Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[...]Vi ansvarsfulle elretur-plukkere sørger selvsagt for å returnere alt vi ikke har bruk for og driver ikke hærverk og unødvendig roting og forsøpling på elreturplassen.

Om det bare var så bra. Har sikkert møtt 6-7 stykker på mine turer(er ganske fersk). Alle de river opp ting, og kaster det fra seg. Jeg, derimot, føler at jeg har vært flink og ryddet etter meg. Åpnede pc-er har blitt lukket og det jeg "kaster" der plasseres i en plastpose eller en pc for å holde det ryddig. Hvorfor polakkene har så j** dårlig tid veit jeg ikke, men de burde tatt seg til til å rydde etter seg. Var for eksempel på el-returen bak CC-Gjøvik her om dagen og fant en haug med dvdspillere som var knekt åpnet med brekkjern e.l., sikkert i søken etter harddisker. Slikt er unødvendig!

 

Noen burde tipse Miljøværnforbundet om denne tråden i stedet, så kan de støtte oss..:)

God idé=)

Lenke til kommentar

Var innom en tur idag, var dårlig på ene stedet, men på det andre var det 2 flatskjermer.. 17 eller 19".. men fikk f*** ikke tak i dem, siden dem stabler 2 og 2 kasser i høyden :(

På den ene sto det 950D, og begge så ganske fine ut, svarte skjermer, så nesten ikke brukt ut.

Regner med at den andre var lik.

Lenke til kommentar

Nå setter de alle EL-retur-plukkere under samme tak.. Hadde jeg ikke tatt derfra kunne jeg aldri blitt ferdig med et skoleprosjekt!

 

Syns de som roter burde tas, ikke de som er ryddige!

 

Beste svar på at de ikke har sikret returen bedre: "Vi har ikke nok penger".. :p

Noen burde tipse Miljøværnforbundet om denne tråden i stedet, så kan de støtte oss..:)

God idé=)

Ditto

Endret av StudioARE
Lenke til kommentar

Det er bare å spørre! Jeg har spurt alle steder jeg har vært å kikket, og aldri fått et nei. Hvorfor i ALLE dager skulle butikken nekte deg å hente søppel?

 

Nei, bare spør. Hva disse "miljøfolka" mener, er for meg revende likegyldig. De bare prater uansett, mye prat, lite, eller skal vi si, INGEN handling.

 

Nei folkens, det er bare å spørre, det værste du får er et nei, det har aldri jeg fått.

Lenke til kommentar
Det er bare å spørre! Jeg har spurt alle steder jeg har vært å kikket, og aldri fått et nei. Hvorfor i ALLE dager skulle butikken nekte deg å hente søppel?

 

Nei, bare spør. Hva disse "miljøfolka" mener, er for meg revende likegyldig. De bare prater uansett, mye prat, lite, eller skal vi si, INGEN handling.

 

Nei folkens, det er bare å spørre, det værste du får er et nei, det har aldri jeg fått.

Fordi alle ikkje tenkjer i same bane som deg. Nokon tar med seg hammar istadenfor skrujern når dei drar på el-returtur. Og du kan tenkje deg korleis det ser ut etter dei då. :)

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg er forskrekket over Natur og Ungdom sine uttalelser her.

Har prøvd å se det fra deres vinkling da. Og et stort problem er jo folk som tar kompressorer fra kjøleskap og frysere. Det er vel omtrent ingen slike igjen rundt om når jeg går å titter. Og tenk alt denne gassen slippes rett ut.

 

Men istedet for å klage burde vel heller Natur og Ungdom gripe problemet fatt da, hva hvis det hadde hengt litt innformasjon rundt om på innsamlingsplassene, eventuelt at de hadde kuttet ut innsamlingen på butikker og bare hatt sentrale innsamlingstasjoner?

Jeg liker liksom ikke den der holdningen "nei det er et problem, da fordømmer vi det bare så er det ute av verden"

 

Og som endel andre her påpeker, vi gjør faktisk noe for miljøet, vi må bare sørge for å ikke ødelegge og rote rundt om. Og du får omtrent aldri noe nei hvis du bare spør :)

Lenke til kommentar

Dagens!

Compaq Presario V5000, laptop med lader!

Fant den i en søppel dunk :p hehe

 

Er 1.8Ghz AMD Sempron CPU.

512MB DDR-Ram

DVD-Multi-recorder

40GB harddisk

15" widescreen skjerm, av typen "glossy" eller hva det heter.

WLAN, og muligens Bluetooth innebygget :)

 

Har testa den litt, første gang fikk jeg bare striper på skjermen, andre gangen var det bare svart skjerm.

Men kobla til ekstern skjerm og da fikk jeg opp "diskfeil".

 

Så enten er det defekt skjerm, eller dårlig kontakt i den.

Og Windows på disken har krasja, ellerså er disken gåen.

Men skal skru litt på den og se hva som skjer :)

Laderen er også noe ødelagt.. (bøyd, men funker).

Kommer sikkert med en update etter hvert ;)

Lenke til kommentar
Dagens!

Compaq Presario V5000, laptop med lader!

Fant den i en søppel dunk :p hehe

 

Er 1.8Ghz AMD Sempron CPU.

512MB DDR-Ram

DVD-Multi-recorder

40GB harddisk

15" widescreen skjerm, av typen "glossy" eller hva det heter.

WLAN, og muligens Bluetooth innebygget :)

 

Har testa den litt, første gang fikk jeg bare striper på skjermen, andre gangen var det bare svart skjerm.

Men kobla til ekstern skjerm og da fikk jeg opp "diskfeil".

 

Så enten er det defekt skjerm, eller dårlig kontakt i den.

Og Windows på disken har krasja, ellerså er disken gåen.

Men skal skru litt på den og se hva som skjer :)

Laderen er også noe ødelagt.. (bøyd, men funker).

Kommer sikkert med en update etter hvert ;)

Det der minner fryktelig om noen rare feil jeg har vært borti på hovedkortene i de maskinene. Men er du heldig er det bare skjermen og disken som er defekt.

 

Er du ekstremt heldig så er det dårlig kontakt i skjermen og bare en reinstallasjon av harddisken som skal til.

Lenke til kommentar

Har demontert skjermen på den nå, og jeg kan ikke se store forskjellen når jeg rører på kablen mens den står på.

Men er sånn ca hver 4-5 oppstart så får jeg striper på den, men ikke bilde.

Disken er ikke noe stort problem da jeg har noen liggende ;)

Men noen som veit hvor jeg kan få tak i skjerm kabel til den? (mellom hovedkort og LCD panel (panelet er et LG-Philips LP154W01 (TL)(AE)

På kablen står det: HAL20 PR LVDS WXGA

PN:DC020005H00 Rev:1.0

Foxconn 2006/03/26

 

Skal prøve å google PN nr, men tar gjerne imot tips :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg virkelig fått sett på problemet!

Dette ble en billig reperasjon!

Noen som husker den bærbare fujitsu siemens PC-en jeg fant? den som var væske skadd?

Tok vare på skjermen ifra den, og den viste seg å inneholde omtrent samme panel som det er på compaq PC-en.(FS panelet: LP154W01 (TL)(AJ), og Compaq panelet: LP154W01 (TL)(AE))

Testa detta for morroskyld, og vips! Jeg fikk bilde :)

Så da er det vel bare å flytte over alt av fester osv til dette panelet og få kjørt en DBAN på disken for å se om den blir ok da :)

Kjørte DFT på den og fikk feilkode 0x70 (bad sectors osv..)

Lenke til kommentar

Fangst på meg og nå :D

 

Dell GX270

en P4 2,4 socket 478 GHz i den ;) ellers CDROM/diskett/ 2 PCI spor/PCIe x8 low profile/2 PATA/1 SATA .

 

manglet DDR ram i den så jeg må skaffe det for å teste den.

blir fil server her i heimen tenker jeg hvis den funker

 

fant også en KVM switch

 

merklig nok fant jeg dette på skolen. ( åssiden vgs) der vi sitter på P3 til vanlig i klasserommet.

 

hvis noen skal ha mer står det en kasse med deler foran A-blokka. masse 100Mbit PCI kort og noen gamle P3 maskiner.

Endret av Exentler
Lenke til kommentar

Måtte innom en tur igjen idag :)

Endte opp med et Thermaltake XaserIII eller hva det het, ser komplett ut, men noe ødelagt.. så det spørs om det kan brukes til noe.

 

Fant også en ViewSonic 19" LCD skjerm.. VX910 er modell navn.

Testa den kjappt, og det er ikke tegn til liv i den, så skal titte litt på innsiden :)

 

Fant også noe spotlight greier, sånne bokser med 3 spot i hver, disse var også døde, vet ikke om det er pærene eller omformerne som er defekt.

 

 

****

Da har jeg sett litt på skjermen.. PSU har brent! og 2 kondensatorer buler.

Det skulle ikke være noe problem å lodde på noen kabler og kjøre den på ekstern PSU, men orginal PSU inneholder også inverter delen :(

Men, er jeg heldig så passer kanskje panelet på en annen skjerm jeg har her, hvor panelet er sprekt eller noe lignende.

Endret av J@9
Lenke til kommentar
Fant et skjermkort som jeg lenge ikke visste hva slags modell det var. Men nå fant jeg ut at det er et Nvidia Geforce 7600 GS 256 MB. Ikke så gæli til å finnes på el-retur??=) Det skal gjøre seg godt i serveren min=)

 

Har 7600 GT 256 MB. Sabla greit kort. Greier alle spill fra midt i 2007 og nedover greit.

Crysis? Nei. S.T.A.L.K.E.R ? Ja, men på halv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...