Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Apropos retro, fant et Hohner Organetta fra 1958 sist vinter. Fiksa vifta for den var litt skeiv, men funker nå helt utmerket. Høres ut som et trist trekkspill.

 

1225649721_resized.jpg?width=640&height=401

 

Ikke så bra bilde, er en rotekopp, men men... elsker retro :)

 

psyp

e: typo

Endret av Psyp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var å så rundt Elkjøp og Elprice i området her i dag, bare for å se om det var noe.. Første gang jeg har sett etter, så det var litt skummelt :ph34r:

 

På el-returen på Elkjøp var det veldig mangen ansatte, både fra Elkjøp og andre butikker, så jeg gikk ikke nærmere å så. El-returen på Elprice var det ikke folk rundt, så jeg tittet nærmere, men det var ikke mer enn et par veldig gamle tv'er og noen kjøleskap, så jeg tok ingenting med..

Lenke til kommentar

ENDELIG har det blitt større aktivitet i tråden, etter sommeren, og tida mot kjøp av varer setter inn. :p

 

Jeg og en kompis, var på Bryne og letet litt. Fant en såkalt "gullretur" der en hel haug med varer fra butikker blir kastet, og sendt videre til Ivar stasjonen...

Jeg fant en nesten komplett PC med Socket 775 P4 og 80+40gb HDD

Var også en strømmforsyning i kabinettet, men hadde ikke plass i sekken, så jeg satset på jeg hadde en med 24 pinner i skapet hjemme.

RAMen var blitt tatt ut og lakt over i nabo korga, noe som førte til at vennen min ble fornøyd da han fant 1gb DDr2 RAM :thumbdown:

Tenker meg tilbake der, for å lete etter eventuelt mer RAM.

HK var av HP typen, men ingen produktnavn eller serienr som gir noen gode søk på google.

Tror grunnen til den ble kastet, var at den ene kabinett døra var helt bøyd.

Ellers virker alt.

Ellers på "Gullreturen" fant vi slike bilde prosjektor lys (slike som man setter bilder forann, åsså kan det lyse opp kule teikn og former på vegg). Kommer trolig fra kinoen som er på bryne (storståva). Det var til og med uåpnet plastik på dem, manualer og ekstrapærer med.

Hadde heller ikke plass til noen av disse, og det var en spesiel tilkobling, som ville krevd noe modding. Drar kansje med meg en vis dem ligger der fortsatt når jeg tar turen.

Fant også andre lamper, stilige plastikk servis og nye kafetrakterer. nesten alt nytt!!!!

ER HEILT SYGT AT NOE SLIK KAN BLI KASTET!!!! :cry:

Fant også en 200x60cm pleksiglass plate som var 10mm tykk. Ble altfor tung til å klare å få med seg, og ikke noe verktøy til å knekke opp i tilpassede biter.

Vis jeg får mor til å ta turen der en dag, kommer den også til å bli med i bilen :p

Platen hadde en påklistret logo på seg, men vil ikke røpe denne, siden dette kan røpe plassen :D

Lenke til kommentar

Gode funn den siste tiden ja

 

3 stk 19" lcd skjermer 1stk HP L1940T (som jeg bruker nå :thumbup: ) og 2 stk HP 1902

 

1 80GB S-ata WD og en 160gb Seagate S-ata

1gb pc-3200 ddr2 2x512mb

2gb pc 4200 ddr2 4x512mb

 

Rammen er ikke testet enda så vi får se på de, men alt annet funkeer strålende :!:

 

Happy hunting

 

Stoneheart

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79
Gode funn den siste tiden ja

 

3 stk 19" lcd skjermer 1stk HP L1940T (som jeg bruker nå :thumbup: ) og 2 stk HP 1902

 

1 80GB S-ata WD og en 160gb Seagate S-ata

1gb pc-3200 ddr2 2x512mb

2gb pc 4200 ddr2 4x512mb

 

Rammen er ikke testet enda så vi får se på de, men alt annet funkeer strålende :!:

 

Happy hunting

 

Stoneheart

Skulle ønske jeg kunne finne noen LCD-skjermer også, hadde ikke skadet med en til, Cubase tar plass..:p

Lenke til kommentar
Var å så rundt Elkjøp og Elprice i området her i dag, bare for å se om det var noe.. Første gang jeg har sett etter, så det var litt skummelt :ph34r:

Ingan gøts ingan æra, eller noe slikt. Men jeg kjener til den følelsen. :)

 

Appropo den sølvsuper'n jeg fant tidligere:

Jeg har funnet ut at det er to transistorer som er gåen :(

 

ROP UT hvis du har liggende et par transistorer av type AD150!!!!!

Har to AD150 liggende, du kan så klart få dem. Du kan også skifte de med noen lignende transistorer hvis du ikke er opptatt av estetikk, eller kun orginal deler. Du burde vel finne ut hvofor de feilet i bunn å grunn. Hos Tandberg produkter er det også verdt å merke seg at Frako kondensatorer burde byttes da de er kjent for å bli dårlige, deretter takke for seg.

mvh

psyp

Lenke til kommentar
Har to AD150 liggende, du kan så klart få dem. Du kan også skifte de med noen lignende transistorer hvis du ikke er opptatt av estetikk, eller kun orginal deler. Du burde vel finne ut hvofor de feilet i bunn å grunn. Hos Tandberg produkter er det også verdt å merke seg at Frako kondensatorer burde byttes da de er kjent for å bli dårlige, deretter takke for seg.

mvh

psyp

 

 

Ahh, skal si fra hvis jeg får bruk for dem :p

Lenke til kommentar

1226157672_resized.jpg1226157673_resized.jpg

Primare T20 DAB Tuner, funker utmerket, mangler dog fjernkontroll. (Verhandlungsbasis 450 EUR (Neupreis 770 EUR)/Primare T20 Tuner - £499.99) anslag av verdi. Nok en som er produsert i sverige. -_-

 

1226157695_resized.jpg

Okay sett, men mest for delene sin del.

 

1226157696_resized.jpg

Min forige scanner tok kvelden, denne lå bare der, funker helt fint. En liten knekt plast del.

 

1226157706_resized.jpg

2 x 1-12 posisjons brytere. SNACKS!

 

Andy

Endret av Psyp
Lenke til kommentar

Sto plutselig 2 pcer utenfor blokka mi i gaar (til kasting):

 

1 nesten komplett pc av eldre aargang.

1 kabinett m/mini-ATX MSI hovedkort m/CPU.

 

Den foerste skal jeg proeve aa gi bort i den andre traaden.

Den andre skal jeg proeve aa faa liv i. Den manglet egentlig det meste.

Hadde vaert kjekt om noen hadde f.eks. et skjermkort til overs... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...