Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var en tur i Narvik i kveld og fant faktisk UPS.???

 

Den heter så meget som MGE Pulsar extreme 700c.

 

Har den noen verdi? Og hva brukes den til? Har plugga i kontaten og den surrer og går.

Den vifta bak og inventaret i den er helt 100% støvfritt så jeg tror ikke den er brukt.

Det er lys iden og den ser ut til og fungere.

Eller var det bare noe småtterier og finne bare Et 128mb APG kort Fra pny. En 486 med operativsystem. En win 98 cd. dvd brenner, Et par eldre AMD cpuèr,en walkie talkie. og Noe småtterier.

 

Men til bake til MGE`n.. Hva i svarte brukes den til, og skal jeg bare kaste den igjen?

post-63563-1208140578_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Men til bake til MGE`n.. Hva i svarte brukes den til, og skal jeg bare kaste den igjen?

 

UPS, Uninterruptible Power Supply, på norsk ofte kalt uavbrutt strømforsyning, er en enhet som opprettholder en kontinuerlig leveranse av elektrisk kraft til det tilkoblede utstyret, selv når den eksterne strømforsyningen svikter. Hensikten er å sikre at viktig utstyr ikke mister strømmen hvis strømnettet faller ut, samt å filtrere urenheter i nettet, slik at sensitivt utstyr ikke kolapser.

-wikipedia

 

Rett og slett en batteribackup som du kan koble til datautstyret ditt, forsvinner strømmen i huset har du noen minutter på deg til å slå av maskinen på riktig måte.

Lenke til kommentar

UPS = Uninterruptable Power Supply

 

Den brukes til å unngå strømstanser. Koble den til stikkontakten på den ene siden og koble PCen og skjermen til den på den på den andre siden. Inni den er det et batteri som lades opp via stikkontakten. Hvis strømmen går så forsyner batteriet PCen med strøm. Du kan altså fortsette å jobbe på PCen når strømmen går. Det er mye brukt på server-rom der man skal unngå problemer ved strømstans men kan fint brukes hjemme også.

Lenke til kommentar
UPS = Uninterruptable Power Supply

 

Den brukes til å unngå strømstanser. Koble den til stikkontakten på den ene siden og koble PCen og skjermen til den på den på den andre siden. Inni den er det et batteri som lades opp via stikkontakten. Hvis strømmen går så forsyner batteriet PCen med strøm. Du kan altså fortsette å jobbe på PCen når strømmen går. Det er mye brukt på server-rom der man skal unngå problemer ved strømstans men kan fint brukes hjemme også.

 

Takker for svar.. var og googlet litt og fant ut noe slikt selv her for litt siden.

 

Datan jeg fant er føresten en 386. 8mb ram og 40 mb hd. Snurrer og går med nyinstalert win 3.11. Fant en gammel vhs spiller utafor Storø i Bjerkvik som fungerer topp.

Sier meg fornøyd til og være første gang jeg tar en el-retur runde.. Blir nok flere etter vert. =)

Endret av Buno
Lenke til kommentar

God ettermiddag. Jeg vet ikke helt om det er lov å spørre om sånne ting, men jeg spør alikevel=)

 

Er det noen som har et mATX-hovedkort som de ikke bruker? Det har ingenting å si om det funker eller ikke, for jeg trenger det bare for å se hvor hullene er, og hvor stort det er! Hvis noen kunne sendt et defekt eller fungerende kort til meg, ville jeg blitt utrolig glad=)

Endret av konduktans
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...