Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interesangt program må jeg si.

Skulle ønske jeg fikk de to pallene med bærbarepc'r jeg så i programmet :innocent:

Sikkert noe av det som hadde funka..

 

EDIT:

Interessant program. Det gjør meg bare ennå sikrere på at vi gjør det rette: Øker graden av gjenbruk her i vestlige land. Godt jobbet folkens :thumbup:

 

Må si meg enig med deg Simen1 :)

Endret av aGal
Lenke til kommentar

Skal dra på raid nå snart, og lurer på hva som er den beste dagen og klokkeslettet for å dra til el-returen?

Og hvor anbefales det å dra?

 

Ser jo at mange henger på elkjøp o.l., men kan det være like mye bra utenfor bedrifter? Jeg er ute etter en flatskjerm, så hvor finner dere oftest disse :D ?

Lenke til kommentar
Skal dra på raid nå snart, og lurer på hva som er den beste dagen og klokkeslettet for å dra til el-returen?

Og hvor anbefales det å dra?

 

Ser jo at mange henger på elkjøp o.l., men kan det være like mye bra utenfor bedrifter? Jeg er ute etter en flatskjerm, så hvor finner dere oftest disse :D ?

 

Jeg har vært ute 10-20 ganger nå, og har ikke sett en eneste flatskjerm. Sjangsen for at du finner en fungerende flatskjerm er nok utrolig liten!

Lenke til kommentar
Skal dra på raid nå snart, og lurer på hva som er den beste dagen og klokkeslettet for å dra til el-returen?

Og hvor anbefales det å dra?

 

Hvis du går og sjekker utfor den lokale elkjøpen har det ingenting å si hvilken dag du går, da er det viktigere at man er innom før andre i samme ærend. Noen bedrifter låser inne slike plasser og da må man jo stikke innom i åpningstiden.

Selv tar jeg ofte en tur innom min faste plass fredag ettermiddag eller lørdag formiddag, for da ligger tingene som har blitt kastet hele uken.

 

Kan ikke gi bra tips om plasser siden vi ikke bor samme sted, men vri hjernen og tenk litt. Det er mange bedrifter som har mye datautstyr (og dermed kaster ting)!

Lenke til kommentar

Dagens:

Komplett HP Pavilion I640.NO

dessverre var kabinettet sparka i stykker, og også noe av innmaten.

 

Ting som jeg ser er defekt:

Vifta bak.

Hovedkort.

 

 

Ting som har fått litt juling men kan funke:

Geforce FX5200, 128MB (VGA utgangen er sprekt i ene skrue feste, og metall plata er bøyd)

8X dvd-brenner (Sprekt i fronten, men åpner seg når den får strøm, så jeg regner med at den funker)

 

Andre ting jeg tok ut som ser helt ut:

Celeron D 335 (2.8Ghz) CPU

512MB DDR-Ram

160GB IDE disk, Seagate (har testa den og ser ut til å funke)

Kortleser (9 i 1) + USB port

PSU.

 

Dette er deler som jeg syns er helt ok :)

Hadde det ikke vært for at den hadde blitt sparka på så ville det nok blitt en helt ok pc, uten noe særlig jobb.

Lenke til kommentar

Var på elkjøp Narvik i går kveld og fant et rimelig medtatt kabinett med et Aopen socket A hk, AMD Athlon XP +2000 prosessor, 300w stømforsyning, 256 mb pc27000 ram. og et Radeon 9200 256mb skjermkort. Og en WD 80gb hd. Alt fungerer, fant også en celeron 2,8ghz prosessor i et gammelt hk. og 2 Sanyo Denki 120mm vifter.

post-63563-1208520482_thumb.jpg

post-63563-1208520696_thumb.jpg

post-63563-1208520796_thumb.jpg

Endret av Buno
Lenke til kommentar

Fant litt småtteri igjen idag :)

NAD Monitor Series StereoPreamplifier 1000

Microsoft optisk mus (USB)

En splitter ny nettverks kabel i orginal plasten, Ser ut som det sitetr noe slags støy filter på den, sikkert en litt dyrere kabel.

Nettverks splitter (for å kjøre signal til 2 PC-er igjennom en og samme kabel), men den andre var dessverre ikke der.

Og til slutt en helt vanlig Nokia lader, kjekt å ha en i reserve om den funker :)

Lenke til kommentar

Jeg fant en 120Gb sata disk i dag (Barracuda fra Seagate) virker helt fint.. :) også fant jeg en "pc" som er beregnet for industrien.. har stått i datastyrt sag.. logger alle data fra denne sagen.. ikke noen sprek pc (den er foresten fra Siemens).. men inneholdt en liten disk 32Gb.. tenkte å kjøre Linux på den.. og evt bruke den i bilen.. den går riktig nok på 24 Volt.. så der må jeg finne på noe lurt..

For pc`n er ikke så fysiskt stor.. men har det meste, usb, nettverk, cdrom, mm ja til og med diskett stasjon (hmm hvem trenger det nå i dag?).. pc`n er fra 2006..

Kan jo ta noen bilder å legge ut..

blir på neste innlegg, skal på raid i morgen kveld.. :)

Lenke til kommentar
Jeg fant en 120Gb sata disk i dag (Barracuda fra Seagate) virker helt fint.. :) også fant jeg en "pc" som er beregnet for industrien.. har stått i datastyrt sag.. logger alle data fra denne sagen.. ikke noen sprek pc (den er foresten fra Siemens).. men inneholdt en liten disk 32Gb.. tenkte å kjøre Linux på den.. og evt bruke den i bilen.. den går riktig nok på 24 Volt.. så der må jeg finne på noe lurt..

For pc`n er ikke så fysiskt stor.. men har det meste, usb, nettverk, cdrom, mm ja til og med diskett stasjon (hmm hvem trenger det nå i dag?).. pc`n er fra 2006..

Kan jo ta noen bilder å legge ut..

blir på neste innlegg, skal på raid i morgen kveld.. :)

 

Den hørtes spennende ut! Gleder meg til bildene=D

Lenke til kommentar

Fant en del interesange ting i dag jeg.. :new_woot:

 

En (WD Caviar 22100) harddisk på 2111.8 MB og noe som ser ut som en dings som skal spille av en blanding av kassett og CD [EDIT] Er bare floppy da :p (fra NEC i 1997).

DSC07249.jpg

 

 

Et hovedkort (Alt jeg vet er at det er (for) Intel socket mPGA478)

DSC07250.jpg

Finn en "feil" på det :p

 

Det er et fremmedelement på det

 

 

Lillebroren min måtte absolutt begynne å lete selv og fant denne her!

OASCAN HS-5100 (Den lå pent pakket inn! :) )

 

DSC07247.jpg

 

Denne fulgte med

DSC07248.jpg

 

 

Hovedkortet skal enten brukes eller så skal jeg ha det på veggen til pynt! ^^

Endret av StudioARE
Lenke til kommentar
Fant en del interesange ting i dag jeg.. :new_woot:

 

En (WD Caviar 22100) harddisk på 2111.8 MB og noe som ser ut som en dings som skal spille av en blanding av kassett og CD (fra NEC i 1997).

 

DSC07249.jpg

 

 

Et hovedkort (Alt jeg vet er at det er (for) Intel socket mPGA478)

DSC07250.jpg

Finn en "feil" på det :p

 

Det er et fremmedelement på det

 

 

 

Lillebroren min måtte absolutt begynne å lete selv og fant denne her!

OASCAN HS-5100 (Den lå pent pakket inn! :) )

 

 

DSC07247.jpg

 

Denne fulgte med

DSC07248.jpg

 

 

 

Hovedkortet skal enten brukes eller så skal jeg ha det på veggen til pynt! ^^

 

Når du sier den som skal spille en blanding av cd og kassett, mener du den øverste i HDD-racket? Det er bare en floppy uten front^^

 

Hovedkortet var forresten skikkelig fint=) Det blir jo nesten som abstrakt kunst hvis du setter på en ramme og henger det på veggen! Hvis du hadde gitt det et par lag meg klarlakk kunne det også blitt kult, evt. et lag med grå eller hvit=D

 

-Emil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...