Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Jeg spurte tidligere om noen tør å bruke HDer som er "failing", uten å få mer enn ett svar, med tips om å bruke Spinrite.

Har testa en av HDene nå, og den hadde både en del søkeerrors og noen write-errors.

Hvor går grensa for hva som kan brukes, og ikke? Noen som orker å utbrodere litt?

For en del år siden, så husker jeg at jeg enten markerte ut de dårlige sektorene, eller partisjonerte "rundt" de dårlige sektorene. Idag har jeg ikke funnet ut åssen man evt. markerer ut dårlige sektorer, da dette visstnok gjøres av operativsysteme - men dette funker jo dårlig hvis jeg legger inn et ferskt OS på HDn.

Vil det funke å partisjonere "rundt" de dårlige sektorene? Jeg vet at dårlige sektorer gjerne sprer seg, men med gode marginer rundt vil kanskje HDene funke en god stund?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har funnet mye mer de gangene jeg har vært på gjenvinningsstasjoner.

Mange brukbare ting der, faktisk :)

5655175[/snapback]

Gjenvinningsstasjoner er gull. :)

Jobbet på en slik hjemme på Østlandet sommeren for snart tre år siden, og daglig kom det inn - i alle fall tilsynelatende - fullt brukbare elektriske artikler. I utgangspunktet ikke lov å plukke, men som ansatt må man unne seg litt gull når man først får det servert rett i nevene.

Minuset er de forbannede polakkene (ikke ment rasistisk, bare konstaterer fakta), som var blant de første inn når vi skulle åpne klokka ett og parkerte de gamle bilene sine ved siden av el-mottaket med høy drittmusikk fra mPetre ljomende ut av bilene. Og så, da...sitte i bilen og spane, for så å hive seg over gamle PC-er, mikrobølgeovner, støvsugere, brødristere og fandens oldemødre i samme sekund folk satte det på bakken. Fem på sju, like før vi låste portene putret de ut igjen i de små Trabantene sine. Fulle av gammelt ræl, noe testet og noe ikke.

Sikringene i hallen med stikkontakt å teste utstyret de ville ha med seg på var nemlig - fornuftig nok - koblet på en egen krets, og dersom de testet noe med feil som slo ut strømmen på denne gadd vi aldri å slå den på igjen når de spurte.

Mye å gjøre, må vite. :wee:

Endret av johnj
Lenke til kommentar
Var en tur på noe el-retur i går, og da kom det selvsagt en gubbe i en eldre varebil som skulle ta med seg noe skrot :whistle:

Kommer alltid slike fyrer, med eldre varebiler på slike plasser.

5657097[/snapback]

Jeg har også lagt merke til en eller to fyrer med varebiler som er på jakt etter deler her i Trondheim. Så vidt jeg husker var varebilen av merket Toyota og var lys i fargen. grå/lysebrun eller noe sånt. Kanskje det er samme fyren som raider rundt hele Trondheim?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Gjenvinningsplasser finnes vel alle steder i landet, slike som drives av kommunen.

Det er mange forskjellige fyrer jeg har sett, men de fleste har eldre, rustne varebiler.

Skal ikke se bort fra at det er noen fyrer som lever på sosial-trygd som driver og raider rundt, uten at jeg vet det for sikkert :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...