja, har allerede begynt og merke det her, har bare vært "bra" ting de siste gangene jeg har vært nedom. vårrengjøring vettu... :D

Lenke til kommentar

var innom "min" plass idag, kontaineren begynner bli full så jeg forventer at den blir skiftet ut med en tom snart. er bare kjøleskap og vaskemaskiner der uansett. Men det låg en gammel brick 486dx4 der som jeg tok+noe knapper/lys fra diverse apparater. Kjekt å ha.

Lenke til kommentar

Hei.

Har loddet av sikringen på lcd-skjermen. Den ser ut til å fungere som den skal (0 ohm). Så da blir det til å levere skjermen tilbake. Takk til mange for god hjelp, spesielt pac-man! Har lært litt + første gang jeg har åpnet en slik skjerm:D

Tror det får bli end-of-lcdstory.

Må bare svare på et spørsmål noen sider bak her:

tomahg: Sikringen har 2 bein. T'en står vel for tregheten, om jeg forstod det riktig.

Har funnet en oppladbar drill som virker, ser helt ny ut. Fulgte med en dings som tegner en rød laserstripe på vegger osv. Ikke datarelatert, men nyttig ivertfall :)

Lenke til kommentar
Kan det ha vært noen av dere jeg så med sykkel utenfor Expert Bonus på Lade i kvart over ti-tida nå i kveld, mon tro?

I så fall; Jeg var han svære med sekk på ryggen som gikk på andre siden av veien. :)

5863963[/snapback]

Det var ikke meg selv om jeg går forbi der i blandt. Expert bonus har jo gjerdet inn godsakene og Siba låser det jo inn alt for raskt. Jeg liker mye bedre Lefdal. Tenkte jeg skulle olje sykkelen og prøve den bort dit i løpet av kvelden.

Lenke til kommentar

heisann!

HP procurve 4000 40porter 100mbit switch med plass til 40 porter til.

div 17 tommer, mange veldig gode eizo.

celly 1700 med 10 20gb hardisker i skuffer, lite kabinett, dvd brenner, 512 ram, osvosv.

server, gammel med 4*200mhz cpu'er, 1gb ram, og 8 scsi disker på 18.2 gigg, 2 scsi kort, og masse snasevifter.

3*24portere, allied telesyn og 3com.

2 chieftech maxi tower med 360w psu i god stand.

soundblaster 5.1 med livedrive

og så utrolig mye annet :green:

har nå glana litt i innmaten på den serveren, og det er 4*pentium pro 200mhz med 512kb cach, det er 2 scsi kort, et fra adaptec og et fra intel. det fra adptec virker temmelig ok, det fra intel virker.. vel.. stort..

noen nettverkskort, 1gb edo ram, vilt gigantiske redudante psu'er, jeg mener, 52A på 5v railen? det er ENORMT! og det er TO PSU'ER :green:

det er tilog med et lite lcd i front som gir serverens status.

denna grævlingen har vært DYR en gang.

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Var på favorittplassen min i dag, men trur du ikke de gledesdreperene hadde satt på hengelås på elretur containeren? :realmad: Trodde den skulle være åpen for alle?

5873439[/snapback]

stakkars deg, må være kjipt når man stenger av containerne :( . heldigvis for meg har ikke noe slikt skjedd her i drøbak.

Hadde egentlig tenkt meg en tur ned i dag, men var for dårlig. influensaen har helt tatt overhånd her hos meg, sitter og hoster og nesa renner, ikke akkurat digg når du heller vil gjøre andre ting... :no:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...