Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

@Freebird:

Minner overraskende mye om mitt gamle nye hovedkort som jeg klarte å ødelegge etter noen dager. Jeg presterte å laste inn feil bios ved flashing. :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant et webcam her om dagen, men klarer ikke å finne ut navnet på det. Så jeg finner ikke rett driver.. :(

Eneste info'n jeg har, er at det er et Logitech webcam, det står på en merkelapp nederst ved usb-kontakten. Jeg har sjekka hjemmesia til Logitech, men finner ikke dette kameraet.. Det lyser forresten på toppen av webcam'et når jeg kobler det til, jeg finner det bare ikke på PC-en..

Noen som vet? :)

 

DSC00918.jpg

 

DSC00919.jpg

 

DSC00920.jpg

Lenke til kommentar
Jeg fant et webcam her om dagen, men klarer ikke å finne ut navnet på det. Så jeg finner ikke rett driver.. :(

Eneste info'n jeg har, er at det er et Logitech webcam, det står på en merkelapp nederst ved usb-kontakten. Jeg har sjekka hjemmesia til Logitech, men finner ikke dette kameraet.. Det lyser forresten på toppen av webcam'et når jeg kobler det til, jeg finner det bare ikke på PC-en..

Noen som vet? :)

Jeg fant et lignende cam forleden, bare svart. Plugga i maskinen, så virket det med en gang.

 

Men det var i Linux, og jeg vil tro du har Windows? :p

Lenke til kommentar
Noen som vet om det finnes El-retur i drammen? Eller et sted i nærheten?

 

Takknemlig for svar :)

 

Som alltid er svaret at alle elektrosjapper har El-retur. Om den er lett tilgjengelig er en annen sak, men som regel så står dette ute.

 

Ta en tur og sjekk rundt Expert, Elkjøp osv, det er nok steder å velge

 

Og hvis det er stengt, har de fleste stige opp i containeren og åpent tak med masse kjøleskap og dritt og klatre på =)

Lenke til kommentar

Var på rundtur her i området i dag, var innom 4 forskjellige steder med el-retur. Det var ett sted der det var masse returnerte pcer, de 3 andre stedene var det ingenting omtrent, bare crt-skjermer og dårlige tver.

 

Det eneste negative er at jeg er ihvertfall ikke alene om å finne dette stedet, da jeg kom der det var pcer var alle tomme for ram, hdd og dvdleser osv. bare hovedkort som ikke var veldig spennende.

 

Det eneste jeg fant var en sånn:

 

lo1.jpg

 

120 GB hdd, som kom fra en pc som ble levert 1 minutt før jeg kom dit :roll:

 

Fant fant også en 40 gb hdd (vi var to stk. ute sammen, og den tok han)som boota rett på windows xp pro ^^

Lenke til kommentar

Her er noen av de bedre funnene mine:

 

post-78247-1211295296_thumb.jpg

Sony STR-7025 receiver med tilhørende platespiller

 

post-78247-1211295370_thumb.jpg

Philips K9 - skal visstnok være den første europeiskproduserte, fulltransistoriserte farge-TVen.

 

post-78247-1211295380_thumb.jpg

Philips K12 Hifi - TV med 10 watts forsterker og trykkammer-høyttalere. den ene har til og med fjernkontroll!

 

post-78247-1211295387_thumb.jpg

Kenwood KR-2010 og Expert (som i "elektrokjeden Expert") TA 920. Den er produsert av Sanyo.

 

 

Alle tingene fungerte da jeg fant det.

Lenke til kommentar

Fant noen småting idag :)

Dell stasjonær, i dårlig stand..

Er av den gamle typen pentium 4, men det satt en overgang i den til socket 478, og en 2.4GHz pentium 4 CPU i den.

64MB AGP skjermkort.

4x 128MB RAMBUS brikker (huff)

80GB IDE disk og 120GB IDE disk, disse var skrudd opp og ødelagt :(

Cd-brenner og dvd-rom.

 

20" LCD tv, med det meste av innganger.

VGA, DVI, Komponent (eller hva det heter, den med 3x phono plugger, og nei.. ikke rød, hvit og gul), scart, antenne inngang, og sikkert noe mer jeg har glemt i farta.

Den skal ha 12V, 5A (kjører den på 3.3A nå..)

Den funker, men bildet flimrer noe veldig på den (mest i toppen), kan dette skyldes for lite strøm??

Lenke til kommentar
Fant noen småting idag :)

Dell stasjonær, i dårlig stand..

Er av den gamle typen pentium 4, men det satt en overgang i den til socket 478, og en 2.4GHz pentium 4 CPU i den.

64MB AGP skjermkort.

4x 128MB RAMBUS brikker (huff)

80GB IDE disk og 120GB IDE disk, disse var skrudd opp og ødelagt :(

Cd-brenner og dvd-rom.

 

20" LCD tv, med det meste av innganger.

VGA, DVI, Komponent (eller hva det heter, den med 3x phono plugger, og nei.. ikke rød, hvit og gul), scart, antenne inngang, og sikkert noe mer jeg har glemt i farta.

Den skal ha 12V, 5A (kjører den på 3.3A nå..)

Den funker, men bildet flimrer noe veldig på den (mest i toppen), kan dette skyldes for lite strøm??

 

Er nok for lite strøm ja. Får den riktig spenning da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...