Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Fant en server i dag

Kabinettet var helt fucka, så tok kun med PSUene og harddiskene.

(var ikke noe cpu eller hovedkort i den (var bare en stor chip med diverse kobblingspunkter.)

Så at det var 4 av disse hardiskene

Får prøve å skaffe meg en slik SCSI kabel og en overgang til IDE. Eventuelt om noen har en?

Fynker sikkert fett i serveren min med 10 000 RPM :dribble:

Strømmforsyningene var slike slide and play får jeg si. Skjøv dem bare ut fra baksiden (var håndtak) så var dem frakoblet. Ikke noe handtak eller noe. Noen som hvet hva jeg snakker om? Eventuelt verdi? Skal legge ut bilder senere...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får prøve å skaffe meg en slik SCSI kabel og en overgang til IDE. Eventuelt om noen har en?

Det er ikke overgang til IDE. Men overgang til SCSI-50 pins (hvis jeg husker rett)

Det er en gamlere "type" kabel, eller med andre ord standar.(som også har tregere overføringshastighet)

Du trenger en SCSI kontroller. Hvis du ikke har det på Hk så må du skaffe deg et Pci /Pci-e kontrollerkort.

-Djgunnah

Lenke til kommentar
Er ene minnesporet borte?

Nei, det er laget slik.

Det er slik at kretskortet til forskjellige versjoner av hovedkortet et det samme. Det produsenten gjør når de skal lage en annen/billig versjon av samme hovedkort er at de tar bort komponentene som ikke trengs, og det funker jo. Det er mye billigere enn å designe et helt nytt kretskort uten banene som ikke brukes på "billigversjonen".

Vi kan ta for oss for eksempel AMD sine tre- og firekjerneprosessorer. Når de skal lage en "billigversjon"/trekjerner er det billigere å bruke en firekjerner og bare slå av kjernen som ikke brukes, enn det er å designe en helt ny prosessor med tre kjerner.

En forskjell mellom hovedkort og prosessor er at på et hovedkort er de unødige komponentene tatt bort, som gjør at brukeren ikke kan bruke de, mens på en prosessor (AMD Phenom II X3) er de unødige komponentene der fortsatt, og dermed kan den deaktiverte kjernen brukes (om den er brukbar :p).

Ellers lite funn i det siste. Et Nokia A032 aksesspunkt. Har ikke kommet inn i admin-siden og endra innstillinger og slikt ennå.

nokia_a032.jpg

Lenke til kommentar

Kzn vel ikke klage på dagens funn :)

Ca 20GB med ddr2 so-dimm brikker.

Det er:

12x 1GB Hynix brikker.

2x 1GB Brikker, ukjent merke, men logoen er en M med en ring på skrå rundt/igjennom.

2x 1GB Samsung brikker

4x 512MB Nanya brikker

4x 512MB Hynix brikker

Var også ei 512MB Hynix pc3200 ram brikke til stasjonær pc.

Og til slutt noe som ikke er så spennende, en eldre kenwood radio/cd-spiller med ISO kabel, også lå det en helt ny kabel som er beregnet for å koble en forsterker på en orginal montert blaupunkt spiller.

Denne koster sikkert noen kr, lagt merke til at kabler pleier å være dyrt :p

Men,men.. får da håpe ram brikkene er i orden :)

Dem ligger pakker, men det står kingston på disse, så enten er det maskiner som har blitt oppgradert, ellerså er det nok noe feil med dem.

Lenke til kommentar
Fant i dag

1x harddisk på 6-20GB (kommer ann på hvordan man kobler den til)

1x Mini-ITX hovedkort med 256MB ram i og VIA prosessor

1x Mikro-ATX hovedkort med Pentium III prosessor

Mini-ITX er søtt lite. :love:

Spesifikasjoner/bilde?

Fant et MSI-hovedkort med Sempron 2600+ forleden. Blitt altfor lite el-retur-jakt på meg en stund, men nå er jeg iallefall tilbake. :)

Lenke til kommentar

Fant for en stund siden en desktop maskin fra en tannklinikk i nærheten... var jo masse fine bilder av folk som viste tanngarden på den :wow:

Specs er:

p3 933mhz

386mb ram

nvidia riva tnt 2 pro med 16 eller 32mb ram

80gb hdd

brukes som musikk server på mitt lille hybelnett nå^^

Lenke til kommentar

Jaja bestemte meg for og ta et lite nattraid og fant:

2 sånne:

post-112477-1237344637_thumb.jpg

Og inne i dem var det:

post-112477-1237344713_thumb.jpg

Det ene lydkortet var faktisk "creative sound blaster live" :D 4.0 surround tel mediasenter pc'n^^

De andre kortene var et lydkort av ukjent opprinnelse,to 100mb nettverkskort og et pinnacle fire-wire kort ^^

Og det ultimate hunting gear :D

post-112477-1237344621_thumb.jpg

Endret av mc_a_person
Lenke til kommentar

Hei, lenge siden jeg har posta noe her nå gitt..

Men jeg var ute å kikket på "dei faste postane" mine her om dagen og kom over et par ting..

Det ene var en pc av typen HP Compaq DC7100, som virker helt fint :) har nettopp lagt inn Linux Mint på denne, men kommer ikke inn i bios på denne maskinen.. merkelig greier.. Compaq er sært :no:

Linux sitt kontrollpanel sier at det er en dualcore 2 * 3Ghz prosessor.. men på hjemmesiden til HP så står det at det er en enkel 3 Ghz prosessor som står i denne, men jeg vet ikke jeg.. har ikke sjekket den så godt ennå, men den er kjapp og alt virker så jeg er fornøyd :)

Også fant jeg en 8 ports switch gigabit.. fra Level one. (GSW-0802T), men den har jeg ikke prøvet ennå.. for må ner i kjelleren å se om jeg har strømforsyning til den først.. 9v 2A

Skal sjekke dette etterpå..

I tillegg fant jeg masse nye kabler i original embalasje :)

post-68150-1237754868_thumb.jpg

post-68150-1237754873_thumb.jpg

post-68150-1237754878_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ut ifra klistremerket på kabinettet så er det nok en socket 478 CPU, altså som en annen her nevner, pentium 4 HT.

Men det fungerer da fint det også ;)

Skal bare være å trykke F10 for å komme i bios på compaq.

Men kan jo hende det er sperra på en eller annen måte.

Om det er umulig å komme inn, så kan du prøve å resette bios.

Enten via jumper om det er det der, eller ta ut batteriet :)

Hvordan var resten av specsa på den da? :)

Burde da sitte en grei harddisk og noe ram i den der ;)

Lenke til kommentar

Har PSU 350W, hk, cpu, skjermkort og minne, alt det sykeste fra 2004, Pentium 4 3.2 GHz med xp-90 kjøler (u/vifte), agp skjermkort fra 06 osv. Har PSU 350W, hk, cpu, skjermkort og minne, alt det sykeste fra 2004, Pentium 4 3.2 GHz med xp-90 kjøler, 1gb ram, agp skjermkort fra 06 osv. Funker bra til alt untatt nye spill... Tar glatt doom3, f.eks. Gis bort, kan kun hentes , bor i akershus, send pm...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...