Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Er bare på sidene som har stått oppover at det er noe sot omtrent, så det burde ikke være noe problem å bli kvitt den.

Men er værre med rambrikkene og kjøleren til skjermkort og CPU, litt vanskelig å komme til der med noe.

Men kjølerene kan jo alltids bare legges i såpe vann eller lignende.

Hehe er ikke noe problem å bli kvitt soten. Spyl alle delene i varmt vann og forsiktig med oppvaskkost eventuelt en liten pensel. Bare husk å henge det til tørk en plass det er varmt etterpå i noen dager.

 

Dette gjør jeg med alt som er skittent, det funker knallbra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er core 2 duo oppsettet testet sånn kjappt, og det funker! :woot:

 

*EDIT*

Ser også ut som om den 17" lcd skjermen jeg fant, funker som den skal! ser ut som om den har vært skrudd opp, men den funka på første forsøk, og nå har den stått på i 4-5 min uten at det har skjedd noe rart.

Endret av J@9
Lenke til kommentar
Hvilken CPU var det J@9?

 

Det er en Core 2 Duo E8400 3GHz.

Om jeg ikke har nevnt det så var det 2x2GB ram!

Regna meg fram med prisguiden, og dem delene jeg har her har en verdi av rundt 3600kr nytt idag.

Og han har jo også noen av delene hjemme.

 

*edit*

Dagens funn ble kun en Nintendo64, med en kontroll, strømadapter og AV kabel.

Har ikke testet den med spill enda, men den lyste ihvertfall rødt når den fikk strøm.

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Hadde meg en runde i går, fant en Unaohm Professional Field Strength Meter EP 740 FM.

 

1225099027_resized.jpg

 

Den funker tydeligvis, men har ikke fått testet ut funksjonene enda... Det jeg lurte på. var om noen vist hva denne saken kan gjøre?

 

1225099039_resized.jpg

 

Blir ikke og få tid før i neste uke og "kikke" på den...

 

andy

Lenke til kommentar

Jeg har funnet litt av hver selv.

 

- Helt ny IBM 17" LCD skjerm i svart åpnet eske men plast og alt var på skjerm og fungerte helt ypperligt! Ingen døde pixler eller noe så denne bruker jeg som ekstraskjerm per dags dato.

- 2stk P4 3.2Ghz prossesorer.

- Harddisker på 120-160-200gb og mindre men de driter jeg i...

- Strømforsyninger alt fra 200-350wattere.

- Pcer. Fant f.eks en P4 3.0 ghz som fungerer helt fint måtte bare skifte HD. en annen jeg fant som også bare trengte en ny disk var en 2.8ghz P4. Denne skal jeg bruke som en PFSense maskin/Router :D

- CD/DVD brennere

- Lydkort type 5.1 creative soundblaster.

- Firewirekort.

- USB kort.

- Diverse hendige IDE/SATA kabler osv.

- Minnebrikker. Forsåvidt bare PC3200 brikker 256/512mb.

 

Ja finner ganske mye rart i grunn :) Men prøver og ikke bli en skikkelig skrotnisse :p

Endret av EkanTrike
Lenke til kommentar

Tidligere fikk jeg tak i utrangerte PCer fra en bedrift. Totalt sett har nok i overkant av 30 maskiner pluss en haug av enkeltkomponenter vært innom huset, fått nytt liv før de ble resirkulert. Jeg tror de fleste maskinene har blitt driftet i snitt 1-2 år før de har blitt kastet, noen opp i 5 år. Jeg har typisk plukket komponenter for å gjøre noen maskiner best mulig, og noen har gått inn i andre husstander der de har blitt mottatt med åpne armer.

 

Det er synd at bedriften ikke lenger vil gi fra seg slikt "avfall". Nylig har store mengder fullt brukbare skjermer og en god del maskiner blitt kastet, trolig er mye av dette bedre enn maskinvareparken i den lokale skolen.

 

Jeg har ennå ikke gått rundt og rotet i kontainere etter slikt, men har vurdert det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3
fikk meg en slik idag: Ibm Thinkpad R31, intel celeron mobile 1200mhz, 512mb pc133 sodimm, 20gb 4200rpm disk.

Jøss, det er jo en helt brukbar bærbar ytelsemessig, omtrent på høyde med minibærbare som selges i dag. Men byggekvaliteten til Thinkpad-serien overgår nok samtlige minibærbare på markedet i dag. Supert funn! :thumbup:

 

__

 

Jeg fant et ok kabinett på torsdag: Aopen HQ45.

 

9135_160.jpg

 

Det var med komplett innhold men jeg har ennå ikke sjekket hva det er slags innhold eller om det fungerer.

 

Supert kabinett, har et slikt selv :D Har en thermaltake toughpower 750w strømforyning med x38, e6700 og hd4870 i kabinettet, ingen overklokk. Mitt kabinett er uten vifte på baksiden (bare strømforsyning og grafikkort som trekker lufta ut, ingen innsugs vifter), og cpu er 35c idle og 53c load. Nordbrua på hovedkortet blir litt varmt, 45-50c, helt opptil 58c på en varm sommerdag men fungerer greit. Har skiftet ut den ene sidedøren (fra et annet kabinett, jeg har 3 av den typen) slik at det er ingen luftehull på begge sidedørene for å dempe støyen. Vurderer å prøve dette på sidedørene for å se om jeg får et ganske stille kabinett :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...