Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Liker ikke polakkene jeg. De roter og tuller så mye! Men hvor blir det av bildet av maskina da, daniel? Og kanskje bilde av skjermen i tillegg?

Syns de polakkene som jeg brukte å tråle daglig med var hyggelige :p Se hvem som fant det beste etc ;)

Men nå er de mer fiendtlige om jeg støter på dem der :/

Men nok om dem nå, orker ikke rote mer med bildegreiene, får ikke telefonen min til å sende bildene til pc'n (K550i).

hehe :!:

Trenger tvangstrøye.

OI faen, sist jeg så var det litt over 20K, og det var ikke så lenge siden :scared:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Fannt en "HP 1902" LCD-skjerm i dag, så hel og fin ut helt til jeg kom hjem og så at en nål eller noe lignende sannsynligvis har truffet den, så den er knust innvendig, men ellers fungerer den helt fint..:p

Lenke til kommentar

Fant en proview 700P 17" lcd skjerm i dag. Ser helt inntakt ut, men VGA kabelen er kuttet av... Skrudde den opp og fant ut at det var en kvit kobling inne i den som må tas ut for å få ut hele den avkappede kabeln. Noen so har en defekt skjerm som har VGA kabel som ikke kan tas av som eventuelt kunne sponses? eller eventuelt noen som hvet hvordan jeg kan kobble en vanlig VGA kabel til den? Kuttet opp en vanlig en, men den var det bare 13 ledninger i istedenfor 15. Er det nødvendig å kobble alle kablene, eller går det med kun Rød, Grønn og blå`?

Lenke til kommentar

Har sett litt her av og til og blir imponert over hva folk finner.

Har ikke funnet noe bedre enn en CD-brenner i min leting tidligere i år.

Tok meg en tur innom en el-retur i håp om å finne DDR1 minne til stasjonær PC (krise for en fattig bekjent hvor DDR1 takket for deg, dermet uten PC som virker).

Fikk sjokk når jeg kom til el-returkurvene. Det så ut som om brunevarene m.m. var skuffa ut fra et helikopter 100 meter over bakken....!

Det var utrolig hvordan noen hadde klart å totalforsøple et stort uteområde, jeg ble skremt og forsvant fort i redsel for å i det hele tatt bli sett i området (vil ikke bli koblet opp mot slik herværk).

Det må ha vært utført av flere personer og over tid, siden det lå så ekstremt spredd.

Nå tør jeg ikke engang gå tilbake dit med det første, tipper eierene ev el-returen er forbannet og ekstra på vakt nå.

(Ble forøvring svindlet på bruktmaked.no i forsøk på kjøp av DDR1 minne, men det er en annen sak...)

Jeg regner med at folk som er med i tråden her er av den ryddige og ordentlige sorten ute på sin el-returjakt :new_woot:

En skrekk og gru erfaring med hvordan enkelte personer tar seg til rette med å gjøre masse faenskap på el-returpunker. Slikt setter jo selv skikkelige personer i dårlig søkelys.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Har sett litt her av og til og blir imponert over hva folk finner.

Har ikke funnet noe bedre enn en CD-brenner i min leting tidligere i år.

Tok meg en tur innom en el-retur i håp om å finne DDR1 minne til stasjonær PC (krise for en fattig bekjent hvor DDR1 takket for deg, dermet uten PC som virker).

Fikk sjokk når jeg kom til el-returkurvene. Det så ut som om brunevarene m.m. var skuffa ut fra et helikopter 100 meter over bakken....!

Det var utrolig hvordan noen hadde klart å totalforsøple et stort uteområde, jeg ble skremt og forsvant fort i redsel for å i det hele tatt bli sett i området (vil ikke bli koblet opp mot slik herværk).

Det må ha vært utført av flere personer og over tid, siden det lå så ekstremt spredd.

Nå tør jeg ikke engang gå tilbake dit med det første, tipper eierene ev el-returen er forbannet og ekstra på vakt nå.

(Ble forøvring svindlet på bruktmaked.no i forsøk på kjøp av DDR1 minne, men det er en annen sak...)

Jeg regner med at folk som er med i tråden her er av den ryddige og ordentlige sorten ute på sin el-returjakt :new_woot:

Hei, DR1 ram er vell slkt som PC2700?

Har du bruk for noe slikt?

Lenke til kommentar

Nå tør jeg ikke engang gå tilbake dit med det første, tipper eierene ev el-returen er forbannet og ekstra på vakt nå.Jeg regner med at folk som er med i tråden her er av den ryddige og ordentlige sorten ute på sin el-returjakt :new_woot:

En skrekk og gru erfaring med hvordan enkelte personer tar seg til rette med å gjøre masse faenskap på el-returpunker. Slikt setter jo selv skikkelige personer i dårlig søkelys.

Jepp, sånn kan det ofte se ut ja :(

Det er ikke rent sjeldent det ser ut som om området har vært teppebombet av en hel skvadron av B52 bombefly, skulle nesten tro at de hadde mistanke om at selveste Osama Bin Laden hadde vært observert mens han plukket deler til it-avdelinga til Al-Qaeda ;)

BTW! Osama, I got plenty of SD-ram (3GB), send en PM til meg ;)

Lenke til kommentar

Det ble faktisk godt mottatt her hjemme. :) Hun klarte til og med å gjette at kortet med den store vifta på er et skjermkort.

Jeg tok en tur innom elreturen tidligere i kveld og fant noen godbiter jeg viste frem til ArcticOC. Dagens fangst derfra er:

En Amilo Pro V2000 bærbar som var ribbet for ram og lader men ellers komplett. Regner med å måtte feilsøke litt før jeg får den til å fungere igjen.

Et ubrukt Logitech-tastatur. Trådløst.

Ellers så takker jeg ArcticOC for sakene. Jeg skal prøve så godt jeg kan å gi de et forlenget liv. :)

Lenke til kommentar

Jeg klager ihvertfall ikke på mine funn idag :)

Først en Dell Optiplex SX270 (veldig liten stasjonær pc)

Denne er komplett med strøm adapter.

Starta på første forsøk og rett inn i windows uten problemer :)

Pentium 4, 3.2Ghz, 512MB ram (usikker på om det er DDR eller DDR-SO-Dimm), 60GB harddisk (muligens 2.5"), 24x cd-rw/dvd-rom (dette kan byttes ut veldig lett)

Har ikke klart å åpne kabinettet enda, må se litt på nett om jeg finner noe info.

3 bærbare pc'er.

Den ene er en Network pc.. denne starta på batteri faktisk.. rakk å se i bios at det var 2.4Ghz, men ikke om det var amd, pentium 4 eller celeron.

Denne kom helt inn i windows før batteriet var flatt.. og da har jeg ikke testet den mer.

Dem andre 2 er noe eldre pc'er.. Rec Smartbook og en Compaq Armada.

Disse har jeg ikke testet enda.

Og til slutt, en 15" Dell flatskjerm.. denne lyser grønt, men fikk ikke bilde på den.

Kan virke som en løs kabel eller noe.

Kunne heller ikke se bilde når jeg lyste på den.

Skal skru den opp for en nærmere titt :)

Også lå det vel 5-6 andre flatskjermer der, 17" og opp.. men disse enten satt fast, eller var så ødelagt at jeg ikke gadd å se noe på dem.

Mulig jeg kommer med en update seinere når tingene er testa, om dere vil!

Lenke til kommentar

Ser det er mange som finner mye bra her! Helt utrolig at folk kaster fullt fungerende ting når mye av det lett kunne vært solgt eller gitt bort til noen som har bruk for det..

edit: Rettet en skrivefeil:)

edit2: Fjernet noe som var i strid med retningslinjene

Endret av WaBBiT
Lenke til kommentar

Litt sen, men fant noen brukbare deler for en liten stund siden.

* AMD 3000+ S754 m/ kjøler

* 1GB DDR-RAM

* Hovedkort S754

* Kabinett uten frontdør

* Tydligvis defekt 7600GT

* CD/DVD-leser (?) uten frontdeksel, ikke testet

* En 350W PSU med defekt vifte

Greit nok for min del, har ikke altfor mange plassene å jakte akkurat.

Lenke til kommentar

Radeon X800Pro kortet jeg fant for en liten stund siden viste seg å funke, havna i en PC jeg solgte her om dagen.

Nytt fint funn i går:

- Helt og fint svart kabinett med 300w power

å inni var det:

- A-Bit IS7-E

- Pentium 4 2,6GHz med CoolerMaster Silence kjøler

- 1,5 GB PC3200 (2X 512MB, 2X 256MB TwinMOS)

- PowerColor Radeon X1550 (256MB 64bit)

- En gammel DVD-rom, floppy

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar
- A-Bit IS7-E

- Pentium 4 2,6GHz med CoolerMaster Silence kjøler

- 1,5 GB PC3200 (2X 512MB, 2X 256MB TwinMOS)

De der delen bønnfaler deg om å bli klokka! ;)

Husker jeg selv hadden et IS7-E med en 2,4GHz som koste seg på ca.3,4GHz. Tipper CPU`en din også er en "Northwood" og de blir ikke så voldsomt varme når du tyner de.

Ellers så kan man jo nevne at svært mange IS7-E ble levert med 1000Mbit nettverkskort selv om kortet egentlig bare skulle vært levert med 10/100 orginalt.

God gammel klassiker du har der, og med f.eks 3,4GHz, GB-Lan og hypertread`ing gjør det seg godt som en grei liten server :thumbup:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...