Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

I går var det en i klassen min som skulle kaste en 19" LCD skjerm han forgjeves hadde prøvd å reparere. Strømforsyningen i skjermen var gåen fordi sikringa gikk når man prøvde å koble til strøm. Jeg fikk med meg skjermen hjem og fikk modda den til å kjøre på et PC power og det funket. Nå trenger jeg bare å finne en måte å få litt lys på, så jeg ikke må lyse på skjermen med mobillyset. Om jeg får fikset det kommer den sannsynligvis til å erstatte min 50 tonn tunge CRT skjerm. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LCD skjermen er en Dell. Inverteren og strømforsyningen sitter på samme kretskort, men var ryddig nok adskilt så jeg fik knekt kortet i to så jeg har ett kort med kun inverteren. Skal prøve å koble til røra og koblr spenning til inverteren når jeg kommer hjem. Finker ikke det må jeg muligens kjøpe en eller to sånne eller en gjeng med hvite lysdioder (om man får noe godt resultat av det).

Lenke til kommentar

Det var sånne jeg fikset min 15-tommer med.

 

Jeg kan ikke si det ble noe særlig kvalitet men jeg fikk i hvertfall et par hundrelapper for den for 3-4 år siden (Nye 15-tommere kostet over 1000 kr når jeg solgte den). Den fungerte fint til kontorarbeid, surfing og sånt. Video og foto var den ikke egnet til. (25ms panel med 256k farger)

Lenke til kommentar

Dagens:

Komplett.no pc (chieftech lignende kabinett, svart med dør!)

Spire 400W PSU, 24Pins, med s-ata strøm og pciexpress strøm.

120GB WD IDE disk

512MB ddr RAM

Dvd-Rom

Plextor DVD-Brenner

Socket A hovedkort, 3x ddr-ram slots, 8xAGP slot.

Socket A 2600+ cpu

SB Audigy 2 lydkort.

 

Har testa den kjappt, men den starter ikke, kommer bare noe slags alarm, (ba-bu signal :p )og ikke noe som starter.

Sist jeg var borti detta problemet var det hovedkortet som ikke ville mer.

 

Skal se mer på den på søndag eller til uka.

Lenke til kommentar

Egentlig et flere måneder gammelt funn, men jeg ga den bort i dag til en kamerat:

 

P225f_175x175.jpg

 

ViewSonic P225f professional 22-tommer CRT-skjerm med inntil 2048x1536 oppløsning på 79 Hz, 1920x1440 på 84 Hz og 1600x1200 på 99 Hz. Skjermen ble lansert så sent som i oktober 2002. Det finnes ikke mange råere CRT-modeller enn dette så vidt jeg vet. Jeg er bare glad for å bli kvitt det 30-kilos beistet mens kameraten min var overbegeistret over å få det. Vinn-vinn :)

Lenke til kommentar
Noen som vet om det finnes El-retur i drammen? Eller et sted i nærheten?

 

Takknemlig for svar :)

 

Som alltid er svaret at alle elektrosjapper har El-retur. Om den er lett tilgjengelig er en annen sak, men som regel så står dette ute.

 

Ta en tur og sjekk rundt Expert, Elkjøp osv, det er nok steder å velge

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...