Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig lite å finne i dag, selv det stedet der det alltid er masse renska hovedkort var det tomt, ikke et hovedkort eller kabinett i sikte. Men allikevel var det nesten fullt av andre ting, lå strødd med vaskemaskiner osv.

Fant en Chieftec 360W strømforsyning, den var akkurat det jeg trengte (får håpe den funker) men det var allt :dontgetit:

-Denne-

Edit: Og den funker :p

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Da er jeg endelig tilbake fra ferie igjen (har vel ikke skrevet her siden før sommern....) Hadde ett gullfunn her tildigere i sommer, er vel bare og liste opp;

- Hauegevis av hovedkort, plukka vel ca 50stk til lga 775, 5stk til 939 og 5stk til am2, det beste kortet jeg fant var et p5k3 deluxe, dette ser imidlertid litt skadet ut, har fått ett hakk i ene hjørnet.... Jeg har jo heller ikke ddr3 ram, så jeg får ikke testa det! Alle andre kort som bruker ddr2 har jeg heller ikke fått testa noe særlig på, jeg fant en ddr2brikke, men denne vet jeg ikke om virker (tviler siden ingen av hk jeg har testa den på har gitt bilde.....)

- Skjermkort, det meste dårlig, men en gullbarre midt inni, asus 8600gt, mitt første dx10kort! Dette virka desverre ikke, begynte og brenne og gnistre av det når jeg testa det :(

- 3 kabinetter, alle thermaltake ett eller anna....

- MASSE nye kabler og orginale intel-vifter, plukka med meg to bæreposer bare med nye kabler i uåpna emballasje (s-ata, ide, strøm)

- Harddisker, omtrent 20stk, samtlige over 250gb, blant annet en raptor 150gb! denne restarter bare hele tiden, får se om jeg får fikset den.... Ikke så veldig mange av de andre som funker, men jeg fikk en 5-6stk hvertfall

- Massevis av strømforsyninger, de aller fleste jeg tok var modulære og over 500w, mange så ut til og funke!

- Enda en gang, hauger av tastaturer, mus, og multifjærnkontroller(logitech harmony 895 og bedre tok jeg med)

- En hel haug av logitech z5500digital basskasser/suber, tok med 3stk, subene funker helt fint, har ikke testa forsterkeren.

Pluss masse masse mer, husker ikke alt, for ta litt etterhvert som jeg husker.... Skulle noen tvile på disse funnene så er det bare og komme og besøke meg og se selv ;)

Sitter nå forresten på en 95% el-retur pc;

- asus a8n-sli deluxe

- ati x550

- Wd raptor 36gb

- hitachi 250gb

- wd 250gb

- wd 250gb ekstern

- geil pc3200 1gb

- thermaltake big typhoon

- trust 350w psu

- sony s-ata dvd leser/brenner

- thermaltake kabinett

- amd athlon 4000+ (kjøpt)

Må få 1 eller 2 nye skjermkort.......

Lenke til kommentar

Kom på en ting til jeg fant, en 1U server av ett eller annet slag, mangler cpu og ram, men er ellers komplett, finner ikke noe merke eller noenting info på den.... får heller ikke testa den siden ikke jeg har ddr2 ram, og jeg ikke vet hvilken sokkel det er (ser ut som lga 775)

Legger ut noen bilder, kanskje noen av dere vet litt mer om dette enn meg?

De 2 store viftene trodde jeg forresten var små jetfly når jeg starta de :!:

post-93460-1220521587_thumb.jpg

post-93460-1220521621_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Her var det mye intressang lesing. Har sett ymse at biler utenfor Elkjøp på Lørenskog, men først nå tror jeg at jeg har svaret på hvorfor de henger rundt "søppeldunkene" :p

Selv har jeg aldri turt å plukke der, men det er mest fordi det er Vektere der i tide og utide.

Lenke til kommentar

dagens:

2 bærbare (mer eller mindre vrak men :p

Den ene var en Packard Bell 2004 mod.. Pentium 4.

Denne bare demonterte jeg, siden den hverken så noe bra ut, eller lukta godt..

+ at det var en slags stasjonær erstatter.

Av feil jeg så på den så var det knekt ladeplugg, bulka på undersida, så hovedkortet sikkert har fått en smell, også var skjermen knust.

Men redda deler fra den..

512MB DDR-Ram (vanlig ram til stasjonær pc)

Socket 478 pentium 4 CPU, 3.06 Ghz eller noe sånt

60GB 2.5" IDE disk

NEC DVD-Brenner

Batteri

Den andre maskinen er en Compaq pc, ikke sett så mye på den, men tror den kanskje kan fikses.

Ser komplett ut, men er våt.

Celeron M CPU om jeg ikke tar feil.

Mer enn det har jeg ikke sett på den enda :p

*Har skrudd litt mer på den nå*

40GB disk, dvd-rom/cd-brenner, 256Mb ddr-sodimm.

Kan ikke se noe spesielle skader på den, så det er stor sjangs for at den funker når den får tørka seg litt :)

Den er nå testet etter en dag med tørke :p

Det er en celeron 2.6Ghz cpu i den, Maskinen startet på første forsøk!

Bootet rett inn i xp home edition.. men var ganske treg.

Men dette skyltes nok en kombinasjon av for lite minne og norton internet security :p

Så jeg driver å legger inn windows på nytt på den nå :)

Er forresten en Compaq Presario 2500 serie maskin.

Syns den er litt dårlig utstyrt.. kun 1 usb port, og ikke WLAN.. Er spor for det, men ikke noe antenne kabler som jeg så.

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Har jeg også, bruker kun de som er 2,8ghz eller høyere....

Fikk testa noen av laptophardiskene jeg fant, det endte opp med 2stk som virka fint, en 160gb og en 100gb

Men ingen som er noe ekspert på servere som vet hvordan type servere eller noe jeg har funnet? evnt hva det kan være verdt i utesta tilstand (vifter og strømforsyning er testa, virker fint)

Lenke til kommentar
Fant en FULLT FUNGERENDE 17" ACER LCD skjerm idag :D

Ikke den beste gamerskjermen du kan få tak i, men den duger til sitt kontorbruk:)

Gratiss! :) Jeg er selv ute etter en 17" eller større til serviceverkstedet mitt, har så mye tiloversdeler at det har blitt butikk av det :) Drar inn +3000kr. på å reparere defekt utstyr, og ofte kompletterer jeg med deler som jeg finner på el-retur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...