Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Noen vil kanskje stusse over hvorfor jeg drar med meg hjem noe så kjedelig som 2stk. Aopen HX45 kabinetter for å fylle med hardware når jeg stadig vekk kommer over mere nymotens greier i både sølv og sort. Men HX45 er et veldig ryddig og også tidløst kabinett uten masse extra "dritt". Kun power og hd led + av/på og reset knapp, akkurat sånn jeg liker ting.

Test av kabinettet: http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=273

Men kabinettet er beregnet på eldre systemer som ikke drar så mye effekt og til overklokking av en Athlon dualcore og x850xt skjermkort blir det litt for "tett". Men borer man et hull i fronten til en 120mm vifte får kabinettet suverene OC egenskaper :)

Så her ser dere det ene av kabinettene jeg er ferdig med å modde, gode utgangspunkt for de to maskinene jeg nå skal bygge!

Er det mulig å få noen flere bilder av modifiseringen? F.eks. av hvor du skrudde fast vifta.

Er svak for de kabinettene.. :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk tak i litt snacks selv igår :)

1x Rec barebone pc, med socket 478 hovedkort (asus), 1.8ghz celeron + kjøler, PSU.

dessverre mangler fronten og resten av dekslet :(

5-6 bærbare PC-er, noen ser helt fine ut, noen er slått i stykker eller demontert.

Flere av dem som var pentium mobile, med 256-512 mb ram brikker, kombi cd-brenner og dvd rom, 30-60GB disker.

Den ene står det også en lapp på "feil: dc-plugg, lydkort.. ikke garanti"

Så det virker som om det kommer ifra et service sted.

P3 server hovedkort (lå i antistatisk pose hvor det stod "REC server kort, ikke kast"

Dette har støtte før 4 sd-ram brikker, og 2x socket 370 cpuer, det har også 4 ide uttak

P4 hovedkort, socket 478, plass til 6 ddr-ram brikker, 2 ide uttak og 2 s-ata.

Sikkert noe jeg har glemt i farten.. men da tar jeg det seinere ;)

*edit*

Hittil har jeg kun testet ei 512MB ddr-ram brikke til laptop, og denne funker!

Rakk og teste noe mer før jeg dro på kurs idag..

4 av de 5 bærbare starter!

Den med feil på lydkortet og ac pluggen fikk jeg startet via en docking løsning, da den kunne ta strøm ifra den.

Dette var også den raskeste PC-en, er en 1,7 ghz p4 mobile.

Skal komme med merker og modell nr seinere idag, da jeg er på kurs nå.

Du og en viss myr har fått kjørt dere ja? Det er mye fint der men for meg er det langt! Husker selv at jeg sykla til deg med et hovedkort under gensern, strømforsyning i styret og masse i en sekk :)

Lykke til videre, har du noen harddisker? trenger en til OS på enten en linux firewall eller pc på rommet til nedlasting(ikke sikker ennå) Fine funn der J@9

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

har fått opp den ene bærbare PC-en nå.. er en "network m3000n" maskin.. står "network" både på skjermen og under PC-en.

Men egentlig er det en asus m3000n pc.

Har oppgradert den litt.. siden vi fant 2 slike, og den ene var slått i stykker.

Så jeg har tatt ram ifra den andre, så nå er det 0.99GB ram i den.(skjermkortet bruker resten)

Ser ut som om batteriet på den er ganske bra også.. for jeg måtte legge inn windows ifra batteri drift.

Om jeg setter en av laderene mine rett i PC-en kommer det noe rare strøm lyder ifra strøm pluggen, og pluggen blir glo varm etter ei lita stund.

Men det skal sies at laderen gir riktig volt styrke, men har ca 0,5 amp for lite.

Men det rare er at hvis jeg lader ifra docking så blir ikke pluggen varm, og det kommer heller ikke noe rare lyder ifra den :p

Litt specs på den:

pentium mobile 1400mhz

1gb ram

60gb harddisk

kombi dvd-rom/cd-brenner

Intel 2100WLAN kort

10/100Mbit nettverk

ca 14" skjerm med 1024x768 pixler

Om noen har en lader til en slik pc, som dem ikke bruker så tar jeg den gjerne i mot mot porto :)

Har også fått igang en anna bærbar her en av Rec pc'ene.

Rec Smartbook er det eneste som står på den, er en lapp under der det skal stå modell nr osv, men alt av skrift er slitt bort.

Dette er en 1,4ghz amd athlon, 20 gb disk akkurat nå, siden orginal disken var defekt.

var 256mb ram i den, men satte inn ei 128mb brikke i tillegg.

Denne har jeg kun lagt inn windows på enda, er noe veldig rar lyd i høytalerne på den.

Men dette kan være fordi jeg ikke har lagt inn noe drivere enda.

Denne har helt kaputt batteri.

Har fått start på PC-en som det er feil med strømpluggen og lydkortet.

Dette er den raskeste PC-en.

Husker ikke modell nr i farten, men er en Rec pc dette å, med pentium mobile 1700mhz, rundt 40gb disk, kaputt batteri, uten ram, men hadde noe liggende.

Lyden på den funker, men kan være noe tull med utgangene, da jeg ikke har testa dem.

Har heller ikke lagt inn windows på nytt, så den er drit treg.. kjører på 256mb ram, win xp pro, og norton antivirus :p

Fant også en 17" flatskjerm, ctx trur jeg merket var.

Denn har jeg kun koblet på strøm, og da lyser den, men jeg får ikke slått den av, og etter rundt 30 sek slår den seg av og på igjen.. og sånn fortsetter den.

Lenke til kommentar

Har ikke tenkt te å ha PC-en sånn :p kommer te å legge inn windows på nytt + mer ram om jeg finner en ram slot til.

Men uansett, kjører ikke norton lengre.. har gått over på NOD32.

Men back OT:

Har blitt litt mer dem siste 2 daga.

Xbox med dvd-kit, A/V kabel, Strømkabel, ratt og pedaler (men mangler den lille adapteren som skal inn i xboxen, samme som er på noen kontroller), og det fulgte ikke med noe håndkontroll.

Behringer 10 kanals mixer, kan drives på batteri eller strøm, strømadapter fulgte med.

En haug med diskant horn og noe bil høytalere ifra 3-4" til 8"

Lader til laptop, hp/compaq 75W, så om det er rett plugg på denne så passer den perfekt til "network" PC-en, da den hadde litt høye strøm krav :p

ca en bærepose med div kabler.. nettverk, gullbelagte phono kabler, litt dyrere høyttalerkabler (trur jeg), div strømadaptere

15" Pyle Pro 800Watts element, ligger i orginal esken og ser ikke brukt ut.

En anna fyr som var på samme plassen igår fant en nokia E70, som det var strøm på batteriet på.. den fant han rett foran tryne på kameraten min :p

Og han kameraten min har selv en gammal mobile som det er dårlig kamera på, dårlig display, og batteriet må lades ca 1-2 ganger om dagen :p

Selv har jeg ikke funnet noe av detta, men får alt som kameraten min finner, siden han egentlig ikke bryr seg om sånt :p

Selv har jeg vært nokså sjuk i det siste så derfor har jeg ikke orka å dra ut.

Men når man har noen til å leite for seg så er jo ikke det så farlig :p

Endret av J@9
Lenke til kommentar
Når på døgnet er det vanligvis best å gå på disse plassene ?

Eneste i n ærheten her er Elkjøp og expert butikker.

Etter stengetid og ansatte har dratt hjem. Dvs rundt 21 tiden. Er da jeg synes det er best å lete.. Eller på søndager :)

Delvis enig der, men man finner jo ting hele døgnet. Jeg personlig bryr meg ikke om det er noen som ser meg eller ikke, så jeg "kommer og går" da det passer meg.

1. Sent på kvelden da butikken stenger.

2. Tidlig på morran da stedene åpner.

3. Da folk slutter på jobb og utover.

(alternativ 2 og 3 er da jeg trur private faktisk drar og kaster mest ting, ikke det at jeg skal vere no fasit her)

Lenke til kommentar
Må si jeg er glad som jobber i databutikk, ihvertfall siden vi har El-avfall hos oss. Har nesten blitt en ukentlig hobby og stupe ned i El-Avfall's buret før man stikker på fredag.

Så langt i år har jeg funnet

1st UPS som jeg dessverre drepte ved en feil "dekslet kom borti kretskortet"

1st XFX 7950GT 610M som funket knall etter at man byttet kondensator.

1st 1GB DDR2 brikke fra kingston

2st HDD på 60 og 80GB samt harddisk skuff til IDE disker.

Har også dratt med meg en tre maskiner ifjor også, der den ene består av 120GB disk, 3.2GHz presc"hot", 2GB minne, 850XT PE kort fra ASUS, samt litt annet dilldall.

Hurra for E-A!

Du mener da i fjor? eller har du funnet alt dette i år?

Er nok fra i år det som står i lista.

Endret av Loc Dogg
Lenke til kommentar
Har man lov til å gå å ta ting utenfor butikken som skal kastes? Noen som har prøvd Elkjøp, Expert etc i Haugesund?

Har man lov til å gå å ta ting utenfor butikken som skal kastes? Noen som har prøvd Elkjøp, Expert etc i Haugesund?

Tror ikke det er lov å plukke når El-kjøp har åpent(har sitt noen polakker bli jaget vekk). Jeg har jo plukket når det har vært steng helt uten problem....Men nå er det er problem og det problemet er at polakkene er så forbanna raske med å ta det aller beste med seg. De går til og leter når El-kjøp har åpent.

Har du bil så kan du kanskje få med deg noe bra.....

Lenke til kommentar

Jeg og dusse88 her på forumet fant en gigantisk server av merket Compaq istad. Den fikk akkurat plass i det lille bagasjerommet på MX-5en hans :p

Uansett, specs:

- Intel Xeon 2.0GHz prosessor (Socket 604)

- 1 GB Ram (2X 512MB - DDR PC2100)

- Hovedkort med 4x 64bit PCI-X porter og 1x 32bit PCI, LAN, VGA, 2x USB

- 500W strømforsyning med "hele" 25a på 12v. (Kan taes inn og ut - Mulighet for 2stk av disse i maskinen)

- Standard CD-rom

- 1,44MB floppy

- Tandberg SLR7 Cartridge

- 6 HD-braketter i SCSI i front

Ellers er det et slags SCSI kort i den, Scsi kontroller på hovedkort og en GIGANTISK 140mm vifte bak som bråker som et uvær!

EDIT: Ser ut til å være en HP ProLinea ML350 G3

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...