Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Har nå fått en testprosessor så jeg endelig kan få testet alle lga775 hovedkortene/maskinene. Har forløpig mye lekser og kun ddr1 ram så har kun fått testet 3hk, der det ene virket helt fint. pci-express og 4-sata porter.

Jeg fant jo også en god bunke med htpcer som manglet ram, cpu, harddisk og strømforsyning (med unntak av en der strømforsyninga var i) Disse pcene brukte ddr1 ram, jeg har kun fått testet en av de (har vel en 5-6stk tror jeg, 5 nesten komplette med unntak av det jeg nevnte over, og en dele-maskin

Men den ene jeg testet virket helt glimrende, formaterte også, det eneste jeg merket var at cpuen ble veldig varm, kjørte på over 70grader når jeg formaterte. Om det er derfor disse pcene er hevet vet jeg ikke, men alt i disse er hvertfall "spesialbygd" så det er ikke mulig og bruke annet enn den kjøleren som står i osv. At jeg kun har en strømforsyning er og dumt da denne også er "spesial". Så får se hva det blir til, må vel kjøpe meg noe ddr2 ram og få testa resten av hovedkortene.

Tror at grunnen til at veldig mange av disse HKene er hevet er at de har bøyde pinner i cpu-socketen, må nok finne meg en god måte for og rette disse ;)

 

Blant annet hadde p5n32 sli deluxe kortet jeg fant bøyde pinner i socketen :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skulle nok vært med ut idag gitt.

En kamerat av meg fant en Dell pentium 4 pc.

Regner med at det er socket 478.

Den var litt ribba sa han, men han skulle ta med seg det som var igjen untatt kabinettet.

 

Satt igjen en 2.4 eller 2.6GHz CPU, 1GB ram, Hovedkort, Skjermkort, Lydkort osv.

 

Selv skulle han ha CPU og ram.

Hvilket skjermkort var det?

 

Har ikke sett hva han fant, har kun snakka med han.

Men han mente det var et Nvidia kort.. og det er nok AGP.

Men mer enn det vet jeg ikke.

 

Men hørtes ut som om han skulle bruke alt selv nå, siden han fant ut at han trengte en ekstra pc.

Lenke til kommentar
Har ikke sett hva han fant, har kun snakka med han.

Men han mente det var et Nvidia kort.. og det er nok AGP.

Men mer enn det vet jeg ikke.

 

Men hørtes ut som om han skulle bruke alt selv nå, siden han fant ut at han trengte en ekstra pc.

He he, kjenner igjen det syndromet. Har vel sånn ca 8 PC-er stående hjemme nå. Trenger kanskje 3.

Lenke til kommentar
Har ikke sett hva han fant, har kun snakka med han.

Men han mente det var et Nvidia kort.. og det er nok AGP.

Men mer enn det vet jeg ikke.

 

Men hørtes ut som om han skulle bruke alt selv nå, siden han fant ut at han trengte en ekstra pc.

He he, kjenner igjen det syndromet. Har vel sånn ca 8 PC-er stående hjemme nå. Trenger kanskje 3.

 

Er sånn det er her også hehe.

Men selger til venner og kjente om dem trenger noe :)

Men han kameraten min har kun 2 PC-er ifra før, og den ene er en bærbar pentium 3, som han har lagt igjen hos faren sin, og den han fant igår ville han ha som downloads pc, skal bygge den inn i en cd-spiller eller noe sånt.

Foreldra liker ikke at ting står på mens han ikke er hjemme selv :p så derfor måtte han finne på noe for å kunne laste ned mens han er borte, hehe.

Glad jeg ikke har det problemet her :)

Lenke til kommentar

fikk en veldig fin fangst i dag. Ikke akkurat på elreturen, men delene var på vei dit. skulle hjelpe ei eldre dame med noe nettverksproblemer. Så nevner hu at hu har en gammel stasjonær i andre etg som jeg kan få, fordi den var i veien for symaskina, og hu hadde planer om å kasten.

maskina var ikke så veldig interesang, men den 19" samsung syncmaster191T flatskjermen hu hadde likte jeg veldig godt :D

så for litt triksing med nettverks, ca 20 min arbeid, så fikk jeg en finfin flatskjerm:D

 

og her fant jeg jammenmeg hw sin test av skjermen: http://www.hardware.no/tester/skjerm/19_roundup/index5.html

Endret av Tøffe-Tetra
Lenke til kommentar

Var på elkjøp for å levere mobilen til dama idag, og da måtte jeg jo innom el-returen en tur.

Var ikke så mye der men dro med meg en nokia 6610i, som det faktisk var strøm på, nesten fullt batteri :p

Den så lite brukt ut også.

 

Også fant jeg en canal digital dekoder med fjernkontroll.. men den lot jeg ligge.. men det satt en Via access CAM bakpå den, med viasat kort i.

Så den dro jeg med meg, vet at conax cam'er er verdt rundt 3-500 kr.

Men vet også at viasat har gått over til NDS som kryptering, og jeg tror ikke denne cammen støtter det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
(...) men den 19" samsung syncmaster191T flatskjermen hu hadde likte jeg veldig godt :D

så for litt triksing med nettverks, ca 20 min arbeid, så fikk jeg en finfin flatskjerm:D

Snakker meg om! Gratulerer med strålende "funn"! :p

 

For min egen del hadde jeg nylig hendene på to harddisker på 20gb, hvor ingen av dem viste seg å fungere. :( Jeg har også muligheten til å score ei eller anna vifte med metallramme, dog ikke ment for ordinære pcer. Fant den inni ei slags svær, gammal strømforsyning av et slag...

Lenke til kommentar

Var ute en tur idag.

Fant først bare dritt.. til jeg så i kassa ved siden av.. der lå det en Packardbell Easynote E2400D med laderen surra rundt seg.

Testa den nå, men ikke noe liv i den, men trr det er noe tull emd lade pluggen da den detter ut veldig fort, og ikke lyser lade pæra på PC-en.

Laderen gir rett strømstyrke.

 

Så jeg demonterer PC-en nå for å se etter feil.

Evt hva som er brukbart.

Hittil har jeg sett dvd-brenner, 50GB harddisk (seagate), 2x 256MB DDR333 RAM, Celeron M 1.3GHz cpu.

 

Fant også noe småtteri som ei DDR-2700 brikke, ukjent størrelse, men så på turen hjem at den var ødelagt.

Div sd-ram, ukjent størrelse.

PCI WLAN kort, sikkert bare 11Mbit.

ADSL modem og en ADSL modem/router.

En dremel uten noe utstyr.

Lenke til kommentar

Nå er ladepluggen på easynoten bytta, og PC-en tar til seg strøm, lyser grønt når jeg slår den på, men får ikke bilde på skjerm, ekstern skjerm reagerer ikke :(

Ikke noe pipe lyder eller noe.

 

Noen som har noen forslag?

 

Har tenkt til å la den lade litt, så skal jeg åpne den litt igjen og sjekke at skjerm og tastatur sitter orntlig.

Lenke til kommentar
Nå er ladepluggen på easynoten bytta, og PC-en tar til seg strøm, lyser grønt når jeg slår den på, men får ikke bilde på skjerm, ekstern skjerm reagerer ikke :(

Ikke noe pipe lyder eller noe.

 

Noen som har noen forslag?

 

Har tenkt til å la den lade litt, så skal jeg åpne den litt igjen og sjekke at skjerm og tastatur sitter orntlig.

 

Hver gang mine skjermer har sluttet å fungere, har kontakta til skjermen sitti løst. Hvis du sjekker i skjermen, og i PC-en, finner du sikkert ut hva som funker og hva som ikke gjør det=)

 

Hva angår kontakta til den eksterne skjermen, ville jeg gitt opp hvis jeg var deg. Det er nok ganske komplisert å fikse!

Endret av konduktans
Lenke til kommentar

Det var et enkelt problem å løse :p

Ene ram-brikka som ikke var helt god.

Så nå sitter det 1x512MB og 1x256MB.

Bytta også CPU til en Pentium M 1.6GHz.

 

Fyrte opp PC-en, og nå står den inne i windows.

Har bare igjen å få satt inn et WLAN kort, siden antennene allerede er montert i PC-en. :)

Og seff legge inn windows på nytt.. er XP home, Packard Bell versjon.. og med Norton 2004.. huff :p

Lenke til kommentar
Det var et enkelt problem å løse :p

Ene ram-brikka som ikke var helt god.

Så nå sitter det 1x512MB og 1x256MB.

Bytta også CPU til en Pentium M 1.6GHz.

 

Fyrte opp PC-en, og nå står den inne i windows.

Har bare igjen å få satt inn et WLAN kort, siden antennene allerede er montert i PC-en. :)

Og seff legge inn windows på nytt.. er XP home, Packard Bell versjon.. og med Norton 2004.. huff :p

 

Grattis=)

Lenke til kommentar

Jeg var ute en tur igår og fant meg noe knask:

 

Compaq Proliant ML370, dual hovedkort men kun 1x 1.4ghz P3 i maskinen (FC-PGA2 basert)

HP Proliant ML370, dual Xeon 2.8ghz, 2x 18gb 10k rpm scsidisker

Pci skjermkort med dual VGA utgang

3x SDram brikker (64,128,256)

 

La alt til tørk igår, og satser på ettpar timer med testing når jeg kommer meg hjem ifra jobb idag.

Ingen minne i noen av proliantene, men jeg har reg/ecc sdbrikker liggende så jeg får ivertfall testet p3 maskinen.

Endret av woohoo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...