Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne aldri tenkt meg å ta livet av en PIII!

 

Men hvorfor lager de så mye lyd hvis de brennes da? (hvis det er sant)

 

--[En veldig stor EDIT]--

 

Fant en PC hos Lefdal, men fikk ikke ta den med fordi det var en tulling som sa at han kunne anmelde meg.. :!:

Spilte dum og la tilbake PC-en.. :cry:

 

Hele familien var vitne til dette og nå skal vi spørre Lefdal selv! Maken til idiot skal jeg lete lenge etter!!

"Du?!? Du tok en PC derfra du! Legg den tilbake eller så kan vi anmelde deg for tyveri!" *Jeg ble så forundret at jeg la den tilbake*

Endret av StudioARE
Lenke til kommentar

he he hmm tja men han har faktisk et poeng.. å ta andres søppel anses faktisk som tyveri her i norge, og kan anmeldes på lik linje med andre tyverier.. (men nå er jo rettssystemet her i norge så meningsløst fra før, så dette burde jo ikke sjokkere.. )

 

Neste gang, skal du rope tilbake følgende:

Hold kjeften din, ditt gamle vrak av en hestkuk.. så kjører du bare avgårde med pc eller hva nå enn du finner.. politiet har overhode ikke resurser til å rote med den slags surr..

 

På P4 i dag så sa de nemmelig at det var lov å si hestkuk til politiet, så da er det sikkert greit å si det til en grinebitter også.. :)

Lenke til kommentar

Hehe når vi er inne på det kan jeg nevne at jeg og min kamerat også kjent som Heigren var på elprice og lette etter varer. Også kom det en mann bort til oss og sa:

 

Hey!! :nei: Dere har ikke lov til å holde på oppi der!!

 

Vi sier: joda :tease: Vi har snakket med elprice og de sa at det var greit.

 

Så sier han: Jaja ikke rot da.

 

 

Han dreit seg så jæv... hihi noen er bare helt tulle rusk altså.

 

 

Skal også nenvnes at jeg fant en 320GB seagate harddisk fra en dvd opptaker som funker:D:D

Lenke til kommentar

Tja.. Om du ser eit kabinett (sjølve maskina), kan du ta ein titt bakpå. Då vil du som regel kunne sjå noko lunde kor "bra" maskina er. Du ser du etter diverse USB-portar, nettverkskort, skjermkort osv. Du kan òg sjå etter klistremerker utanpå kabinettet. Der vil det stå noko à la "PENTIUM III" eller "AMD 64" (om du er heldig) osv. Kanskje står det ein lapp med kva type windows som følgjer med. For å finne ut typ harddisk, kor mykje ram, kva type skjermkort osv som er i PC-en må du ha med deg brekkjernet (stjerneskrujern). :)

Endret av aspic
Lenke til kommentar
Tja.. Om du ser eit kabinett (sjølve maskina), kan du ta ein titt bakpå. Då vil du som regel kunne sjå noko lunde kor "bra" maskina er. Du ser du etter diverse USB-portar, nettverkskort, skjermkort osv. Du kan òg sjå etter klistremerker utanpå kabinettet. Der vil det stå noko à la "PENTIUM III" eller "AMD 64" (om du er heldig) osv. Kanskje står det ein lapp med kva type windows som følgjer med. For å finne ut typ harddisk, kor mykje ram, kva type skjermkort osv som er i PC-en må du ha med deg brekkjernet (stjerneskrujern). :)

 

Det er det samme jeg pleier å gjøre. Men det virker som folk skrur fra hverandre alt utenom kjøleskap og vaskemaskiner:P Jeg ser bare etter pc-er

Lenke til kommentar

Standard gear for meg er brekkjern, drill(til evt. popnagler og omfattende skruing), en stjernedrill til tung skruing og leatherman.

 

Har også hatt med hammer, kniv og flat-trekker, men fikk ikke bruk for det(hadde brekkjern og leatherman)

 

Hvis jeg kjører moped har jeg bare med meg en diger stjernetrekker og leatherman. Det holder til det meste;)

Lenke til kommentar

Selv går jeg rundt med:

Stjerne trekker

Flat trekker

Avbiter tang

Leatherman (med bits trekker + div bits)

Umbraco nøkkel-sett

Lommelykt

 

Dette er noe som ligger i jakka fast :p men må finne på noe annet lurt snart.. begynner å blir for varmt med jakke ute.

Lenke til kommentar

Fant en 500W PSU fra SeaSonic forleden, et år gammel og med 400W bare på 12V delen :)

Denne går inn i filserveren min, der det fra før står en nyere SeaSonic på 430W, også denne funnet på el-retur :thumbup:

 

Verktøy man tar med på tur er:

-Et mindre flattskrujern (ca.3-4mm)

-Avbitertang

-Lommelykt

Lenke til kommentar
Han tok sikkert PC-en selv når du hadde gått ;)

 

Det vedder jeg på!

 

 

Når dere er på "jakt", hva gjør dere da? Ser dere om dere finner noe, eller skrur dere opp alt mulig rart for å finne det dere vil ha? Hvordan veit dere sånne rare ting som hva som inneholder harddisker og sånt? Er ikke så dreven jeg :blush:

 

 

Har aldri tatt med meg noe verktøy :p

Jeg ser bakpå PC-kabinettet og hvis det er hovedkort tar jeg det! ^^ Harddisker blir bare bonus for meg :D

 

Hvis det har regnet lar jeg det tørke en dag (eller mange) og så tester jeg det en stund etter at jeg vet det er tørt..

 

--==--

 

Skal si hvordan det gikk med Lefdal-saken min ;)

 

*Svært så mange som titter innom denne tråden da :p *

Endret av StudioARE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...