Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

OT: merka meg at det var mye dødplass inne i den, kansje det er plass til noe tøft stæsh som et mini itx hk? ikke noen som vet målene på de hkene??, hadde vært dritfett med en liten pc inne i der, tror det kan vær plass nok :cool:

5758876[/snapback]

17 x 17 cm :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var på Zargate LAN for ca. en måned siden. Der gikk den gode gamle 17" HP CRT skjermen, så jeg var tvunget til å dra hjem (maskina funka heller ikke da så...). Anyways, opptimistisk tok jeg meg en tur bakom Elkjøp, og hva finner jeg ikke der? En Proview 968 19" CRT! Perfekt for CS-spilling og annet som krever litt Hz. LCD my ass! Jeg holder meg til det gamle katoderøret ut dette tiåret hvertfall.

Endret av Big SturL
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Var på Zargate LAN for ca. en måned siden. Der gikk den gode gamle 17" HP CRT skjermen, så jeg var tvunget til å dra hjem (maskina funka heller ikke da så...). Anyways, opptimistisk tok jeg meg en tur bakom Elkjøp, og hva finner jeg ikke der? En Proview 968 19" CRT! Perfekt for CS-spilling og annet som krever litt Hz. LCD my ass! Jeg holder meg til det gamle katoderøret ut dette tiåret hvertfall.

5770056[/snapback]

gratulerer med godt funn Big SturL :thumbup:

var en tur nedom i går, lite og hente men det ble ihvertfall 3 nye cpuer til samlinga: en pentium 133mhz (har et tonn av de nå...), en amd 486dx4 på 90mhz,

og en pentium jeg ikke har identifisert enda (sto i en server fra compaq)

og en 92mm vifterilll av den klassiske typen og noen 10/100 nettverkskort...

OT: har enda ikke fått telefonen fra hifiklubben i ski, tror jeg får den i løpet av begynnelsen av neste uke :)

Lenke til kommentar

Skal vi se.. Det var vaktmesteren på skolen som dukket opp med en maskin som jeg skulle se på (holder litt på med maskinene på skolen når jeg har tid, pga. ingen andre på skolen gjør det :p )

Dette var en Compaq Server ettellerannet med

-866mhz (s. 370 tror jeg)

-704 mb ECC SD RAM

-2*20GB SCSI Hardisker (7200 rpm, tror jeg)

-PSU og Nettverkskort og SCSI kontroller var der også. 120 mm kabiettvifte og.

Fungerte perfekt, eneste som var nappet ut var optiske drev + SCSI kabel.

Kjekt med "avfall" gitt... :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde arbeidsuke på IT-avdelinga på en høyskole. Der heiv de en god del harddisker, men de blir ødelagt ved å gi de et hardt slag med en hammer. Dessuten så blir det noe kutting av kabler og ødelegging av kontakter, så det er derfor dere finner få harddisker. Grunnen er at informasjon om ansatte osv. ikke skal bli spredd.

Ellers kunne jeg ta så mange tastatur jeg ville :) *fine, fine Keytronic-tastaturene*

Lenke til kommentar
Ingen som har plukka opp 2 gamle kabinetter med ribba hovedkort inni til Pentium 2?  :p Kasta de på Elkjøp i Tromsø forleden.

5808533[/snapback]

hehe.. tenkte å ta turen akkurat nå, så da skal jeg se etter.. kommer til å legge igjen en 19" skjerm som ikke funker (compaq..) så den trenger ingen av dere å ta med dere igjen ;)

MrM

Lenke til kommentar

Jeg jakter også på en gammel CRT skjerm.. men heldigvis langt unna trondheim. Synd det har regnet nå, for jeg fant en haug av 17, 19 og 21" skjermer på jobben, men de var jo kliss våte.

Tok med meg 3 søte temperaturstyrte 8x8cm vifter med gummioppheng bare, som satt i noen Pentium2 maskiner. Var ikke så mye annet å ha i de maskinene, selv om de var komplette alle sammen.

Lenke til kommentar
Jeg har lyst til å finne en stor CRT skjerm i Trondheim, noen som kan kaste en som jeg kan finne? :p

Er det noe særlig med disse rundt omkring, minimum 19"?

5815161[/snapback]

Var på baksiden av Lefdal på Lade i går kveld, og der stod det massevis av skjermer. Bet meg spesielt merke i en schwær en, tror vi snakker bortimot 23". :)

Lenke til kommentar
Noen som vet om noen bra plasser i nærheten av Hokksund/Kongsberg?

5826268[/snapback]

"Bra" plasser er vel ganske universalt, sjekk alle elktro-kjeder. Disse har el-retur.

5826511[/snapback]

Sjeldent noen forteller om "bra" plasser også. Hehe....

• Liker 1
Lenke til kommentar

jaja, lest 32 sider nå. er kompis med en kar som jobber på den lokale euronics-sjappa så jeg får lov å plukke. Sjekker annenhver dag. nå i det siste har jeg funnet en del pc'r, både slike som funker og ikke funker. Tilsammen nå har jeg hittil 10-12 pc'r/kabinett. Gamleste hk har en 16mhz cpu, har ikke turt å prøve det enda...

Fant en p3-600 nå aller nyligst. I et ganske nytt qtec miditower med 200w f/s psu, 192mb ram, maxtor 15gb, ati rage 128 pro 32mb ram, helt grei pc, var 98 på den, har installert w2k på den. Eneste som ikke virker er power-led :)

Kunne nesten tenkt meg å vært med deg på raid, ArcticOC, bor bare 10mil unna tromsø. Bruker være i tromsø hver søndag å spille airsoft :)

har en p3-350 slot-1 uten kjøler, vet ikke om den virker heller. hvis noen vil ha...

Lenke til kommentar

Har for første gang funnet en lcd-skjerm som ikke ser defekt ut. Men det er ikke liv i den. Har åpnet den litt, men blir ikke helt klok på hvor jeg skal feilsøke. Håpte på at det kanskje kunne være strømforsyningen, men det virker vanskelig å bare bytte ut den med en annen standard strømforsyning.

Noen som har tips? Det skjer ingenting når jeg setter i kontakten, og ingenting om jeg trykker på knappene.

Etter hva jeg forstår så er det en CTX S761A.

post-19551-1143645932_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...