Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er elretur ikke langt fra der jeg jobber, men er ikke altfor langt unna veien og er mellom 14 og 15 jeg kan være der(pga buss hjem osv.), bør jeg snakke med sjappa først og spørre om lov elns?

uansett er det ulovlig, men hvis du spør først. kan det være de er litt ekstra påpasselige hvis du ikke fikk lov.

 

As always, det er lettere å be om tilgivelse enn om lov :p

Lenke til kommentar
As always, det er lettere å be om tilgivelse enn om lov :p

Ikke på slik... ser vi det kommer noen som bare tar for seg sier vi ifra at de ikke får lov. Kommer det noen innom butikken og spør om de kan ta en kikk er det sjelden noe problem.

 

Eller så kan man bare sørge for å ikke bli tatt(altså ikke bråke og rote), så er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar

vel, jeg har stadig vært innom denne tråden for å lese litt om hva folk finner rundtomkring. har selv vært på en plass noen ganger å snoka litt uten å ha funnet noe nevneverdig. men for noen få uker sia så kom jeg over 4 stk asus maskiner i svart utførelse. 2 av de hadde fått fjerna dvd spilleren, 3 mangla rammen og alle 4 var uten harddisk. regner med at det var normal da det var et eller annet firma som hadde dumpa de.

 

uansett så fikk jeg rota meg til å sjekke de etter en stund og det viste seg at det var P4 3,0ghz cpuer og hovedkort med agp port. dessverre ville bare to boote til bios (orka ikke sjekke grundigere med opperativsystem), den tredje slo seg på men det skjer ikke noe. den fjerde er helt død.

 

en dag jeg får ånden over meg så skal jeg sette sammen de to som funker og sjekke om det er noe å gjøre med de to andre.

Lenke til kommentar

Kjekt å ha tilgang til et sted der dem låser inn elektronikk =)

Fant idag 3 ting.

En Rec pc (er bare celeron socket 370 trur jeg) men den har et ganske lite og tøft kabinett.

Er en Rec'n Roll Celeron.

 

En bærbar Fujitsu Siemens Amilo La1703, den er lagd for Windows Vista!

Den ser ganske hel og fin ut i første øyekast, men når jeg så nærmere på den så ser den væske skadd ut.. for tastene sitter fast, og en tast er borte, er noe tørt søl under tastene, og det ser ut som om noen har sølt noe i tastaturet som har rent ut igjen under PC-en.

 

Så denne blir nok bare deler :(

Kommer med specs etter hvert som jeg skrur, er ihvertfall en AMD Turion 64 i den

 

Og til slutt, ei Micrsoft Compact Optical Mouse, denne funker som den skal.

 

Den bærbare kan jeg nok bare glemme å få liv i, alt sølet sitter veldig godt fast, og det ser ut som cola, så jeg gidder ikke å prøve engang.. men her kommer no specs:

AMD Turion 64 2Ghz (?) Ser ok ut

Seagate Momentus 5400.3 80GB SATA disk (min første SATA disk faktisk :p )Ser ok ut, ikke testet enda.

2x 512MB Hynx DDR-2 brikker, ser skadd ut

Sony-Nec DVD/CD Rewrite drive AD-7540A, fått litt søl på seg, men ser ok ut.

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Var innom det lukka stedet igjen idag :) Var 3 nye kasser med elektronikk der nå.

Fant 4 flastskjermer (17") hvor den ene er knust.

En av dem viser no signal, en lyser kun gult, en lyser gult og skurrer/freser i høytalerne før den slår seg av, og den siste er utesta.

Ingen av dem er testa med PC, så mulig det er noen av dem som funker.

Den som skurrer/freser skal jeg skru opp og sjekke for dårlige kondensatorer, siden det er en ganske fin skjerm ifra HP, 2004 mod..

 

Fant også en NEC stasjonær pc, pentium 4, mangler ram men så ellers komplett ut, ikke sett så mye på den.

Lenke til kommentar
Var innom det lukka stedet igjen idag :) Var 3 nye kasser med elektronikk der nå.

Fant 4 flastskjermer (17") hvor den ene er knust.

En av dem viser no signal, en lyser kun gult, en lyser gult og skurrer/freser i høytalerne før den slår seg av, og den siste er utesta.

Ingen av dem er testa med PC, så mulig det er noen av dem som funker.

Den som skurrer/freser skal jeg skru opp og sjekke for dårlige kondensatorer, siden det er en ganske fin skjerm ifra HP, 2004 mod..

 

Fant også en NEC stasjonær pc, pentium 4, mangler ram men så ellers komplett ut, ikke sett så mye på den.

 

Fint fund. Hvis flatskjermene er identiske, kan du jo bygge en som funker=) Hvor er det du finner ting egentlig?

Lenke til kommentar
Har fått meg en gammel server som skulle kastes her nå.

 

Den har støtte for to cpu'er, vil jeg merke noe serlig forskjell om jeg setter inn en til ? Det sitter kun en der nå.

Det kommer veldig an på type programmer og maskinvaren. Hvilke prosessorer er det snakk om? Hvilken programvare tenker du å kjøre på den?

Lenke til kommentar
Var innom det lukka stedet igjen idag :) Var 3 nye kasser med elektronikk der nå.

Fant 4 flastskjermer (17") hvor den ene er knust.

En av dem viser no signal, en lyser kun gult, en lyser gult og skurrer/freser i høytalerne før den slår seg av, og den siste er utesta.

Ingen av dem er testa med PC, så mulig det er noen av dem som funker.

Den som skurrer/freser skal jeg skru opp og sjekke for dårlige kondensatorer, siden det er en ganske fin skjerm ifra HP, 2004 mod..

 

Fant også en NEC stasjonær pc, pentium 4, mangler ram men så ellers komplett ut, ikke sett så mye på den.

 

Fint fund. Hvis flatskjermene er identiske, kan du jo bygge en som funker=) Hvor er det du finner ting egentlig?

 

Det var abre forskjellige merker, men i den fineste av dem er det noen kondensatorer som er oppbrukt så jeg :p

Men skal få ihvertfall en av skjermene til å funke!

 

Jeg finner på litt forskjellige steder, men de beste funnene var et sted der det er låst inn.

Lenke til kommentar
Har fått meg en gammel server som skulle kastes her nå.

 

Den har støtte for to cpu'er, vil jeg merke noe serlig forskjell om jeg setter inn en til ? Det sitter kun en der nå.

Det kommer veldig an på type programmer og maskinvaren. Hvilke prosessorer er det snakk om? Hvilken programvare tenker du å kjøre på den?

 

 

Det er ikke store greiene.

 

Sitter en Intel Pentium 3 på 866 MHz inni der nå, sokcet 370.

Tenkte å kanskje legge inn XP eller kanskje prøve Ubuntu.

 

Vil det gi noe merkbar ytelses økning med en prosessor til?

Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Var oppe på the secret spot i dag og rotet noe så inni hel...e oppi en slik kompressor konteiner....

Var litt redd for at den plutselig skulle skvise meg sammen til noe på tykkelsen med en prosessor, men det gikk greit...

 

Fant to påser, som det lå en masse kabler oppi! Tok den med meg ut og skjekket hva som var oppi, og til min store forbauselse fant eg en uåpnet My Cinema-U3000 mini som har en verdi på rundt 300kr.

 

Men dagens STORE fangst var en TOMTOM ONE GPS til en verdi av rundt 3000kr

Alt fulte med til den (stativ, overførings kabel, lader, 256mb minnekort) utenomm bruksanvisninggen.

 

Begge delene fynket helt fint, og jeg er innteresert i å selge....

så ta kontakt.

Fant også 2 stk uåpnet pavilion intern fjernkontroller som jeg åpnet opp og testet.

Begge VIRKET :!:

 

Andre ting jeg fant: 80GB ekstern harddisk, 1x belkin54g router

Begge tinga virketr her også....

 

klasifisering av dagen: 10 av 10

 

Noe nytt fra Simen1?

Endret av Heigren
Lenke til kommentar

Fant 2 stk projektorer i dag.. en ASK Impression A9+, og en 3M MP8755..

 

Ask'en fungerte dessverre ikke, sikkert lyspæren som har gått.. og siden denne koster godt over 1k selv på ebay, tror jeg denne ryker tilbake der jeg fant den.

 

3M saken fungerte helt fin, og hadde overraskende bra lys og bilde, til å være så gammel. Fullt brukbar til mye rart. Litt stor, men ellers brukbart støynivå og slikt.. Fant til og med takmonteringsbrakett og fjernkontrollen til den.. med laserpeker :p

 

Info

The 3M MP8755 projector was manufactured by Hitachi as the CP-X960WA

(2000 ANSI og oppløsning på: Native 1024x768 Pixels/Maximum 1280x1024 Pixels )

Lenke til kommentar

sukk, var innom elkjøp og expert her jeg bor, var mest tv og parabolting der(ikke LCD skjermer/tv'er engang) :(

var 2-3 TOMME kabinetter men ikke så mye mer, orka ikke gå helt i bunn og titte i de containerne men så ut som bare masse GAAAAMMELT skrap, jaja, bedre lykke neste gang;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...