Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

hehe.. det er ikke funnene, men jakten og så noen turer ned memory lane som driver oss ;)

 

jeg fant en cyrix 166 mhz prosessor og vips var jeg tilbake til 1997 da mp3 koding av et album tok hele natta, overklokking på 50% ikke var uvanlig og kjøleviftene var 4cm i diameter (hvis du hadde kjølevifter i det hele tatt da... :))

MrM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hehe.. det er ikke funnene, men jakten og så noen turer ned memory lane som driver oss ;)

 

jeg fant en cyrix 166 mhz prosessor og vips var jeg tilbake til 1997 da mp3 koding av et album tok hele natta, overklokking på 50% ikke var uvanlig og kjøleviftene var 4cm i diameter (hvis du hadde kjølevifter i det hele tatt da... :))

MrM

Vel, det er som jeg har nevnt tidligere. Om jeg bestemmer meg for å titte innom en elreturstasjon er det ikke bare for å finne noe, for ofte vekker det gamle minner å se gamle datadeler. F.eks et gammelt Abit BH-6 med celeron 300A :love:

 

Det er jo ikke uten grunn at vi har museumer..

Lenke til kommentar

Fikk noen eldre deler fra et lydsystem i dag :) Tingene fungerer, men vet ikke helt om det er så mye å ha.

 

post-86344-1223491516_thumb.jpg

 

På bunn en høytaler med en element på rundt 35cm i diameter. (Hva tilsvarer det i tommer?). Selve kassen har målene 70x50x40 (hxbxd).

Vidre kommer en Inkel CA6270 mixer/ forsterker?

Og på toppen en Pioner CD spiller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79
Fikk noen eldre deler fra et lydsystem i dag :) Tingene fungerer, men vet ikke helt om det er så mye å ha.

 

post-86344-1223491516_thumb.jpg

 

På bunn en høytaler med en element på rundt 35cm i diameter. (Hva tilsvarer det i tommer?). Selve kassen har målene 70x50x40 (hxbxd).

Vidre kommer en Inkel CA6270 mixer/ forsterker?

Og på toppen en Pioner CD spiller.

Du får gi en lyd dersom du ikke er intressert i å beholde det..:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Ser litt gammelt ut, men ellers er det fullt brukbart ja. :) Veldig dårlig oppsett på miksere av denne typen (forsterkeren) i forhold til en vanlig mikser, men dersom man bare skal knote litt lyd fra 3-4 kilder og til høyttalerne er den midt i blinken..;)

Lenke til kommentar

Var ute en liten tur idag, ikke stort å finne..

Fant en relativt vraka bærbar..

Denne tok jeg med og tok ut harddisken fra (20GB), kjøler og tastatur.

Ellers fant jeg 5-6 Dell ladere (PA-12), men disse lå i en eske som det sto "Defekte ladere" på, og jeg har kobla dem til strøm, en lyser men kablen er ødelagt der den kommer ut av laderen så det gnistrer bare mnan rører litt på den.

Noen av dem andre lyser ikke, men kan jo kanskje fungere.

Resten av dem trenger den spesielle 3 pins strømkablen inn, (ikke vanlig 3pins for laptop ladere, men Dell sin).

Disse fikk jeg ikke med meg noen av, men kan hende det satt på noen av laderne jeg ikke tok med (fulle av våt maling)

 

Ellers fant jeg 2 stk Creative Live! DriveII (frontpanel for lydkort.

Dem lå sammen med et Live! 5.1 kort, men dette så så ødelagt ut at jeg lot det ligge.

Mulig disse passer på noen av mine lydkort, men har egentlig lite bruk for dem :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Da har jeg fått torrentserver opp å gå, men den ene disken er visst ikke helt god, får masse korrupte filer, det er vel ikke noen som har en disk eller to de har lyst til å donere til meg?

 

Edit, kan vel sikkert gi noen hundrelapper for den mot at den garantert fungerer. Er forøvrig IDE jeg har bruk for..:)

 

Freebird!..:)

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Dagens ble en Acer Acerscan 620U, mangler strømadapter, men ser ellers OK ut. Lar den tørke og dersom den fungerer skal jeg bruke den på skolen til å digitalisere alt vi får utdelt av papirer (det er mye)..:)

 

product-10122501.jpg

 

Freebird!...:)

Lenke til kommentar

Blei ikke store funnet idag.

En LaCie Studio ekstern harddisk.

Har desverre ikke kabler så jeg får testa den.

Anna om noen av dem bærbare maskinene i huset har mini firewire port.

Etter noen søk på google så skal det være en 120GB disk.

 

Skal se om jeg enten finner mini firewire på noen av maskinene, ellerså får jeg skru den opp.

Skal visstnok være en 3.5" ide disk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...