Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Oppdatering her da. Har hatt en meget bra dag må jeg si, fant totalt 5 laptopper, 32" LCD tv, HD osv. En av dem er full brukbar men sølt i tastatur, sikkert cola (noen som vet hvordan rense dette, denne har jeg brukt med ekstern tastatur og fungerer helt knirkefritt.

 

neste fungerer men kommer ikke inn i windows, må sikkert reinsntalere da det er blue screen, begge disse er WXGA Pentium 1,8 (dual core) WLAN, 128MB skjermkort, 80gig HD etc.

 

Neste er uten batteri men fyrer opp på psu, også her er alt med (uten batteri da) ellers komplett med alt man trenger (ram, HD, WLAN,CPU,etc)

Fikk også med et "kabinett" som er ribbet, plass til 2*HD i raid, FX CPU, 17" skjerm (knust etc) denne kastes sikkert.

 

Og så fant jeg en fujitsu siemens 10,4" laptop, modell P7010, denne er fullspekket men har knust skjerm, ellers komplett med alt. Samtlige mangler ladere så klart.

 

32" LG LCD tv ble med hjem (knust i hjørne) men skal bare ha PSU som passer min andre 26" LG tv fra forrige gang (totalt har jeg funnet da 2*26" og 1*32" LCD tv som fungerer)

 

3*2,5" HD på 60-80 gig

skjermkort (x800xt, geforce6800gt og et x800) alle med DIGRE kjøle løsninger

Nextbase tv til bil (kombi DVD/TV) driver å prøver den ut, lyser i skjerm men ikke bilde

 

WLAN kort til stasjonær PC

Tja det var vel alt for idag, stå på folkens, det finnes masse rart der ute å finne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjapt spørsmål:

Skolen har en del utstyr i to beholdere merket "EE-avfall", kan jeg ta derfra? :)

 

Enten så får du ta sjansene og bare ta der, ellers så får du spørre IT-ansvarlig(eller rektor etc.)

 

De har nok ikke noe i mot at du tar ting der, men hvis du spør kan det hende at de sier nei pga. manglende kompetanse(at de tror du stjeler eller noe sånt). Det har skjedd med meg før=P. (Det gikk bra da, etter sånn 5 min diskusjon om hvorfor det er bra for miljøet etc.)

 

Så tipset mitt er å bare ta, og håpe på det beste=)

 

NB. Hvis det står avfall, er det nok ikke noe problem at du tar, så lenge du ikke roter, men hvis det er et lager eller liknende, blir de nok ikke like glade for at du leker med tingene deres=)

Lenke til kommentar

Det står utendørs ^^

 

Skal ikke rote det til da :p

*Håper på at jeg får tak i noe godt*

 

[EDIT] Venter litt før jeg slår til :p

 

[EDIT 2] Ble ikke noe av allikevel.. "Måtte" se på Iron Man på kino :p Da vi dro innom skolen etter filmen var alt borte..

Endret av StudioARE
Lenke til kommentar

Jessda, har vært ute en tur igjen idag, og endte opp med enda en bærbar pc :p

HP Compaq NX6110, den er litt våt så jeg har ikke testet den enda.

Da jeg fant den var ram-brikke dekslet borte, og ram var tatt ut.

Men fant ei løs brikke i haugen, som passer. (trur det er 256Mb).

Har skrudd litt på PC-en og det sitter dvd-rom/cd-rw drev i den, 40GB harddisk, HP Broadcom 54g MaxPerformance WLAN, batteri, og det ser ut til å være ganske stor skjerm på den (15-17")

Maskinen mangler kun lokket til ram/WLAN kort, ellers ser den komplett ut :)

 

Ellers fant jeg:

5 nye cd-r plater i cover (alltids kjekt å ha)

Politiskolen 2 på DVD :p

PS2 håndkontroll

Blaupunkt cd-spiller til bil (Orlando CD72)

Chieftech 360W PSU

 

Ellers fant en kamerat en Fisher 450W forsterker, så ikke sånn veldig gammel ut.

 

*Edit*

Ser ut til at PC-en funker :)

Testa den først med en universal lader, og ga den 18V (den skal egentlig ha 18.5), kom inn i windows som lå inne på den fra før, og da begynte plutselig skjermen å bli noe rar, akkurat som om baklyset slo seg delvis av og på.

Så jeg slo den av, så fant jeg en orginal HP lader, som gir 19V, men ihvertfall mer enn nok amper :) og etter det har den vært stabil, så nå står den å installerer windows!

Litt specs:

2x 256MB Ram (satt ei brikke under tastaturet)

40GB IDE disk

dvd-rom/24x cd-brenner

54Mbit WLAN

Celeron M 1.4Ghz

15" skjerm

 

Da var forsterkeren også testet! den driver front høytalerene mine uten problemer (består av 2x 12" bass, 12" horn og 2 små diskanter i hver kasse, ca 500W i hver kasse)

Endret av J@9
Lenke til kommentar

er litt sånn fler kulturelt dette med el-retur. dro en tur på elkøp i tromsø for og hente en av/på knapp til et kabinett. der kom jeg i prat med både folk fra somalia og polen :)

 

polakkene satt faktisk på post og venta på at noe skuille dukke opp :)

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Dumpet noen kasser med snacks utenfor elkjøp skøyen 1. mai. Håper det var noen her som fikk med seg en godbit eller to :) Men er vel redd for at det var polakker som stakk av med det. Var ett par turer.. og det meste fra den første turen var borte når jeg kom tilbake 10 minutter etterpå.

Lenke til kommentar

Har nok en gang vært på tokt :ninja:

 

* PSU ca. 100W (Fungerte ved jumpstart)

* Hovedkort, Intel fra ca. '01

* Hovedkort til bærbar PC

* Kabinett med ca. 100W PSU, hovedkort, Pentium 3 CPU (fungerer)

 

==================================

 

Glemte sannsynligvis forrige gang at jeg fant:

* Et svært kabinett, fullt fungerende med XP, men tror at hovedkortet har dødd ut nå..

 

Innholdet på harddisken:

Mange timer musikk (Tekno og rap e.l.)

Mange tmp-filer fra et nedlastingsprogram *da en del pr0n*

Noen serier og filmer

CV'en til to personer

Bilder av bilen og den tidligere eieren!

 

* En fungerende 10 år gammel PC med Pentium 1 og 16mb RAM (SVÆRT stillegående!)

 

Hvem vil ha bilder?? :)

Endret av StudioARE
Lenke til kommentar

Her er bildene!

 

Den store PC-en:

th_DSC07255.jpg

Innsiden:

th_DSC07256.jpg

 

Pentium 3 maskina:

th_DSC07252.jpg

(Tok RAM(ble ca 300mb) og grafikkort(32mb) fra den store PC-en :p )

 

HK'ene og PSU:

th_DSC07251.jpg

 

Den 10år gamle fungerende PC-en:

th_DSC07254.jpg

 

 

Var vel over et dusin med tmp-filer som var pr0n.. Så det bare på filnavnet da :p

Endret av StudioARE
Lenke til kommentar
Er ikke det pentium 2?

Det er ikke mulig å se på bildet. Teksten på prosessoren er for liten.

 

Pentium III ble solgt i Slot1-format fra 450 til 1000 MHz. Sokkel 370-versjonene kom litt senere så der var minimumsmodellen på 500 MHz og maks på 1,4 GHz.

Lenke til kommentar
Pentium 3 maskina:

th_DSC07252.jpg

Er ikke det pentium 2?

 

Det er Pentium 3 (III) 800/133MHz ;) Står i BIOS..

 

Men klarte ikke flytte den passive kjøleren..

 

Var vel over et dusin med tmp-filer som var pr0n.. Så det bare på filnavnet da :p

Det tror jeg ikke noe på:p

Neivel :p

Endret av StudioARE
Lenke til kommentar
Er ikke det pentium 2?

Det er ikke mulig å se på bildet. Teksten på prosessoren er for liten.

 

Pentium III ble solgt i Slot1-format fra 450 til 1000 MHz. Sokkel 370-versjonene kom litt senere så der var minimumsmodellen på 500 MHz og maks på 1,4 GHz.

 

Skjønner. Alle PIII jeg har sett har hatt "vanlig" prosessorutseende, så ble bare litt overraska over at den hadde sånn utseende=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...