Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Men back OT:

Fant et par laptops på jobb idag, men syns ikke dem var verdt å ta med.. den ene var så gammal at den ikke hadde cd-rom en gang.. kun floppy.

Så såpass gammal ut at jeg vil tru den hadde svart/hvitt skjerm :p hehe..

Den andre var en Compaq med floppy og dvd-rom, og omtrent dobbelt så tjukk som dagens maskiner, om den ikke var tjukkere enn det også!

 

Siden jeg har så lite å finne på pleier jeg å skru opp de gamle laptoppene og får ofte solgt prosessorene til prosessorsamlere :) Spesialist forum og ebay.de er gode salgskanaler. I verste fall går de til gullgjenvinning i Kina.

 

Nappa ut en P3 1Ghz cpu her om dagen av en skrota NEC Powermate mT i el-avfallen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant idag et Fujitsu Siemens hovedkort med CPU og kjøler.

Socket 754, AMD Athlon 64 3200 eller 3400+ om jeg ikke husker helt feil, og en Zalman kjøler.

Har ikke hatt tid til å teste det enda..

Men har lagt merke til en feil på kortet.. 5 kondensatorer som ikke er helt bra.

Så, er jeg heldig så funker det vel etter bytte av dem :)

 

Kortet bruker ddr1 ram (trur jeg), og AGP skjermkort.. Så det er ikke akkurat av det nyeste på markedet :p

Men det hadde i det minste 2x sata porter.

Lenke til kommentar

Kastet akkurat to poser med dødt og gammelt utstyr fra el-returen blant annet et socket 939 hovedkort med sli som va dod :(

 

blitt lite funn i det siste da det har vert en stor andel monster skrivere som er blitt kastet på mitt faste sted så kassen er fylt til randen. lå et par ups men batteriet så dårlig ut så gadd ikke ta dem med.

Lenke til kommentar

Mine siste funn:

 

Dell Optiplex 270 P4 2,8 ghz. Har satt i et par 512 mb ddr ram brikker som jeg også har funni i den og en 500gb hardisk. var også satt i et ekstra kort for og få dvi utgang på den fra før, så den blir brukt til mediapc nå.

 

Fant også et par 250gb IDE hardisker, og en SE w880i som jeg bruker som arbeidstelefon nå.

Lenke til kommentar
føler meg litt som en miljøsynder nå som et par paller uåpnete crt skjermer skal i bosset :(

What? Uåpenete?

jepp ingen bruker jo sånt lenger, 17-19" crt samtlige fortsatt i forseglete esker.

var ikke så mye slit heldigvis da, siden de fortsatt sto på samme pallene de kom på.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
føler meg litt som en miljøsynder nå som et par paller uåpnete crt skjermer skal i bosset :(

What? Uåpenete?

jepp ingen bruker jo sånt lenger, 17-19" crt samtlige fortsatt i forseglete esker.

var ikke så mye slit heldigvis da, siden de fortsatt sto på samme pallene de kom på.

Hmm, og skolene sier at de har for lite penger....

Lenke til kommentar

nah var ikke på skolen :p

så bra lønnet som staten er har jeg deltidsjobb utenom, men du får jo fortsatt crt skjermer fra enkelte produsenter som bare blir stående til kastet.

kaster de skjermene selv går jo det imot pene profilen deres som miljøvenlige, men dumper de skjermene på bedrifter gratis så de kaster de isteden er jo alt mye bedre.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

tenkte jeg kunne tipse folk om at en del større firmaer har faktisk egne el mottak. eksemplet mitt er statens hus i trondheim hvor de som eier bygningen har en it sørvis avdeling med el retur for bygningen.

som oftest bare småplukk. men software, ledninger og en og annen gammel server ligger der. blir tømt regel messig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...