Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
-en intel 486dx (noe av det beste intel kunne levere på tidlig på 90tallet,

med hele 33mhz  :w00t:

5689261[/snapback]

Ække det den man kunne "Turbo" kjøre opp til 66MHz? Eller var det DX2? :p

5689289[/snapback]

jeg skrev jo en av de beste da..., sa aldri at den var det beste :tease:

har persomlig ike hørt om en turbo versjon av 486, muligens du mener "overdrive" versjonen av 486?

Lenke til kommentar

Mimre, mimre,

om ikke jeg husker feil:

486dx 'standard' 486

486sx billigutgave -matteprosessor, muligens smalere buss

486dx2, internfrekvens dobbelt av ekstern,

486dx4, internfrekvens tre(?!) ganger ekstern

486dx2-66, 66MHz intern, 33MHz ekstern

486dx4-99, 99MHz intern 33 MHz ekstern. (har en bærbar av sistnevnte type i kjelleren, 8(!)MB RAM, snaut 500 MB HDD, gråtoneskjerm i 640x48h har ikke skrudd den på på en stund, men den funka greit nok sist den var på. Strømforsyningen har fått et nytt liv sammen med en halvgammel thinkpad jeg fikk forleden)

M.

Lenke til kommentar

Er det noen som har følgende de kan GI bort?

1. XP lisens

2. SDRAM-brikke, 128 MB eller mer

3. Mus med scrollhjul

Jeg har nemlig en HP på 850 Mhz inkl. skjerm, tastatur og høyttalere jeg skal gi bort til noen som trenger det.

Jeg fikk for en god stund siden en HP-maskin gratis fordi den ikke funket ordentlig. Var bare å bytte ut en 92x92mm-vifte som ikke gikk lenger (står i bakkant av kabinettet, men fungerer som CPU-vifte).

Jeg bestemte meg for at denne skal jeg gi bort, og siden jeg allerede har hjulpet, og fortsatt hjelper Sommerstua treffsted (sted for mennesker som sliter psykisk) i sentrum av Trondheim med datarelaterte ting, så tenkte jeg å gi den til noen der. Dvs, jeg gir den bort til kostpris, altså prisen av vifta og det som måtte komme ellers. Altså en fullgod maskin til under 200,- til noen som trenger det.

Maskinen er et mini-kabinett med USB og lyd i front, HP 15 tommer skjerm med mikrofon på midten over selve skjermen, HP tastatur, 20 GB HD, 128 MB minne, greit nok skjermkort og OK PSU. Husker ikke alle detaljene i farta, men om det er ønskelig, kan jeg finne frem alt av info.

En XP lisens er det viktigste. Vil nødig legge inn en Linux-distro for noen som kanskje bare såvidt klarer å slå på en maskin.

Mer minne enn 128 MB hadde hjulpet veldig, men er ikke nødvendig.

En mus med scrollhjul hadde vært OK å fått med, men man får også sånne til 60,- på Biltema (men da øker jo prisen...).

Noen vil kanskje si at jeg bare bør kaste en maskin på 850 Mhz, men for noen som aldri har hatt egen datamaskin før, og som bare skal bruke den til enkle "kontor-ting", så er det jo en helt kurant maskin.

Lenke til kommentar
Var ute en kjapp tur nettopp.  Fant nettopp noe artig. En gammel hublattis1.gif

Og ikke en hvilken som helst hub,  det var en LATTIShub

lattis2.gif

Lo litt av det ja.

5702272[/snapback]

HAHAHA! Notify the news! Helt klart årets funn dette :p

Lenke til kommentar

En XP lisens er det viktigste. Vil nødig legge inn en Linux-distro for noen som kanskje bare såvidt klarer å slå på en maskin.

5698228[/snapback]

Da er det jo perfekt med Linux, da har de ikke lært seg win og med en brukervennlig linux-distro så burde det gå greit.

Er nok lettere og få tak i en brukt win2000-lisens, er du heldig kan du finne en lisenslapp på en skrotet maskinen.

Lenke til kommentar
Er nok lettere og få tak i en brukt win2000-lisens, er du heldig kan du finne en lisenslapp på en skrotet maskinen.

5702999[/snapback]

Er ikke lisenslapper på skrotede maskiner stort sett OEM-versjoner, som er bundet til maskinvaren i den opprinnelige maskinen?

Lenke til kommentar

Hmmm...hva med en studentlisens ? Har noen CD'er liggende her fra tidligere når jeg gikk høyskole. Er de "transferable" tro?

Er Win200 forresten.

Ikke noe problem å putte i en konvolutt og sende avgårde.

--mtw

Lenke til kommentar

5698228[/snapback]

Da er det jo perfekt med Linux, da har de ikke lært seg win og med en brukervennlig linux-distro så burde det gå greit.

5702999[/snapback]

Personen som får maskinen har med all sansynlighet brukt en datamaskin før da Sommerstua har 2 datamaskiner som de bruke.

Personen som får maskinen er heller kanskje ikke så oppegående for tida at han/hun orker å lære seg noe nytt ala Linux.

Så, jeg må nok ha en Win-lisens.

Lenke til kommentar
Hmmm...hva med en studentlisens ? Har noen CD'er liggende her fra tidligere når jeg gikk høyskole. Er de "transferable" tro?

Er Win200 forresten.

Ikke noe problem å putte i en konvolutt og sende avgårde.

--mtw

5703098[/snapback]

OK. Takker for tilbudet. Skal huske på det til senere hvis jeg ikke får tak i noen XP-lisenser eller full-lisenser av Win2000 selv. :)

Lenke til kommentar
Var ute en kjapp tur nettopp.  Fant nettopp noe artig. En gammel hub

Og ikke en hvilken som helst hub,  det var en LATTIShub

Lo litt av det ja.

5702272[/snapback]

HAHAHA! Notify the news! Helt klart årets funn dette :p

5702828[/snapback]

Haha ja den hubben der var konge, helt klart årets morsomste funn :!:

Lenke til kommentar

Mange gode funn her ser jeg.

Prøver på et desperat forsøk;

noen som vet om returstasjoner i follo/ indre-østfold området?

Er forsåvidt ute etter noen Socket A CPU'er, noen som vil selge noen av funnene sine? :p

Lenke til kommentar
Prøver på et desperat forsøk;

noen som vet om returstasjoner i follo/ indre-østfold området?

5704175[/snapback]

Tror det er en returstasjonen på Bølstad, men har ikke vært der så er ikke sikker på hvordan "brukervennligheten" er med tanke på søppelplukking. Ellers kan du være heldig å finne noe utenfor Expert eller Elkjøp.

- Eivinde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...