Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mr. Retro er tilbake igjen :p

IBM Aptiva 2137-E74

AMD K6 300 MHz (32 kB + 32 kB L1, 0.25µ, Little Foot)

Acer V58XA (256 kB 6 ns L2, ALi Aladdin 4 (M1531) nordside, ALi Aladdin 4 (M1533) sørside)

48 MB minne

Integrert ATi 3D RAGE II +DVD 2 MB SGRAM (mach64 GTB)

Integrert Crystal CS4237B Audio Codec (ISA)

Lucent Win Modem (GVC) (ISA)

Quamtum Bigfoot TX (4 GB, 4000 rpm, 128 kB cache, 12 ms, Ultra-ATA33)

Acer 24x CD-ROM (128 kB cache, Ultra-ATA)

GIS BORT!

Lenke til kommentar

Liten update for den siste uka omtrent..

Trådløst router-modem, fra Telenor (ikke det multimodemet dem bruker nå).

6 bærbare pc'er, alle med div slag skader.

Men ser ikke ut som om noe er tatt ut av dem, skal se på dem senere idag :)

4 av dem var like, og dem 2 siste var 2 andre typer.

Regner med at alle er pentium 3.

Stod Pentium 3 mobile på den ene.

Ellers har det ikke vært stort å finne gitt.

Lenke til kommentar

Fant en fullt brukbar stasjonær maskin i går. Ikke den kraftigste i klassen akkurat, men ok.

- 512 ram

- 1.4 GhZ (tror jeg...)

- CD brenner

- DVD rom

- 40 GB harddisk

- AGP skjermkort (litt usikker på specs her)

- TV kort

- Trådløst nettverkskort D-Link

Ja, det var det hele. Tok den fra hverandre, tok ut HK med alt tilbehør på, satt det inn i ett litt "freshere" kabinett jeg har, og nå skal jeg innstallere XP her, blir genialt!

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet så har han gjort det også!

Trur han ville teste den som noe mediacenter mot en prosjektor eller noe.

Regner med at den bør duge til det!

Selv har jeg tatt i bruk den Dell OptiPlex SX270 maskina jeg fant, som mediacenter.

Funker helt fint :)

Bråker litt, men under film avspilling så overdøver anlegget den uansett:)

Har forresten testa dem 6 bærbare jeg fikk tak i.

Var kun en som ikke startet, det bare smalt i ladepluggen når jeg satte den i, men det viste seg at den var brekt av, så kanskje ikke rart det skjedde.. hehe.

Men ingen av maskinene var noe fine å se på, så dem blir nok bare til deler tenker jeg.

Dem 4 som er like har AMD Athlon 1200Mhz, desktop CPU'er.. så dem blir sikkert stygg varme, og bruker mye strøm.

Den som er Pentium 3 mobile er på 1ghz.

Og den siste var en HP Omnibook 6000, på 750Mhz.. men denne var så ødelagt at jeg bare tok noe deler fra den og kasta resten.

Omtrent alle mangler noen taster, ram brikker, har ødelagt tastatur, sprekker her og der, knuste skjermer.. osv..

Lenke til kommentar

vært en tur på "dynga" mao Heftingsdalen før helga, har en i "familien" som jobber der så har litt mer tilgang en andre ;)

en Mercury 4,5Hk påhengsmotor i strøken utførelse (svart med rød stripe, tidlig 80'talls)

hadde defekt impeller, kostet meg 218,- , samt 44,- i nye syrefaste skruer som jeg knakk og en dag skruing (og mye banning)

hadde tilkobling for speed og styring som er ganske skjeldent på så små motorer.

havner nok på lillesøsters Alfa 10R eller min gamle Sollux 12 jolle...

plukket med meg en 20Hk Mercury og en 8Hk Suzuki langstamme også men de ser ut som kun er brukenes som delemotorer, men det er jo kjekt det også...

fikk også to bananesker med LP'er, 2\3 var så dårlige at de gikk i søpla

(var ikke mulig å få spilt de av skikkelig eller de var sprekt)

ganske mye 70 og 80talls pop... (hyllefyll er kjekt)

2 stk Garrard LP-spillere fikk jeg også... :3

ellers fikk jeg en med meg en Workstation med et MSI 860D Pro kort. 2x2,2GHz Xeon og 8x256MB PC800 ECC RD-Rimm og 3D-Labs 5110 skjermkort.

var 4stk 36GB SCSI disker i den men 2 av disse tikket så byttet de ut med 2stk 120GB IDE.

skjermkortet hadde artifacts så den nærmerer seg nok kvelden den også...

innstallerte XP Pro på den og byttet skjermkortet til et Nvidia 6800LE . så fikk en fetter av meg maskinen (han er 11år, så man kan si han oppførte seg skikkelig som en unge når han fikk den)

Lenke til kommentar

Synes juletider er kos.

Finner mye pent bak elkjøp, Expert og Lefdal like før julesalget starter.. Mye blir byttet, til tross for at det funker helt fint :)

Er spessielt intressert i LCD skjermer og datamaskiner.. Ofte er det kun et komponent som har tatt kvelden i det, resten funker ofte helt fint!

Føler meg litt teit der jeg sniker rundt klokken 1 på natten med hettegenser og en liten verktøykasse, men jeg synes faktisk at det er litt spennende :p

Må også legge til at jeg er en av de snille, rydder alltid etter meg, og skrur alltid maskinene i sammen etter at organ-donasjonen er over ;)

Lenke til kommentar

Dårlige elretur-tider framover :(

Børskrakk og resesjon i verdensøkonomien gjør at folk blir mere forsiktig med hva de kjøper, noe som også betyr at folk blir mere kritisk til hva de kaster :(

Det er ikke uten grunn at man fant ektremt mye kult de senere årene når økonomien gikk så det suste! Jeg ser tendensen allerede i elretur-kurven..

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Hehe, sitter og humrer for meg selv på jobb nå over hvor entusiastiske dere er over funnene deres. :)

Selv grøsser jeg bare på tanken med å investere mye tid og energi i å finne brukt avfall på dynga, men skal tenke på dere neste gang jeg kaster("returnerer") noe. :p

Lenke til kommentar
Hehe, sitter og humrer for meg selv på jobb nå over hvor entusiastiske dere er over funnene deres. :)

Selv grøsser jeg bare på tanken med å investere mye tid og energi i å finne brukt avfall på dynga, men skal tenke på dere neste gang jeg kaster("returnerer") noe. :p

Bra du faktisk tenker på oss! :) Alltid hyggelig med folk som bryr seg..

Kast noe fint neste gang du skal på dynga, gjerne en 52" LCD-TV ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...