Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Pga rotekopper bruker vi alltid å gi "defekt" utstyr som kastes i el-retur avfallet et ekstra slag med hammeren, slik at all tvil skal fjernes om at det faktisk er søppel. Oppfordrer alle til å gjøre det samme, slik at vi slipper fjortisser som griser til rundt el-retur containerne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Fant meg en skikkelig godbit i dag, gitt. :D

post-86885-1213629206_thumb.jpg

Kan ikke tro at folk bare kaster slikt som dette. Jeg kan jo tjene en slant på å selge den.

Lenke til kommentar
Ser at Elkøp stenger 19 her. Hvor lenge bør jeg vente etter det? Ønsker ikke å møte på noe av personalet, men jeg vil likevel være før polakkene. 20-21 er vel bra?

19.30 er vel bra?

Ellers kan du gå dit i åpningstida, bare si at du skulle kaste noe, og så peker du på noe du har "kasta":)

Lenke til kommentar
Ser at Elkøp stenger 19 her. Hvor lenge bør jeg vente etter det? Ønsker ikke å møte på noe av personalet, men jeg vil likevel være før polakkene. 20-21 er vel bra?

19.30 er vel bra?

Ellers kan du gå dit i åpningstida, bare si at du skulle kaste noe, og så peker du på noe du har "kasta":)

Polakkene sitter ofte klare i bilene sine når vi drar fra jobben, så det lønner seg å være kjappere ute. Evt. spørre pent i åpningstiden om man kan ta en titt.

Lenke til kommentar

Ta med deg noe skrot du kan levere, dra dit kl 18.40 og parker nært de interessante delene av skrothaugen. Hvis det er ansatte på plassen så laster du ut det du skal kaste og tar kjapt med deg noe lett i samme slengen. F.eks en flatskjerm eller et kabinett. Dersom det ikke er ansatte der så kan du lete friere og ta med deg skrotet hjem igjen så du har en unnskyldning for å dra dit i mårra også.

Lenke til kommentar

Var ingenting interresant der, altså ingen PC-deler. Kun tilbehør og generelt el-søppel som kaffetraktere. Men jeg får i det minste en greit 30-minutters sykkeltur. Siden jeg sykler er det ikke så mye jeg kan bære på som er synlig hvis jeg skal følge rådet ditt, så jeg bør vel heller møte opp 19.30. Men det er fremdeles litt gambling på hvor lenge ansatte der er i området etter jobb.

Lenke til kommentar
Du bør teste det grundig først. Når så nye og dyre ting blir kastet så er det nesten alltid noe galt med de. Kanskje det er ustabilt? Kondensatorer som er gåen? noe som er brukket av? En defekt vifte som har svidd GPUen?

Testet det selvfølgelig grundig, med bl.a 3dmark06, spill, og sjekket at viften virket og ingen synlige skader, så solgte det til en kompis :cool:

Lenke til kommentar
Du bør teste det grundig først. Når så nye og dyre ting blir kastet så er det nesten alltid noe galt med de. Kanskje det er ustabilt? Kondensatorer som er gåen? noe som er brukket av? En defekt vifte som har svidd GPUen?

Testet det selvfølgelig grundig, med bl.a 3dmark06, spill, og sjekket at viften virket og ingen synlige skader, så solgte det til en kompis :cool:

Skulle tatt bilde av kortet først...

Bare sånn til neste gang, litt usikker på hva man skal tro på.

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar

Var innom en tur idag, og angrer ikke :p

Fant en 24 ports 10/100MBit switch, av merket signamax.. (ikke testet)

Minste 24porter'n jeg har sett noen gang :p

3 flatskjermer, trur det er 15 til 19" (ikke testet)

Bærbar Compaq Evo N1020V, ganske ødelagt.. men ser komplett ut, så det burde være noe deler i den.. + at jeg kanskje kan modifisere batteriet så det kanskje passer i HP pc'en til dama. (testet, og er helt død)

En D-Link trådløs router (54Mbit trur jeg) (ikke testet)

Og til slutt.. 630W stereo forsterker :) (ikke testet)

Og akkurat når jeg var innom selve dynga etter jobb så var det noen folk der å kasta et ganske fullt lass med skuddsikre hjelmer og noe armor plater som var merket med "skuddsikkert for mindre våpen". Så dette kom nok fra forsvaret, men tok ikke med noe av det.

*UPDATE*

Pc'en fikk jeg liv i når jeg fant en passende lader!

Men skjermen var knust, tastaturet ødelagt, musa også, harddisken var tatt ut..

Men det satt igjen ei 256MB ddr-sodimm brikke, og batteriet fikk jeg tilpasset litt så det passa i pc'en te dama, som hadde helt kaputt batteri!

1 av lcd skjermene er i orden.

Dem 2 siste har jeg ikke prøvd mot pc enda, men dem gir bilde og sier no signal :)

Den ene av dem slår seg av og på 5-6 ganger før den kommer i gang, sikkert noen dårlige kondensatorer.

Switchen ser ut til å fungere, men portene er feil merket :p

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Dagens fangst:

dsc06698.jpg

Raedon 9800 PRO (trodde den var litt bedre siden den tar opp to spor).

En harddisk på 4,3GB. Trodde den var på 43GB selv om det var en snodig/umulig størrelse. Men jeg får vel bruk for den i en fremtidig foldemaskin. :)

VGA-DVI

4-pin molex-S-ATA

En pakke med skruer, en slik pose som følger med kabinetter.

En utmerket spotlys-lampe. Siden den er i tre passer den perfekt til hytten som nettop har fått strøm. Fikk godkjennelse fra foreldrene, og det var penger spart siden vi uansett ville ha kjøpt tilsvarende. :)

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar

Dagens:

3x laptop

1x printer

Laptops:

HP OmniBook XE3 (gammal dritt som blir levert tebake :p ) Pentium 3.. 700MHz. Mangler harddisk, RAM og skjerm er knust.. Men fikk den til å starte med ekstern skjerm

HP NC6000, mangler RAM, Harddisk + caddy, batteri, div skruer, knust skjerm.

Men det sitter igjen en 1.6GHz pentium 4 mobile CPU.

Har testet pc'en, den slår seg på men power pæra lyser ikke, så slår den seg av etter noen sekunder.

Det samme skjer om jeg har i RAM.

HP Pavilion ZE4417EA, 2x256MB RAM, harddisk + caddy, tastatur og dekslet på over tastaturet mangler, ellers er den komplett.

Starta på første forsøk.

Printer:

HP DeskJet 450, ganske liten sak, sitter også batteri i den, så den er vel beregna på bærbare pc'er.

Denne mangler blekkpatroner så jeg får ikke testa den.

Den slår seg ihvertfall på og batteriet tar lading :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...