Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Vi har igjen endel gammelt datautstyr vi gir bort:

 

post-20743-1225290791_thumb.jpg

 

Se vedlagte bilde for oversikt. Det er 8 stk FSC Celeron 1.8GHz maskiner, 6 FSC P4 2.4GHz maskiner, og de fleste andre er P4 2.4GHz til 2.8GHz. Det er 4 bærbare maskiner, men jeg tror disse mer eller mindre er defekte. Det er 2 Brother HL2030 printere med ukjent status, og 4 CRT-skjermer (17" og 19") der jeg tror et par er defekte og et par som fungerer OK. De fleste maskinene kommer med RAM (256Mb til 1GB), men alle mangler harddisk.

 

Det skal være mange godbiter her, og flere fine standard ATX-kabinetter fra Chieftec og AOpen. Maskinene har ukjent status, men jeg antar de fleste fungerer - men de trenger en omgang eller tre med støvesuger og vaskeklut.

 

 

Dette gis bort samlet til førstemann som kan hente det hos oss på Ensjø i Oslo (hverdager 08:30-16:00).

 

Hent alt sammen hos oss, plukk det du trenger, og lever resten på en EL-retur stasjon. Vi sparer jobb på det, og du får noen godbiter du kan bruke.

 

 

Har du spørsmål angående utstyret tar vi der her i tråden, men ønsker du å hente utstyret sender du en PM. Når avtale om henting er inngått, vil jeg legge ut melding om dette

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Hvilken linje går du?

 

Og dersom du f.eks ikke går elektro (der ting skjer under oppsyn før det blir tatt i bruk) og brannen skyldes de kablene, så nei!..:)

 

Edit: Nek 400 134.1.1 Ved utførelse av en elektrisk installasjon skal det sørges for at den gjøres fagmessig av kvalifisert personale og ved bruk av egnet materiell. Elektrisk utstyr skal være installert i samsvar med installasjonsbeskrivelsen utarbeidet av produsenten av utstyret.

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Beklager min feil, det kan du nok ha rett i. Så lenge det er under 25A og stikkontakten (på ledning, ikke installasjon) eller bryteren blir montert på riktig måte, noe som vil si, ingen kobber skal være synlig når man åpner kontakten eller bryteren, og kabelen skal ha dobbel isolasjon på utsiden, man skal ikke kunne se isolasjonen som er på innsiden.

 

Utover dette så tror jeg ikke man har lov til å gjøre noe hva angår sterkstrøm selv.

Lenke til kommentar
Hvilken linje går du?

 

Og dersom du f.eks ikke går elektro (der ting skjer under oppsyn før det blir tatt i bruk) og brannen skyldes de kablene, så nei!..:)

 

Edit: Nek 400 134.1.1 Ved utførelse av en elektrisk installasjon skal det sørges for at den gjøres fagmessig av kvalifisert personale og ved bruk av egnet materiell. Elektrisk utstyr skal være installert i samsvar med installasjonsbeskrivelsen utarbeidet av produsenten av utstyret.

Data og elektronikk vg2. Og hva er kvalifisert personale? Det var jo det første vi lærte på elektro, men vi har ikke noe å vise til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...