Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Gammelt HW gis bort.

Da jeg synes det er tris å se at fungerende utstyr blir kastet prøver jeg her først.

Har et MSI K8N neo platinum med en AMD processor som jeg ikke husker hastigheten til. Det står en stor fin kobberkjøler fra thermalright med en papst 92mm vifte og 2GB Geil PC3200 3-8-4-4 RAM. Så vidt jeg vet funker alt sammen. Har også et eldre ATI grafikkort, men har ikke klart å finne ut modell.

Det har ihvertfall funket fint til spill som the sims osv.

Har også et par IDE DVD brennere (bla. en plextor PX-116A) en 400w PSU (NorthQ) og en masse kabler og stasj for den som trenger slikt.

Jeg bor i Oslo.

Send meg en PM så avtaler vi nærmere.

Da var alt untatt DVD spillerene borte.

Endret av wotg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siste funn:

Dell 19" flatskjerm, uten strømadapter.. ser ut som om den bruker samme strømadapter som nyere dell laptops..

Har ikke testa den enda, da den var litt våt.

Men kan ihvertfall ikke se noen skader på den :)

Lenke til kommentar

Da ble det litt småting idag også da :p

En mobil eske med 4 eldre mobiler og div deksler..

Den ene var en Samsung mobil, ganske liten, ser lit brukt ut.

Denne reagerte etter ca 30 sek etter at jeg satte den på lading!

Også ble det enda en Sparklan 54Mbit WLAN Router (lik den jeg fant for noen uker siden)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Dersom du har mange WLAN routere som du ikke har bruk for må du gjerne gi en lyd J@9..:)

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Var det ikke en tråd hvor folk "gav bort" ting dem ikke hadde bruk for? Er på jakt etter en liten(trenger ikke være så fin, så lenge den funker) lcd-monitor(14") til serveren min =)

Edit: Da ar jeg lagt til i riktig tråd også =)

Endret av everlong
Lenke til kommentar

Blitt litt her i det siste :)

for et par dager siden:

WhiteBox DL75

1.6GHz P4 Mobile

512MB Ram

60GB disk

DVD-Brenner

15.4" skjerm

WLAN (ukjent hastighet, men er et intel kort, regner med 54Mbit

Skjermen er knust, og plasten på undersida av maskina er litt sprekt..

Men ellers funker den som den skal :)

Vurderer å kanskje bytte skjerm på den (har en anna maskin som mangler endel deler, men har samme skjerm størrelse, så kan hende panelet passer)

Idag:

3 flatskjermer

19" Samsung SyncMaster 910T (Panelet er noe oppripa, og inverter delen er defekt.

15" BlackView, Oppripa panel, ikke testa da jeg ikke har orka å leite etter power til den.

Eldre 15" Samsung skjerm, funka på første forsøk :)

Lenke til kommentar

Gjorde et ganske brukbart funn idag :thumbup: :

Et blått Chieftec kabinett, mellomstort, i fargen blå. Døren foran CD/floppy diskene mangler men til gjengjeld var kabinettet ferdig lydisolert :p

Inne i kabinettet fantes et ribbet ASUS P4C800-E Deluxe. Har ikke fått testet det skikkelig enda, da jeg mangler en kompatibel prosessor. Men grønn lampe lyser (på selve kortet) og alle vifter starter når jeg kopler på strøm.

Løst inne i kabinettet lå også den kuleste CPU-kjøleren jeg har sett på lenge. Dingsen ved siden av er en vifte-kontroller. Du vrir ganske enkelt på hjulet for å øke hastigheten på vifta. Ganske genialt egentlig :yes: .

post-159163-1231532910_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Dagens funn:

To stk Dekodere for bakennet:

post-118015-1231538860_thumb.jpg

Thomson DTI2011

Den ene mangler coax-pluggen på inngangen til antennen, men det er jo lett å fixe..:)

Og en Philips 14" CRT-Tv som jeg skal bruke som monitor under videoredigering..:)

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Redda akkurat en 19" LCD fra Hansol med både DVI og VGA inngang fra den sikre EL-retur døden :)

Det var total 3 stk kondensatorer som måtte skiftes, to på strømforsyningskretsen til signal/bildeprosesseringskortet og en som var mot inverterdelen som var dårlig. Totalt 1 times arbeid, ikke så ille med tanke på at jeg i lengere tid har vært ute etter en "liten" skjerm til service-benken min (på bildet)

post-15715-1231806627_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...