Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Noen som har kjennskap til disse kortene?

5742473[/snapback]

Kjennskap og kjennskap, jeg vet i alle fall at Digigram produserer svindyre lydkort som kreves i SoundManager-baserte radiostasjoner, denne programvaren benyttes bl.a. i P4, "Sonen" på TV 2 og i en del større lokal- og storbystasjoner.

Utover det er jeg blank. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har kjennskap til disse kortene?

5742473[/snapback]

Kjennskap og kjennskap, jeg vet i alle fall at Digigram produserer svindyre lydkort som kreves i SoundManager-baserte radiostasjoner, denne programvaren benyttes bl.a. i P4, "Sonen" på TV 2 og i en del større lokal- og storbystasjoner.

Utover det er jeg blank. :)

5742706[/snapback]

Takk for informasjon... hadde egentlig litt anelse om at det kunne være noe slikt. Fant begge kortene i en pc med et NRK merke på utsiden

Edit: Noen som vet noe om det andre kortet?

Endret av tZar
Lenke til kommentar
herrgud kor heldige dere er. skulle ønske det er noen som vet om noen bra plasser å finne noe rundt her eg bor.  bor på sunnmøre, rett utenfor ulsteinvik.

5679415[/snapback]

Vet om folk som har funnet fine ting utenfor Elkjøp Ulsteinvik, Hareid-E Ulsteinvik osv :p Har ikke "prøvd dem selv".

5679914[/snapback]

har vert å leitet utenfor der og oppe på SSR et par ganger, men uten hell og lykke. kommer sikkert alltid etter at andre har vært å hentet litt :p (typisk meg) :p

Endret av vegis
Lenke til kommentar
Google er din venn: http://www.measurementcomputing.com/PDFMan.../CIO-PDISO8.pdf

5742940[/snapback]

Fant forsåvidt en god del slik selv, men kan ikke si at jeg skjønnte alt for mye av det. Fungerer det på noe av det samme måten som det prosjektet som var på OK.no for en stund tilbake hvor man lagde en sak som gjorde at man kunne bruke paralellporten til å styre elektriske enheter?

5743057[/snapback]

Det er et relèkort. Dvs at du kan skrue av og på det du måtte finne på selv av elektriske ting med pcen.

F.eks at du kan logge på webserveren din når du er på vei hjem fra ferie og sette på varmen.

Bare din egen fantasi som setter grenser :cool:

Lenke til kommentar

Det er et relèkort. Dvs at du kan skrue av og på det du måtte finne på selv av elektriske ting med pcen.

F.eks at du kan logge på webserveren din når du er på vei hjem fra ferie og sette på varmen.

Bare din egen fantasi som setter grenser  :cool:

5743102[/snapback]

Yes, da var det noe av det samme som ble laget på ok.no for en stund tilbake da.

Kanskje jeg må få igang en maskin med isa plass da. Med dette kortet har jeg jo potensiale til å kunne gjøre litt kule ting

Lenke til kommentar

Jeg drar neste søndag, og sjekker, forhåpentligvis..

Om hodelusene mine er borte til da...(hvordan faen har jeg fått de?, jeg dusjer jo hver dag....opptil 2-3ganger hver dag , alikevell har jeg fått lus :S )

Men, jeg finner jo aldri noe intresant oppe på Elkjøp.

Får ta en tur til noen andre steder i Bergen, for å se om de har noe.

Lenke til kommentar
Jeg drar neste søndag, og sjekker, forhåpentligvis..

Om hodelusene mine er borte til da...(hvordan faen har jeg fått de?, jeg dusjer jo hver dag....opptil 2-3ganger hver dag , alikevell har jeg fått lus :S )

Men, jeg finner jo aldri noe intresant oppe på Elkjøp.

Får ta en tur til noen andre steder i Bergen, for å se om de har noe.

5744170[/snapback]

Nå er det faktisk slik at hodelus lettere tar bolig hos de med svært god hygiene enn de som lar håret være fett og ekkelt.... Dette til din trøst :p

Hmmm har forresten aldri hatt lus.... Hva sier det om meg? :hmm:

Endret av tommkarl
Lenke til kommentar

Hei.. har lest en del på denne tråden, og er en av dere :p

I dag leverte jeg inn to ribbede Pentium Pro maskiner på miljøstasjonen i nærheten av der jeg bor.. var stort sett bare tomme kabinetter med hovedkort i.

Passet på å snoke litt når jeg først var der, og i baksetet på bilen ble det med en komplett PentiumIII maskin hjem :p

P3 450Mhz

128Mb SDram

Velocity 4400 AGP skjermkort

ISDN PCi kort

3com 56K Modem PCI

Soundblaster-Live 256 PCI

EZ Connect PCi 22Mbs Wireless card

Hitachi DVD rom

Ikke verdens beste funn, men en god byttehandel :p Kan jo bli en fin linux maskin.

Lenke til kommentar
Hei.. har lest en del på denne tråden, og er en av dere :p

I dag leverte jeg inn to ribbede Pentium Pro maskiner på miljøstasjonen i nærheten av der jeg bor.. var stort sett bare tomme kabinetter med hovedkort i.

Passet på å snoke litt når jeg først var der, og i baksetet på bilen ble det med en komplett PentiumIII maskin hjem :p

P3 450Mhz

128Mb SDram

Velocity 4400 AGP skjermkort

ISDN PCi kort

3com 56K Modem PCI

Soundblaster-Live 256 PCI

EZ Connect PCi 22Mbs Wireless card

Hitachi DVD rom

Ikke verdens beste funn, men en god byttehandel :p Kan jo bli en fin linux maskin.

5746910[/snapback]

Med WLAN kort faktisk. Ikke værst :) Kan jo alltids komme til nytte :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

tok meg en tur nedom i går, litt tomt, men noe var det no ihvertfall

det som var av mest interesse var en nad stereo tuner modell 402, tok den med meg hjem startet den og jammen meg fungerte den ikke som en drøm, utrolig god lyd selv med fm kabelen som fulgte med et panasonic anlegg, var kun en defekt: displayet var gåent, men siden jeg for det meste hører på en radiokanal så var det en smal sak og navigere seg frem... så har forsterkeren fått seg en kamerat :!:

@ mysjkin: det er virkelig en egen følelse det ja, tok nettopp livet på win95

"ohhh it feels so good :devil:"

Lenke til kommentar

det som var av mest interesse var en nad stereo tuner modell 402, tok den med meg hjem startet den og jammen meg fungerte den ikke som en drøm, utrolig god lyd selv med fm kabelen som fulgte med et panasonic anlegg, var kun en defekt: displayet var gåent, men siden jeg for det meste hører på en radiokanal så var det en smal sak og navigere seg frem...  så har forsterkeren fått seg en kamerat :!:

5754795[/snapback]

Du får kjøpt ny pære hos hifiklubben drittbillig, det er veldig vanlig feil i NAD komponenter fra 90tallet. Smal sak å lodde på plass en ny

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

det som var av mest interesse var en nad stereo tuner modell 402, tok den med meg hjem startet den og jammen meg fungerte den ikke som en drøm, utrolig god lyd selv med fm kabelen som fulgte med et panasonic anlegg, var kun en defekt: displayet var gåent, men siden jeg for det meste hører på en radiokanal så var det en smal sak og navigere seg frem...  så har forsterkeren fått seg en kamerat :!:

5754795[/snapback]

Du får kjøpt ny pære hos hifiklubben drittbillig, det er veldig vanlig feil i NAD komponenter fra 90tallet. Smal sak å lodde på plass en ny

5754923[/snapback]

får ta meg en tur innom en hifiklubb butikk, så er denne tilbake i nesten perfekt stand, en liten skrape på fronten bare...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

åpna opp nad tuneren i dag og du hadde rett arcticOC, pæra hadde gått, så det er ihvertfall bra at ikke det var selve displayet som hadde gått føyken.

Har også tidligere i dag vært innom hifiklubben i ski, de hadde ikke hørt om modellen og kunne heller ikke finne den i listene sine :hmm: men de skulle ringe nad i england og spørre om delen. så da er forhåpentligvis tuneren i 100% fungerende stand igjen.

OT: merka meg at det var mye dødplass inne i den, kansje det er plass til noe tøft stæsh som et mini itx hk? ikke noen som vet målene på de hkene??, hadde vært dritfett med en liten pc inne i der, tror det kan vær plass nok :cool:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...