Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg fant ikke noe idag, men jeg hadde en merkelig drøm.

Jeg drømte at jeg fant et kabinett i plexi med 3 gtx 295 kort og en slags generasjon over 790i, men jeg kunne ikke ta den da lærerene mine plutselig var på kjøkkenet mitt hjemme for og stoppe meg.

lol<3

Lenke til kommentar

ALright. skolen kasta tilfeldigvis en haug av eldre pc utstyr. mye av det var crt-er, men det var også masse anna snaks. Selv om vi ikke fant noe spesielt av nyere dato, med unntak av et par kabinettvifter som forøvrig gikk helt lydløst og fint.

Det som står hjemme hos meg nå er.

En compaq evo N600C vi fant 3 stk, men har ikke fått testa de da vi ikke har skaffet ladere enda.

Compaq TFT450 Kan jo være kjekt å ha.

Compaq ipaq, går som ei klokke.

Og et klenoduim av en laptop, toshiba t1800. den var så tøff at jeg bare måtte ta den med. Pluss litt kabler og noe greier.

Hyleape er den som sitter på det meste av tingene, jeg er faktisk ikke helt sikker på hva han har.

Det står blant annet 3 stk stasjonære pcer der, hva som er i de må han svare på :p

Rosinen(e) i pølsa var uansett tre stk 24 ports huber. HP ettellerannet, alle fungerer helt fint. De skal vistnok fortsatt selges for 3200 kr.

Vi fant også to 24 ports huber fra 1996, de var i toppsjiktet da, men litt gamle nå :roll:

Ellers fant vi en tynklient men den har Hyleape tatt av dage alt. Resten husker jeg ikke men det vil sikkert min kompanjong opplyse om.

Det var alt for denne gang.

Forøvrig min første post i denne tråden, og er forholdvis fornøyd med resultatet. Gleder meg til å få testa resten av utstyret.

(Hvis noen vet hvor et er enklest å skaffe ladere til Compaq evo N600C laptops så hadde det vært kjekt å vite)

Pixx or it didnt happen. Det der er for godt til å tro uten håndfast bevis.

Hmm.. kan ta bilde av det som er funnet, men din skepsis kan jeg nesten leve med :p

Mvh

DanTheMan

Endret av Dan-The-Man
Lenke til kommentar

Om det er for dyrt fra elkjøp, og det ikke haster så veldig så får du dem for rundt 200kr på dealextreme ;) mulig dem har billigere også.. men jeg ga ihvertfall ca 200 for min, og den er for både inne og bil bruk :)

Evt så får du sikkert en orginal lader billig også ;) på qxl eller evt ebay.

Lenke til kommentar
jeg fant ikke noe idag, men jeg hadde en merkelig drøm.

Jeg drømte at jeg fant et kabinett i plexi med 3 gtx 295 kort og en slags generasjon over 790i, men jeg kunne ikke ta den da lærerene mine plutselig var på kjøkkenet mitt hjemme for og stoppe meg.lol<3

Jøss, skal si folk drømmer mye rart ;)

Kanskje et tegn på at du har vært for mye på elretur i det siste? hehe.. Og morsomt at du spesifiserer at HK var "en generasjon over 790i", kul drøm så absolutt :)

Vi får bare håpe at du er av typen som er "sanndrømt"!

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Hei, alle som er i el retur "digging" bransjen..

Er det noen som tilfeldigvis skulle sitte på ett tastatur til en HP Compaq NX5000 business laptop..Evt en gåen lappis med brukbart tastatur..

Plukka nemlig opp en NX5000 på retur stasjonen hvor jeg bor..

Mangla tastaur, eneste rep som trengtes var å lodde fast Maxim chipen som er en forferelig svakhet hos disse modellene, også NC6xxx serien har samme skavank..

Lenke til kommentar
Hei, alle som er i el retur "digging" bransjen..

Er det noen som tilfeldigvis skulle sitte på ett tastatur til en HP Compaq NX5000 business laptop..Evt en gåen lappis med brukbart tastatur..

Plukka nemlig opp en NX5000 på retur stasjonen hvor jeg bor..

Mangla tastaur, eneste rep som trengtes var å lodde fast Maxim chipen som er en forferelig svakhet hos disse modellene, også NC6xxx serien har samme skavank..

Jeg har to tastaturer fra en hp compaq business laptop som jeg skal kaste.. vist du vill ha dem så bare send pm ;)

Lenke til kommentar

Fant endel snacks her om dagen, bak politistasjonen på Majorstua i Oslo ;-)

Det er endel rackutstyr, slik som 12- og 24-porters switcher merket SuperStack II 3300 fra 3COM, og andre rackgreier jeg ikke aner hva er. I tillegg lå det noen rimelig store servere fra Bull der (har vel kjørt Unix, etter det jeg vet), samt skrivere, skjermer og annet småsnacks.

Alt er up for grabs, for de som tør.

Jeg har tidligere hentet stasj der, uten problemer, da alt skal kasseres. Fant bl.a. noen 19" flatskjermer og noen Pentium 4 PC-er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...