Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Dell OptiPlex GX260, kommer fra nabokommunen :p hehe, den er merka..

Pentium 4, 2Ghz socket 478 CPU

2x 256MB DDR-Ram

Cd-rom

40GB Disk

 

Skal teste den nå :)

Den hadde litt snø på seg når jeg fant den, men regner med at det ikke har kommet inn i pc'n.

 

Ganske grei liten pc, kanskje jeg bygger den om til mediacenter så fatter'n kan bruke den på tv'n i stua om han orker å lære seg noe sånt :p

 

*edit*

Da var den testa, den starta opp på første forsøk, men ga feilmelding ang secondary harddrive, men det var min egen skyld, siden jeg hadde ut cd-rommet en tur ista, og hadde fått løsna kablen litt :p

Fikk på plass den og prøvde igjen, da gikk den rett inn i xp, egentlig veldig kjappt :)

Men den var passordbeskytta, så jeg får ikke testa den mer før jeg får lagt inn windows på nytt..

Men har funnet en feil på den, CPU vifta er ikke helt bra.. bråker veldig.. og det er ikke ei standard s478 vifte :( den bruker ei som ligner en turbo..

Så jeg må vel prøve å rense den, eller skaffe en ny.

Om noen har en liggende, som funker bedre enn denne så kan dere jo sende en PM ;)

Endret av J@9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

 

Noen som har funnet eller har et defekt hovedkort med Socket 478? Jeg har klart å ødelegge rammen for å feste kjøleviften i... Gammelt og godt er ikke like lett å få tak i lenger.. ;) Er derfor på utkikk etter erstatning for den ødelagte rammen.

 

Kan noen hjelpe meg her?

 

Send meg PM så avtaler vi nærmere der.

 

Takker og bukker!

 

Vet ikke om du har fått tak i enda, men jeg har gjort det samme som deg en gang.

Plastikken blir sprø etterhvert pga varmen fra cpu

Kjøpte ny på ebay

En slik som denne er noe du kan bruke?

http://cgi.ebay.com/Intel-P4-Socket-478-CP...1QQcmdZViewItem

Lenke til kommentar
Dell OptiPlex GX260, kommer fra nabokommunen :p hehe, den er merka..

Pentium 4, 2Ghz socket 478 CPU

2x 256MB DDR-Ram

Cd-rom

20GB Disk

 

Skal teste den nå :)

Den hadde litt snø på seg når jeg fant den, men regner med at det ikke har kommet inn i pc'n.

 

Ganske grei liten pc, kanskje jeg bygger den om til mediacenter så fatter'n kan bruke den på tv'n i stua om han orker å lære seg noe sånt :p

 

*edit*

Da var den testa, den starta opp på første forsøk, men ga feilmelding ang secondary harddrive, men det var min egen skyld, siden jeg hadde ut cd-rommet en tur ista, og hadde fått løsna kablen litt :p

Fikk på plass den og prøvde igjen, da gikk den rett inn i xp, egentlig veldig kjappt :)

Men den var passordbeskytta, så jeg får ikke testa den mer før jeg får lagt inn windows på nytt..

Men har funnet en feil på den, CPU vifta er ikke helt bra.. bråker veldig.. og det er ikke ei standard s478 vifte :( den bruker ei som ligner en turbo..

Så jeg må vel prøve å rense den, eller skaffe en ny.

Om noen har en liggende, som funker bedre enn denne så kan dere jo sende en PM ;)

eller bruke den som varmeovn. for det er noen av optiplexene som lager myyyyye varme

Lenke til kommentar
Dell OptiPlex GX260, kommer fra nabokommunen :p hehe, den er merka..

Pentium 4, 2Ghz socket 478 CPU

2x 256MB DDR-Ram

Cd-rom

20GB Disk

 

Skal teste den nå :)

Den hadde litt snø på seg når jeg fant den, men regner med at det ikke har kommet inn i pc'n.

 

Ganske grei liten pc, kanskje jeg bygger den om til mediacenter så fatter'n kan bruke den på tv'n i stua om han orker å lære seg noe sånt :p

 

*edit*

Da var den testa, den starta opp på første forsøk, men ga feilmelding ang secondary harddrive, men det var min egen skyld, siden jeg hadde ut cd-rommet en tur ista, og hadde fått løsna kablen litt :p

Fikk på plass den og prøvde igjen, da gikk den rett inn i xp, egentlig veldig kjappt :)

Men den var passordbeskytta, så jeg får ikke testa den mer før jeg får lagt inn windows på nytt..

Men har funnet en feil på den, CPU vifta er ikke helt bra.. bråker veldig.. og det er ikke ei standard s478 vifte :( den bruker ei som ligner en turbo..

Så jeg må vel prøve å rense den, eller skaffe en ny.

Om noen har en liggende, som funker bedre enn denne så kan dere jo sende en PM ;)

eller bruke den som varmeovn. for det er noen av optiplexene som lager myyyyye varme

 

Hehe, merka detta.. har en nyere Optiplex som mediacenter selv, denne lager også noe varme.. Men er nok noe mindre enn denne :p hehe

Lurer på om det kanskje hadde gått å bytta ut festet til CPU kjøler, med et standard s478 feste, og brukt ei vanlig CPU vifte.. eller trur du det vil bli for varmt?

Lenke til kommentar

Gårsdagens:

DynaBel DY9412.. 12" bass element, 1600W 4Ohm.. Veier ca 20KG.

Har ikke testa det enda, da det var litt vått og kaldt.

Uheldigvis er det hull i gummi membranen rundt.

Men om jeg er heldig, så får jeg fiksa det :)

 

Virker som et veldig solid basselement :p

Lenke til kommentar
Dell OptiPlex GX260, kommer fra nabokommunen :p hehe, den er merka..

Pentium 4, 2Ghz socket 478 CPU

2x 256MB DDR-Ram

Cd-rom

40GB Disk

 

Skal teste den nå :)

Den hadde litt snø på seg når jeg fant den, men regner med at det ikke har kommet inn i pc'n.

 

Ganske grei liten pc, kanskje jeg bygger den om til mediacenter så fatter'n kan bruke den på tv'n i stua om han orker å lære seg noe sånt :p

 

*edit*

Da var den testa, den starta opp på første forsøk, men ga feilmelding ang secondary harddrive, men det var min egen skyld, siden jeg hadde ut cd-rommet en tur ista, og hadde fått løsna kablen litt :p

Fikk på plass den og prøvde igjen, da gikk den rett inn i xp, egentlig veldig kjappt :)

Men den var passordbeskytta, så jeg får ikke testa den mer før jeg får lagt inn windows på nytt..

Men har funnet en feil på den, CPU vifta er ikke helt bra.. bråker veldig.. og det er ikke ei standard s478 vifte :( den bruker ei som ligner en turbo..

Så jeg må vel prøve å rense den, eller skaffe en ny.

Om noen har en liggende, som funker bedre enn denne så kan dere jo sende en PM ;)

 

Den PC modellen der husker jeg godt :D vi hadde masse av de på høgskolen der jeg jobba i IT-avdelingen. Så vidt jeg husker så hadde CPU-vifta lett for å begynne å bråke på de etterhvert. Så har bytta noen sånne. Ulempen med Dell er at de sjeldent bruker standard-komponenter :(

 

Du kan jo spørre IT-avdelingen ved en skole eller stor bedrift i nærheten om de har noe gammelt du kan plukke vifta av. Vel og merke om de har Dell PC'er da.

 

Selv hadde vi i alle fall et pent lager av gammelt skrot som vi bare tok deler av selv, eller med jevne mellomrom gikk i "søpla" Var mange brukbare PC'er og skjermer der. Fikk da tatt med meg et par gamle PC'er med tilbehør da jeg slutta der :D

 

Jan Ingar.

Endret av janingar
Lenke til kommentar

det funker også å ha tynn symaskinolje i viftelageret. selv bruker jeg crc556 på jobben.

 

jeg fikk med meg et slikt idag: S845WD1-E.jpg

 

Features/Specifications:

 

* Intel S845WD1-E Socket 478 ATX Server Motherboard

 

 

* General Features:

* Intel 845E chipset

* Socket 478

* 400/533 MHz Front Side Bus

* ATX Form Factor

* Supports up to 2 GB DDR200/266 SDRAM

* Two (2) UDMA33/66/100 IDE controllers

* ATA-100 Valu-Raid interface

* One (1) floppy disk controller

* ATI Rage XL integrated video w/8 MB video memory

* Two (2) Intel 10/100 Fast Ethernet Network connections

 

mitt inneholder da 2x 512mb 266mhz ecc unbuffered ram

power needs: 24p atx + 8p

Endret av mhsalangli
Lenke til kommentar

Jeg ser at det er masse bra funn her i det siste :p

 

Selv var jeg på vei til skolen, og plutselig dukker det opp en lastebil med to kurver med datautstyr. Jeg møtte selvfølgelig ikke tidsnok til skolen, men fikk med meg istedet mye utstyr ;D

 

f.eks.

 

20 stk HDD på 40 GB

3 stk på 80 GB

1 stk på 500 GB

mange laptop hdd + - 40GB ( en på 200 GB ;D )

 

En haug med flatskjermer, noen var ripete da, men mange fine ;D

 

to bananesker med laptop deler (stortsett siemens) og 4 fungerende laptoper (noe mellom 1 og 2 GB ram, 80 / 120 GB hdd, Intel centrino duo og Centrino MT)

en del ddr2 brikker på 256 - 512 mb

fujitsu siemens pc'er p4 2ghz, 256 mb ram.

(Kjørte selvfølgelig alt med bil hjem :p)

 

og masse mer som jeg ikke orker å ramse opp :p

 

ikke alt funker, men det holder mere enn nok :)

 

Utrolig hva folk kaster.................................

Lenke til kommentar

HP Pavilion f1523 15"LCD skjerm, kan vel kalles strøken ;)

Ikke lagt merke til noen riper i hverkan panel eller plasten :)

Kobla den til strøm tidligere idag, og den slo seg på og viste "Check signal cable" men det er ikke noe rart når den ikke var tilkobla noe.

Har ikke testa den mer enn det enda.

Men, lagt merke til en ting.. VGA pluggen hadde blitt litt klemt sammen, så den gikk ikke inn i VGA porten på pc'n.. men tok bare ei tang og bøyde metallet litt tilbake, og da passa den :)

Lenke til kommentar

Jeg fant endelig en del småting selv for ett par dager siden.

 

15 stk Black Box tp patch kabler. Mesteparten Cat6, men noen var cat5e. Lå i en eske.

 

En haug med små So Dimm brikker (til bærbar pc)

10 stk SDram 128mb,

3 stk (uåpnet i esker) SDram 256mb

4 stk DDR PC2700 256Mb

 

Fant en Cisco 851 router. Tror den er rimelig barsk. Stor hvertfall.

 

Fant også en veldig liten HP desktop maskin. Tok med hele, men den viste seg å være litt tom. Hovedkortet er nok dødt, siden ett par av kondensatorene har sprekt. Manglet ram og harddisk. CPU satt i, men den var litt rar. Samme var forøvrig brikkesettet på hovedkortet, for istedenfor å stå type og betegnelse på dem, stod det bare Intel Confidential.

Leste litt om det, og viser seg å være "Engineering Sample"

Ut fra noen siffer på cpu, tror jeg den er en P4 2,8Ghz 800Mhz FSB og den har mest sansynlig åpen multiplier. Det er litt sært på en P4, er det ikke?

 

Edit: Det satt forøvrig en real kobberklump av en kjøler på CPU.. den veide den nette sum av 600 gram. En delta vifte stod på den. Har ikke prøvd den, men regner med at den ikke er akkurat stillegående.. :p

Endret av Ampy
Lenke til kommentar

Mine siste funn er 2 Fujutsu Siemens laptoper. Den ene Amilo. Den andre er en C Series Lifebook.

 

Den første var det liv i med en gang, men kom ikke lenger enn at batterilampa lyste. Den andre var helt dau. Begge funket fint etter litt modifisering av noen gamle laptop-ladere. :p

 

Begge funket, men dessverre manglet de harddisk. Begge hadde 256MB DDR-RAM. Jeg har kjørt Memtest over natten + litt til på begge uten feil.

 

Litt specs. Amilo'n først.

Intel Pentium 4 2,2GHz

256MB DDR

En skjerm med en ganske stor oppløsning. Vil gjette 1280x1024

 

Den andre:

Intel Pentium 4 1,8GHz

256MB DDR

1024x768

 

Selv om Amilo'n hadde kraftigere prosessor og større skjerm, var hengslene litt fucka og dessuten veide den et tonn. Lifebooken var lettere, så jeg heiv RAM-en inn i den og satt inn en 20GB IDE-disk og installerte Windows 7. Sitter på den maskinen nå. :p

 

Den andre lurer jeg på om jeg skal bygge om ti

Lenke til kommentar

Mine siste funn er 2 Fujutsu Siemens laptoper. Den ene Amilo. Den andre er en C Series Lifebook.

 

Den første var det liv i med en gang, men kom ikke lenger enn at batterilampa lyste. Den andre var helt dau. Begge funket fint etter litt modifisering av noen gamle laptop-ladere. :p

 

Begge funket, men dessverre manglet de harddisk. Begge hadde 256MB DDR-RAM. Jeg har kjørt Memtest over natten + litt til på begge uten feil.

 

Litt specs. Amilo'n først.

Intel Pentium 4 2,2GHz

256MB DDR

En skjerm med en ganske stor oppløsning. Vil gjette 1280x1024

 

Den andre:

Intel Pentium 4 1,8GHz

256MB DDR

1024x768

 

Selv om Amilo'n hadde kraftigere prosessor og større skjerm, var hengslene litt fucka og dessuten veide den et tonn. Lifebooken var lettere, så jeg heiv RAM-en inn i den og satt inn en 20GB IDE-disk og installerte Windows 7. Sitter på den maskinen nå. :p

 

Den andre lurer jeg på om jeg skal bygge om til en fotoramme eller noe slikt som kan vise bilder eller videoklipp. Tiden vil vise.

 

Fornøyd sålangt :wee:

 

Ellers fant jeg en Gigabyte WLAN-router for lenge siden. Routeren funker, men mangler antenne og power.

Lenke til kommentar

Morro å se at folk fremdeles finner gode deler i søppla. Drev med dette i mange år selv. Min erfaring er at om man bare spørr pent så går det greit. Var vel en "gjenganger" før i tiden. Pleide å ha med kaffe som jeg delte med de som jobbet på favoritt søppel plassen min. Hadde mange fine stunder der. Desværre har jeg også møtt mange idioter. Og de fleste av dem jobbet ikke på søppel plassene. Er lov til å bruke normal folke skikk. Nå ser jeg at på flere og flere plasser har de begynt å låse inn all. Eller hente med lastebil og kjøre det vekk med en gang. Dette takket være de som ikke klarer å spørre. Trist at det skal bli slik. Men de fineste tingene fikk jeg faktisk ved å henge opp lapper på butikker å lignende. Hvor jeg tilbød meg å kjøre søppel på dynga for folk. Lykke til med søppel letingen.

 

:innocent:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...