Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Var innom elkjøp hamar i går rundt 17.00, var ingen ting å finne, virker som det er tid for å skifte ut kjøleskap og vaskemaskiner rundt om kring for det er det eneste som er å se der nesten..

Kan jo lage PC kjøling av kjølegreia på et kjøleskap, skal vurderes om jeg finner noe som man kan plukke ut motor etc. ganske raskt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

finner nesten aldri noe spennende der jeg, ikke noe som er verdt og bruke anyway

 

 

edit: jo okey jeg fnat joe n brukbar dvd spiler der for et år siden eller noe da, men hans o jobba der prøvde å ta 500 kr for den.. i was like shove it, så stakk jeg bre :p

Endret av Sweet
Lenke til kommentar

står en haug av kjøleskap her frysere her også...ikke mye godtfor oss hardware snatchere... fant jo en dell desktop pc med skyhawk her for en liten tid tilake, men mitt lowpro skjermkort passer ikke så tenkt modde kabinettet litt da, men trenger noe litt mer heavy enn dremel :S

Lenke til kommentar

Hvis noen ikke fikk med seg bildene av retro-pc-en jeg postet for 2 uker siden, så er de tilgjenglige nå. ;)

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10141228

 

I loggen på serveren min har jeg sett uendelig mange som har prøvd å komme seg inn. :p

ftp://k3babhome.no-ip.info/logg.png

 

Og for å ikke være helt OT, så er serveren sammensatt av deler funnet på EL-retur.

ftp://k3babhome.no-ip.info/DSC01219.JPG

Lenke til kommentar
Mener at de burde ha solgt disse som b-varer og bare informert skikkelig om hva som er feil med de.... Nå står hele garasjen full av dynamoer :!:

 

Man kan ikke selge ting som dette uansett hva slags forbehold man tar, delen er defekt og det er alvorlige feil med de som ville gått ut over kjøretøyet.

Nja, bilen vil jo ikke ta skade av lav ladespenning, det eneste som kan skje er at ved mye småkjøring og hyppig start og stopp, kan man risikere at ikke batteriet vil bli helt full-ladet.

Har spart mange av de, og ryker dynamoen på noen av bilene eller båtene til familien kommer jeg til og sette inn en av disse hvis de passer.

Noen vil kanskje stusse over hvorfor jeg drar med meg hjem noe så kjedelig som 2stk. Aopen HX45 kabinetter for å fylle med hardware når jeg stadig vekk kommer over mere nymotens greier i både sølv og sort. Men HX45 er et veldig ryddig og også tidløst kabinett uten masse extra "dritt". Kun power og hd led + av/på og reset knapp, akkurat sånn jeg liker ting.

 

Test av kabinettet: http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=273

 

Men kabinettet er beregnet på eldre systemer som ikke drar så mye effekt og til overklokking av en Athlon dualcore og x850xt skjermkort blir det litt for "tett". Men borer man et hull i fronten til en 120mm vifte får kabinettet suverene OC egenskaper :)

 

Så her ser dere det ene av kabinettene jeg er ferdig med å modde, gode utgangspunkt for de to maskinene jeg nå skal bygge!

Aopen hx45 er jo geniale kabinetter som er umulig og ødelegge, modda selv et med to 90mm vifter foran, og en 90mm bak, noe som gav myye bedre kjøling enn i mitt andre kabinett. Problemet med det er at det er få plasser til hardisker orginalt, og at ikke det har sidedører....

Lenke til kommentar

Må si jeg er glad som jobber i databutikk, ihvertfall siden vi har El-avfall hos oss. Har nesten blitt en ukentlig hobby og stupe ned i El-Avfall's buret før man stikker på fredag.

 

Så langt i år har jeg funnet

1st UPS som jeg dessverre drepte ved en feil "dekslet kom borti kretskortet"

1st XFX 7950GT 610M som funket knall etter at man byttet kondensator.

1st 1GB DDR2 brikke fra kingston

2st HDD på 60 og 80GB samt harddisk skuff til IDE disker.

 

Har også dratt med meg en tre maskiner ifjor også, der den ene består av 120GB disk, 3.2GHz presc"hot", 2GB minne, 850XT PE kort fra ASUS, samt litt annet dilldall.

 

Hurra for E-A!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Må si jeg er glad som jobber i databutikk, ihvertfall siden vi har El-avfall hos oss. Har nesten blitt en ukentlig hobby og stupe ned i El-Avfall's buret før man stikker på fredag.

 

Så langt i år har jeg funnet

1st UPS som jeg dessverre drepte ved en feil "dekslet kom borti kretskortet"

1st XFX 7950GT 610M som funket knall etter at man byttet kondensator.

1st 1GB DDR2 brikke fra kingston

2st HDD på 60 og 80GB samt harddisk skuff til IDE disker.

 

Har også dratt med meg en tre maskiner ifjor også, der den ene består av 120GB disk, 3.2GHz presc"hot", 2GB minne, 850XT PE kort fra ASUS, samt litt annet dilldall.

 

Hurra for E-A!

 

Du mener da i fjor? eller har du funnet alt dette i år?

Lenke til kommentar

Hallois alle sammen, og strålende nytt år!

 

Det er en stund siden jeg har vært på "tur", og det er enda lengre siden jeg har postet i tråden her, måtte faktisk stille tilbake mange måneder i "Mine innlegg" :)

 

Uansett, jeg dro på en tur i dag, og fikk meg flere koselige overraskelser.

 

Det første synet jeg ble møtt av, var stappfulle bur! Det var tydelig av jula hadde hatt en finger med i spillet, og dermed stod det to åpne containere fulle av bur, i tillegg til en seks-syv bur som stod ved siden av. (Pga. lettere risting i så og si hele kroppen av spenning, så glemte jeg helt å ta bilde av dette) Jeg kan love at det var litt av ett syn. I hver container var det stablet 2x4 bur i hver høyde, og det var stablet i to høyder.

 

Den første halvtimen jeg var der, var det et annet skrothue som meg som også var og rotet. Heldigvis hadde ikke han like godt øye for ting som meg, så han hoppet stort sett over alt det gode. Etter han endelig fikk dratt, var det min tur;

 

Det første funnet jeg gjorde, var noen småting, noen harddisker mellom 20 og 40 GB, ikke mye å juble over, men det var faktisk noe av det jeg var ute etter i dag. Det dukket opp litt minne her og der, og en drøss med andre småting som jeg valgte å ikke ta med. Etterhvert som jeg beveget meg videre til containerene, begynte det virkelig å balle på seg. På slutten av tokten, ente jeg opp med følgende;

 

- 3 stk 256 MB DDR-RAM, to PC2100 og én PC3200

- Litt diverse av SD-RAM, alle større enn 128 MB og 133MHz

- 4-5 harddisker som jeg gadd å plukke ut, den minste på 20 GB, og den største på 40

- Ett firewire-kort

- DVI-kabel, dessverre ikke DVI-D

- En del nettverkskort, selvfølgelig

- 3 stk Intel Pentium 4 med sokkel 478, to på 2,0 GHz og én på 1,8, alle med Northwood-kjerner

- Gigabyte GA-K8NS hovedkort, sokkel 754, kun for moro egentlig

- Soltek hovedkort, av ukjent modell, dog 478-sokkel

 

Samtlige hovedkort ble funnet inntakte inne kabinettet sitt, hvor det var tydelig at det var fra samme servicested, så det burde være håp her. Men, selvfølgelig, det beste til slutt;

Jeg fant en WatchGuard Firebox II, fin og intakt som lå og ventet på meg. Det gikk vel kanskje ti minutter til, så kom en som jobbet der med en til.

La meg begynne på nytt; 2 stk WatchGuard Firebox II!

 

For de av dere som ikke har kjennskap til dette, så er dette "fullverdige" maskiner, som fungerer som dedikerte brannmurer. De er jo blitt nokså gamle nå, men jeg har lenge hatt lyst på en :) Jeg har fyret opp begge, og de ser ut til å klare alle oppstartsprosedyrer, men jeg må få tak i management-programvaren til disse før jeg får begynt med herjingen. Er det noen som har denne programvaren forresten? Det heter så mye som Firebox System.

 

Uansett, jeg slenger med ett lite bilde fra tokten, i alle fall ett bilde jeg tok når jeg kom hjem :)

 

post-6306-1199322701_thumb.jpg

 

Edit: Var visst litt vill med saksa :)

Endret av PTRN
Lenke til kommentar

Ikke tro at jeg ikke var ute i snøværet kl 4 om natta for å lete etter smågodt. :p

 

Fikk reddet en pc fra å bli nedsnødd.

DSC01316.JPG

 

DSC01317.JPG

 

DSC01318.JPG

 

DSC01319.JPG

 

Det nedeste kortet er modem. Resten forklarer seg selv.

DSC01320.JPG

 

Oppdataring: Pc-en fungerer. Har Windows XP Pro SP1 installert.

Specs:

AMD Athlon prosessor på 1,40 GHz

RAM: 512MB

Harddisk: 40GB

 

Akkurat nå har jeg brent ut Unreal Tournament som jeg fant på disken.

 

Plutselig dukket denne opp foran på pc-en.

*bilde av en edderkopp som ikke ville fram i posten*

Brrr.. Hater edderkopper. :hm:

Endret av ;P
Lenke til kommentar

Fikk tak i litt snacks selv igår :)

1x Rec barebone pc, med socket 478 hovedkort (asus), 1.8ghz celeron + kjøler, PSU.

dessverre mangler fronten og resten av dekslet :(

 

5-6 bærbare PC-er, noen ser helt fine ut, noen er slått i stykker eller demontert.

Flere av dem som var pentium mobile, med 256-512 mb ram brikker, kombi cd-brenner og dvd rom, 30-60GB disker.

Den ene står det også en lapp på "feil: dc-plugg, lydkort.. ikke garanti"

Så det virker som om det kommer ifra et service sted.

 

P3 server hovedkort (lå i antistatisk pose hvor det stod "REC server kort, ikke kast"

Dette har støtte før 4 sd-ram brikker, og 2x socket 370 cpuer, det har også 4 ide uttak

 

P4 hovedkort, socket 478, plass til 6 ddr-ram brikker, 2 ide uttak og 2 s-ata.

 

Sikkert noe jeg har glemt i farten.. men da tar jeg det seinere ;)

 

*edit*

Hittil har jeg kun testet ei 512MB ddr-ram brikke til laptop, og denne funker!

 

Rakk og teste noe mer før jeg dro på kurs idag..

4 av de 5 bærbare starter!

Den med feil på lydkortet og ac pluggen fikk jeg startet via en docking løsning, da den kunne ta strøm ifra den.

Dette var også den raskeste PC-en, er en 1,7 ghz p4 mobile.

Skal komme med merker og modell nr seinere idag, da jeg er på kurs nå.

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...