Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

jøsses, så stor interesse for mitt yrke ? realy?

jobber til daglig med elektrogjenvinning og jeg må si at folk kaster mye underlig ja.

her om dagen fikk vi inn ørten ibm pIII 800ognoemhz pcer, de var så mange at de ikke kunne telles, de stod ute den natten og forsvant.

Ett annet tilfelle jeg kan nevne er en dude som hadde fått seg ny 21" ibm skjerm av den typen som klarer 49504hz i MAX oppløsning, den fikk han ikke til å fungere så han ringte seff sjappa han hadde bestilt den av og de tok han på ordet og sa at han skulle skrote den så skulle de sende han en ny.

vi testet skjermen og vist faen så fungerte den. (hurray)

man kan gjøre seg mange godbiter på slike plasser, hvis el-bedrifter har reparert elektronikk som ikke har blitt avhentet da skal de nemlig kondemneres i følge loven, elkjøp er en av de bedrifter som følger den regelen med jernhånd

ellers så vil jeg si til dere som leverer inn skrot som e-avfall, værsåsnill tom frityrkokerne og kjøleskapene deres før dere leverer dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ellers så vil jeg si til dere som leverer inn skrot som e-avfall, værsåsnill tom frityrkokerne og kjøleskapene deres før dere leverer dem.

5659065[/snapback]

For å ikke snakke om frysere...

5659209[/snapback]

haehaehaha, fikk høre en skrekkhistorie om en som ble levert inn full i elgkjøtt, amoniakkstanken var så sterk at folk spydde flere titallsmeter unna. var heldigvis før min tid på bruket

Lenke til kommentar
haehaehaha, fikk høre en skrekkhistorie om en som ble levert inn full i elgkjøtt, amoniakkstanken var så sterk at folk spydde flere titallsmeter unna. var heldigvis før min tid på bruket

5659645[/snapback]

En kompis av meg flytta nettopp, og i kjelleren stod det et kjøleskap som stod teipa igjen og som hadde stått der i 3 år!

Og så var han så dum og åpne det.....

Det var fullt i larver og luer og mugg og sopp. Hadde vært masse egg inni.

Nais sier jeg

Lenke til kommentar
Jeg var der i går og plukket med meg et par laptoper som var forsøkt ødelagt, samt et nettverkskort, et skjermkort og ellers noe eldre småplukk av ymse slag som jeg sikkert må kaste igjen om en stund fordi jeg ikke trenger det,,... :D

Men kuppet var laptopene, for når jeg fikk slaktet dem satt jeg igjen med:

2 stk 40GB 2,5" HD

1 stk Intel Pentium 1,4Ghz/2m/400mhz cpu

1 stk Celeron 2,6Ghz/128/400mhz cpu

1 stk Ram SOdimm 256mb

Noen som har ideer til bruk av cpu? Den celeronen virker som om den er en standard celeron som kan brukes på vanlig 478 hk er litt usikker på den andre, for jeg finner den ikke i intels lister. Det står som nevnt 1,4Ghz/2M/400 på den.. kan det være så mye som 2MB cache på den? Noen som har peiling på dette? Erfaring med å bruke laptop cpu i vanlig desktop?

PS: Sinnsykt mye skjermer hos Elkjøp Gjøvik nå hvis noen trenger en server skjerm. Mange store også

Holy Moly, det var mange godbiter må jeg si :w00t:

5502832[/snapback]

Joda, var fornøyd jeg. Som regel finner jeg lite. Prøver å ikke gå for ofte. Synes det er litt flaut hvis folk begynner å legge merke til "skrotnissen" :blush:

Forresten, av ren nysgjerrighet, rekk opp hånda alle fra Gjøvik og omegn som driver med dette!

5502978[/snapback]

*rekke opp hånda* :p

Lenke til kommentar

Ok som jeg har skrytt av tidligere hadde jeg og celebra et hinsides raid forrige helg. Og gjett om vi fant mange godbiter :dribble:

Dette er det jeg fant, celebral får poste bilder av sine godbiter selv :p

Seagate ST380011A 80GB IDE disk, helt ny :cool:

Seagate%20ST380011A.jpg

En Toshiba Satellite Pro 4600 P3 900Mhz, med tilhørende docking, 10GB disk, innebygget WLAN, 15"!! skjerm og veldig bra batteri.

Toshiba%20SP4600.jpg

Toshiba%20Docking.jpg

En Aopen FSP350-60PN ATX 350w ATX strømforsyning med 12cm vifte, funker helt fint.

Aopen%20FSP350-60PN.jpg

Utenom dette så fant vi også en Toshiba laptop lik min, men med 700MHz CPU som fungerer helt fint, men uten disk og ram.

En P4 1,7Ghz CPU og hovedkort, men der ser det ut som om hovedkortet ikke virker :(

Et par Toshiba Sattelite Pro 4200 laptoper, men av dem har vi bare fått testet en og den virket helt fint.

To IBM 1Ghz maskiner uten ram og harddisk.

3 Motorola Walky Talkeyer med bordlader og seks batterier.

Men vi var også ute en tur igår og da fant vi noe rart. Dette blir dagens gåte

Colorgraphic%20twin%20tuna.jpg

Det ser ut som det er en dual tv tuner, men maskinen det stod i var så gammel at det virker nesten utrolig. Det heter Colorgraphic Twin Tuna

Endret av aspstein
Lenke til kommentar
Det ser ut som et dual tuner-kort :yes: Se f.eks teksten helt til venstre på bildet:

Video Tuner 2

Audio Tuner 2

Video Tuner 1

Audio Tuner 1

Det var sikkert veldig dyrt en gang i tida. (Ser ut som et proff-kort)

5669830[/snapback]

hmm får putte det i maskinen og teste :)

Fytti grisen da mann, skulle nesten trodd du hadde ranet en datasjappe jo :p

Men seriøst, hvilke plasser finner du slike ting?

*misunnelig*

5669847[/snapback]

Det kan jeg ikke si noe om, men det er mer tilgjengelig enn du skulle tro ;)

Lenke til kommentar

Men vi var også ute en tur igår og da fant vi noe rart. Dette blir dagens gåte

Det ser ut som det er en dual tv tuner, men maskinen det stod i var så gammel at det virker nesten utrolig. Det heter Colorgraphic Twin Tuna

5669697[/snapback]

Jeg googlet litt på det navnet, og fant denne siden:http://www.epocsystem.se/twintuna.html

Legg merke til at det er nevnt drivere for Win95 og NT4.0.

Lenke til kommentar
Jeg googlet litt på det navnet, og fant denne siden:http://www.epocsystem.se/twintuna.html

Legg merke til at det er nevnt drivere for Win95 og NT4.0.

5670041[/snapback]

Ja jeg og fant litt ymse om kortet igår, men for meg virker det som om det er en slags switch som du bare styrer med pcen. Og at du ikke kan se tv på desktopen liksom. :dontgetit:

Men skal teste det i maskinen og se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Godbiter Ja. Helt klart

Her er mine.

En 1Ghz laptop, same merke og modell som aspheim.

Med docking ja

toshiba.gif

Og selvsagt..... Veske

veske.gif

D-link pcmcia nettverkskort

dlink.gif

En IBM 30Gig 2.5" HD. lettere defekt :thumbdown:

En kasse med masse TP kabel. Alt fra 20 meter til 7 cm.

kabel.gif

Verdens søteste lille dell kabinett ( med pc inni :D )

en P4 maskin med Asus hovedkort. Da jeg satte strøm på den, kom det en ekkel PSSSS lyd, og det stod en sky av illeluktende røyk opp fra den. ( Til konas store forskrekkelse ) Skrudde av FORT!.

p4.gif

Da jeg skrudde på igjen virket den. Så lenge det varer :hmm:

Fant en HD uten merkelapp, man må jo prøve. Viste seg å være 6 Gig :ermm:

Pluss en del anna rot, noe som virket, og noe som ikke var fult så staselig

Elretur er gøy. Jeg hørte at Norwegian legger opp egne charterturer for elreturentusiaster. De kalles vist returbilletter

Lenke til kommentar

Jeg glemte noen ting jeg fant også et Dlink DWL-G650+ Pcmcia kort, fungerer helt fint

DlinkDWL-650+.jpg

Og så var jeg og skulle hente noe på loftet til foreldrene mine og da fant jeg denne! :love::love: Den spilte jeg endel på når jeg var liten kan du si.

Mario`s%20cement%20factory.jpg

Og for dem som lurer så håper vi at Wing skal sette opp pakkereiser til Stavanger som innkluderer diverse el retur henting og kost og losji.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...