Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tok turen innom Elkjøp hamar i går.

Endte med at jeg fant:

1 stk svær kjøleribbe på 745 gram i aluminium. Kan sikert brukes til noe en gang :p

og en kompis av meg fant:

1 stk 10 gb harddisk

1 stk 256 mb sd-ram

1 stk Dell Optiplex GX100, 40 gb harddisk, Celron CPU, 256 eller 512 mb ram. Resten av spec vet jeg ikke. Vet heller ikke om den funker da vi ikke testa den i går.

Var et ganske hevy 12 " basselement som veide en del kilo der, men var selvfølgelig ødelagt så tok det ikke med.

Lenke til kommentar

Var innom en tur igår, fant en helt vraka compaq bærbar.. evo 800c eller noe sånt.

Den var full av grus og dritt.. og det meste av deler var tatt ut..

Men fant ut at CPU satt igjen.. men denne klarte jeg å ødelegge da jeg måtte bryte av det som var av fester, pga rustne skruer :(

Var jo seff en 2.2Ghz pentium 4 mobile CPU..

Noe som sikkert hadda passa i min egen laptop.

Fant også en stasjonær som mangler mye deler.. men så at det satt igjen en 48x brenner og et skjermkort i den, så jeg tok den med.

Har ikke sett så mye på den.

Og idag dro jeg med meg 2x 15" diskant horn!

Lenke til kommentar

Var innom Elkjøp i dag, fant en gammel Compaq. Spurte om jeg kunne ta den, "joda, det kan du, vi skal bare fjerne serienummeret først". Helt i orden, sa jeg, men jeg skal bare ha skjermkortet (PCI kort).

Fikk med maskinen, bare mæl, men skrudde ut PCI kortet, men det passet ikke på mitt HK. Så er det noen som har et gammel PCI skjermkort, så send meg PM, trenger det virkelig.

Lenke til kommentar
Er det nokon her som har peiling på om det er noko i den lille "byen" Førde i Sogn og Fjordane? :p

Til alle dere som lurer på om det finnes noen bra plasser. Vel, Fretex har ihvertfall innsamling av EL-retur her i Moss, kunne jo kanskje vært et tips.

Lenke til kommentar

Når eg tenker meg om.. 2-3 veker sida såg eg ein frå asylmottaket stå nede på ein skule her i området og plukka ut det som var, frå ein containar. Eg såg no rart på han og gjekk vidare. Når eg har lest delar av denne tråden føler eg meg litt dum sjølv :p

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar

Fant idag en Medion Cybercom MD95625 laptop, i deler..

Skjermen er knust og skrudd av, dvd-brenner var herpa.

Harddisk, og RAM var tatt ut.

Prøvde å sette i RAM, men mine brikker passet ikke.. for det viste seg at denne bruer DDR2 RAM.

Men kom på at jeg hadde noen brikker jeg aldri har testa, og disse er fra den PC-en jeg fant som var cola skadd.

Men, når jeg satte inn en av disse, så fikk jeg liv i skjermen på den, men bare striper og lys liksom (sikkert fordi den er knust).

Så tok jeg av skjermen og prøvde å kjøre den på ekstern skjerm via DVI utgangen (var ikke VGA på den merkelig nok).

Men her får jeg ikke bilde!

Skjermen får ikke signal.

Testa derfor å trykke ned pinnen som den opprinnelige skjermen ville ha trykka ned i lukka tilstand, for så å trykke kombinasjonen for å bytte skjerm.

Da begynte den å lyse, men ikke noe bilde.

Slo den derfor av igjen, og på, men da fikk jeg ikke signal igjen.

Noen tips?

Eller må jeg bare ta til takke med at hovedkortet er defekt?

*edit*

Trykka endel på F2 når jeg starta PC-en, i håp om at det var for å komme til BIOS, så fikla jeg litt mer med den knappen til skjermen + kombinasjonen fn+f3 (for å bytte skjerm).

Og vips, satt jeg i BIOS :)

Er en Pentium mobile 1.8Ghz CPU :)

Men om jeg stiller bios til å boote på begge skjermene så er den eksterne like dau.

og jeg må prøve en del ganger før jeg får bilde via fn+f3..

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Har fått orden på den nå :p

Problemet var at den ikke viser bilde på ekstern skjerm før den er igjennom bios, eller at man velger å gå inn i bios.

Men problemet mitt var at det ikke var tilkobla hverken disk eller cd-rom på den.

Så derfor brukte den en evighet på å komme igjennom bios :p

Har fått kobla til orginal skjermen på den, og den er svart om jeg ikke trykker "esc" eller "F2" for å komme i bios.

Eller evt venter til den skal til å boote, da gir den også bilde.

Men den skjermen er jo som sagt sprekt, så det er kun øvre halvdel som funker.. hehe.

Men, som sagt.. fått den til å gi bilde når jeg vil :)

Men, prøvde å legge inn windows på den.. kom til partisjoneringa, (hvor jeg ikke helt så hva jeg hadde av partisjoner, siden jeg ikke brukte ekstern skjerm).

Når jeg skulle til å trykke enter for å fortsette til filkopiering, så slo den seg bare rett av.

Om dette skyldes feil på hovedkort, dårlig kontakt i universal lader, eller defekt RAM, veit jeg ikke helt enda.

Men tenkte jeg skulle se litt mer på den nå!

Evt prøve å blåse rein vifta på den.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg fant et PC anlegg her om dagen. 5:1 Logitech. Funker kjempebra. Men problemet er: Det har 3 mini-jackledninger som skal inn i PC-en, men jeg har bare en inngang.

En Grønn minijack som er center, left, right og sub.

En Oransje som sikkert er back right

En svart som sikkert er back left.

Men hvor får jeg kjøpt en overgang slik at jeg får brukt hele anlegget? Og hva heter den?

Lenke til kommentar

Du kan også kjøpe en slik ja. Brukte det før, da jeg satt et stereoanlegg bak meg og det vanlige pc-anlegget mitt foran meg. Det bakerste anlegget var stilt inn "feil vei", slik at høyre ble venstre og vice versa, for at den ekte stereoen skulle blir ivaretatt:)

Kostet 60 kroner på expert.

post-108681-1213347759_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...