Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En av reglene for dette emne er at man ikke skal etterlyde ting, da ender det med at tråden blir stengt, det har nemlig skjedd før :p

Vi laga vel en egen tråd for det engang i tida, men den ble vel stengt etter en viss tid ?

PS. da er routeren/DSL gateway'en borte ....

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Fant en Flexscan L550 17" LCD-skjerm. Veldig fin, men den har en liten gråsvart flekk på midten som jeg ikke får bort.

Ellers fant jeg en PC som tydeligvis er levert av Komplett med XP-lisens. Athlon 64 3000+, 512 MB RAM, 80 GB SATA. Av en eller annen grunn booter ikke Windows opp (henger seg under XP-logoen), men det skal jeg nok få fikset.

Lenke til kommentar
Av en eller annen grunn booter ikke Windows opp (henger seg under XP-logoen), men det skal jeg nok få fikset.

Dette bruker å skje hvis man installerer en piratkopi for-der-etter å legge inn servicepack2.

Eller så har snøen lagt seg over returvarene i Tromsø, polakkene ser ut til å migrert til varmere strøk. :thumbup:

Andy

Lenke til kommentar

Hvis det er noen her som bor i eller ved Trondheim kan jeg anbefale Datakjeden (servicedelen). En hel trekontainer full av elektro, deriblant minst 3 CRT skjermer av stor størrelse. Ingen av dem så ut til å ha noen skader på seg. Har selv ikke mulighet til å ta dem med meg, så det er bare å ta med seg en lastebil og forsyne seg!

Lenke til kommentar
Hvis det er noen her som bor i eller ved Trondheim kan jeg anbefale Datakjeden (servicedelen). En hel trekontainer full av elektro, deriblant minst 3 CRT skjermer av stor størrelse. Ingen av dem så ut til å ha noen skader på seg. Har selv ikke mulighet til å ta dem med meg, så det er bare å ta med seg en lastebil og forsyne seg!

Tenker du på den som står rett innenfor døra? (Har man lov til og ta med ting derifra da?)

Lenke til kommentar

Tenker du på den som står rett innenfor døra? (Har man lov til og ta med ting derifra da?)

Var innom på mandag for å fikset en tast på laptopen, og spurte tilfeldigvis om sakene i kassen. Og slik jeg forsto det, så var det bare å forsyne seg. Kan hende man må spørre men de har jo hyggelige folk der borte så turen kan lønne seg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79
Gjorde et greit funn idag, om den funker da :)

En Behringer Professional DJ Mixer, DJX700

Den er noe møkkete, fått en smell i ene hjørnet, så dette er bøyd, også er den litt våt.

Så jeg venter nok litt med å teste den.

Har en følelse av at denne kostet noen kr når den var ny :p

Desverre så tar du nok feil..:p..Behringer har aldri vært hverken dyr eller profesjonell..:p

Lenke til kommentar

Den er noe møkkete, fått en smell i ene hjørnet, så dette er bøyd, også er den litt våt.

Desverre så tar du nok feil..:p..Behringer har aldri vært hverken dyr eller profesjonell..:p

Hehe, søkte den opp på nett.. ser den koster fra 1800kr i norge, så ja, jeg tok feil.

Men Behringer har vel brukbar kvalitet trur jeg.

Har tidligere brukt en 4 kanals mixer jeg fant, en liten sak.. denne funket utmerket.

Og en venn av meg har en Behringer EP2500 PA forsterker, og den yter mer enn nok til hans bruk :p (kjører noen passe store stereohøytalere på den)

Lenke til kommentar

Dagens:

2 bærbare, og en Linksys WLAN Range Extender.

Begge maskinene er Fujitsu Siemens..

Lifebook E7110:

256MB Ram

DVD-Rom

Muligens WLAN

1.6Ghz P4 mobile

Maskinen mangler Ram deksel, men dette har jeg liggende.

Det mangler også harddisk + caddy..

Skjermen er knust, og ramma rundt er ødelagt, er også et hangsle som er knekt..

Men har noe deler liggende så denne kan nok bli bra igjen :)

Den starter som den skal.

Amilo-D P4:

2,4Ghz Pentium 4 CPU

2x256MB ram

DVD-Rom

Maskinen mangler noen skruer og harddisk, ellers er den komplett.

Er noe slark i hengslene..

Men maskinen starter som den skal.

Den var passordbeskyttet i oppstart, men dette klarte jeg å deaktivere via en bryter på hovedkortet.

Fant også en lader som passer til begge to :)

Linksys Wireless-G Range Expander:

Har testet denna kjappt, og da fant mobilen 2 nettverk med samme navn, men det ene var ubeskyttet og funka ikke.

Så jeg skal google denna boksen litt :p

Det står også Cisco Systems på den, så noe kvalitet bør det være :p

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Fant visst noen saker i kveld jeg også..

En komplett pc av typen gammel:

Athlon 1100

512 SD-ram

Creative Labs Geforce2 GTS

20 Gb Maxtor disk

En ZyXEL ZyWALL2 brannmur og 4 stk ZyXEL routere

og "noen" Linksys WRT54G routere av forskjellige versjoner.

Har ett par fra før av også.

post-30498-1227392483.jpg

Stackable? Jepp..

Fant også en søt liten Ibm server med Intel Pro prosessor.. men den ble ikke med hjem.

Endret av Ampy
Lenke til kommentar

Var en tur på "tokt" i ettermiddag/kveld.

Dette er hva jeg fant:

- IBM 2210, en ruter av ett eller annet slag, ser ikke helt hva den skal brukes til, noen tips?

Router2210.jpg

- EuroLine DVH6750 Home Theater System, DVD spiller og Subwoofer. De andre høyttalerene fant jeg ikke, ikke fjernkontrollen heller.

- Gammelt IBM tastatur, hvitt. Skal rense det også skal det brukes. Så flytter jeg mitt trådløse tastatur og mus ut i stua hvor jeg har en Dell Optiplex GX260 som "MediaCenter"

Lenke til kommentar

Hehe, søkte den opp på nett.. ser den koster fra 1800kr i norge, så ja, jeg tok feil.

Men Behringer har vel brukbar kvalitet trur jeg.

Har tidligere brukt en 4 kanals mixer jeg fant, en liten sak.. denne funket utmerket.

Og en venn av meg har en Behringer EP2500 PA forsterker, og den yter mer enn nok til hans bruk :p (kjører noen passe store stereohøytalere på den)

Mange hiver Behringer utstyr, delvis fordi de ofte har helt "unike" teite PSU-plugger. Disse brekker lett å Behringer tjener på salg av nye PSU-enheter.

And yeah, er ikke fan av Behringer ;)

andy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...