Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Det var virkelig et gullfunn jove ;)

5738248[/snapback]

Jepp det der har en bruktverdi på rundt 5000kr. om du "pusser" den bra opp å selger til riktig person

5738343[/snapback]

 

Wow, såpass?? Trodde ikke det var så "in" med vanlig p4-prosessor osv. Viften går litt ofte, selv med lite aktivitet.

 

Har hatt lyst på bærbar i over ett år nå, så om jeg får den til å fungere med harddisk, så blir den brukt av meg selv:D

 

SYKT hva som blir kastet :/

 

 

Edit: Tror ikke den har trådløst netteverkskort, men hvordan kan en se om den har det?

Endret av Jove
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Wow, såpass?? Trodde ikke det var så "in" med vanlig p4-prosessor osv. Viften går litt ofte, selv med lite aktivitet.

 

Har hatt lyst på bærbar i over ett år nå, så om jeg får den til å fungere med harddisk, så blir den brukt av meg selv:D

 

SYKT hva som blir kastet :/

 

 

Edit: Tror ikke den har trådløst netteverkskort, men hvordan kan en se om den har det?

http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=47742

Lenke til kommentar
Flott at ting blir funnet :w00t:

Får håpe jeg kan gjøre noen gullfunn en gang også da ;)

5738614[/snapback]

Har en kjempegod NAD forsterker som jeg sitter sånn passe småbrisen å digger musikk til nå.. seff el-retur :!:

 

El-retur ruler og nå er det lørdag og AOC skal ut å sjekke damer ;)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Ser ut til å fungere bra når jeg bruker "skoleknoppixlinux" eller hva det er. Batteriet dør kjapt ut, så er avhengig av 220V.

Sikkert enten skolelinux eller knoppix. Nye batterier er som regel svindyre, men du kan sjekke ut om prisene er overkommelige en eller annen plass. Hvis ikke så kan du åpne batteriet og skifte ut battericellene på egenhånd. Dette krever litt fingernemhet for å få det pent og kapasiteten kan muligens bli noe lavere enn orginalbatterier men det er absolutt verd pengene. Nye battericeller finner du på clas ohlson eller lignende steder. NB. Kjøp de med loddeører så du kan lodde de sammen og være sikret god kontakt.

 

Legger ved 3 bilder. Det er de to tomme "lukene" jeg lurer på hva er til. Den ene ser ut til å passe fint til en 2.5-disk jeg har, fra en X-drive jeg kjøpte for 3 år siden. Men kontakten passer ikke. Bredden er lik, men kontaktene er ikke like. Får jeg tak i overgang noe sted? Er dette vanlig?

5738036[/snapback]

Noen tillegg til AOC sitt svar: Normalt legges harddisken i en ramme med integrert overgang for å gjøre det lettere å ta den inn og ut av PCen uten å brekke pinner. Overgang får du sikkert bestillt fra Toshiba, men jeg vet at Fujitsu Siemens bruker svært like overganger som det på bildet, sansynligvis nøyaktig samme overgang.

Den andre luka er til ram (sikkert DDR SODIMM), og til mini-PCI kort. Man kan ofte kjøpe følgende kort i dette formatet: WLAN, modem, ISDN, blåtann, vanlig nettverkskort og kombinasjonskort.

 

Takk til alle som holder tråden levende.. er for jævlig med alt som kastes i Norge.. gjennbruk er beste miljøvern :)

5738522[/snapback]

Helt enig! Stå på folkens! :yes:

Lenke til kommentar

Var innom mine stasjoner i kveld og var ingenting å hente. Var vel en 32" TV som hadde vært morsomt å sett om man fikk liv i, men orka ikke bryet å plukke den med. Ellers var det vel bare K7 maskiner som stod ute i kulda. Var ikke noe av spesiell verdi. Får prøve igjen om et par-tre uker ;)

Lenke til kommentar
Ser ut til å fungere bra når jeg bruker "skoleknoppixlinux" eller hva det er. Batteriet dør kjapt ut, så er avhengig av 220V.

Sikkert enten skolelinux eller knoppix.

Ja vet ikke. Det står både skolelinux og Knoppix.

 

Takk for mer info om harddisk-ramme osv:) Det med å skifte bare cellene har jeg ikke tenkt på, får se senere. Før jeg finner ut om hele pc'n fungerer som den skal får jeg holde meg til 220V.

 

Takk for info!

 

Og forresten, så har jeg sett "videoovervåkning"-skilt, og kamera, men vet ikke om det er noen som ser på. Kanskje mest naturlig å se på om det har vert gjordt hærverk osv?

Lenke til kommentar
Jeg vet at ArcticOC har skiftet batteiceller i batterier til en bærbar, men aner ikke om han skrev noe om det i forumet eller tok bilder. Reparasjonen fungerte i hvertfall sånn den skulle. Mulig han kommer inn med noen praktiske tips her etter hvert.

5739581[/snapback]

Stemmer det!

 

Pussa opp en celeron 1100MHz bærbar som hadde dårlig batteri.

 

Nytt batteri kostet billigste stedet på nettet 2400kr., men jeg spretta opp det gamle og putta inn nye celler jeg kjøpte fra clasolsson for 680kr til sammen. tok litt tid men billig og bra ble det.

 

Det er litt vanskeligere å gjøre med de nyeste bærbare som ofte bruker Li-ion batterier som kan være litt værre å skaffe :(

 

Den bærbaren hadde ikke innebyggede antenner, men jeg monterte bare en rp-sma kontakt i chassiset, ble kanonkult

post-15715-1142176798_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...