Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

haha.

 

Jeg kommer hjem fra jobben sånn ca. kl 21:00 hver fredag, og da går jeg forbi en stengt elkjøp butikk med elretur..

 

problemet er at det er alltid folk der o_o (

 

er det bare meg, eller er det litt flaut å gå dit som 15åring og begynner å skikke oppi el-retur skrotet` mens de andre står og stirrer på? XD

hadde vært litt kjekt med 2x 80mm stille vifter :p

 

Jeg synes også det var ganske flaut de første gangene jeg var på returen og kikka i skrot. Mens butikken er åpnen er det litt pinlig da folk lesser av seg skrotet sitt og det flyr ansatte forbi der. Men etter butikkens stengetid er det ikke noe flaut i det hele tatt.

 

 

De første ganene er det kanskje litt pinlig, men 95% av alle andre du vil treffe på der er der av samme grunn som deg - leite etter ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har man endelig fått fingern ut av ræ*a og satt igang med å skru sammen to komplette maskiner som er 100% EL-retur finansiert :)

 

PC1:

- Epox socket 939 hovedkort med Athlon X2 3800+

- Ati Radeon X850XT (PE modda)

- Soundblaster X-fi Xtreme music lydkort

- 2GB med PC3200 DDR

- 400W PSU fra seasonic

- Aopen HX45 kabinett, modda med 120mm vifte i front

- 250GB WD SE16 sata harddisk

- 16x DVD-RW brenner fra Pioneer

 

PC2:

- Asus A7V333 m/Athlon XP 2200+

- 1,5GB DDR PC3200

- nVidia GeForce 6610XL PCIe skjermkort

- Soundblaster Live! 5.1 digital lydkort

- DVD reader + 48x CD-R brenner (combo drive)

- Maxtor 160GB IDE harddisk

- Aopen HX45 kabinett, modda med 120mm vifte i front

- 350W PSU fra Fortron

 

Skal se om man ikke legger ut noen bilder etterhvert som man begynner å bli ferdig :)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Da har man endelig fått fingern ut av ræ*a og satt igang med å skru sammen to komplette maskiner som er 100% EL-retur finansiert :)

 

Nice, håper jeg finner sånne komponenter etter hvert ! :)

 

Var innom Elkjøp Hamar for to dager siden, var ingen ting som var verdt å plukke med... Var noe helt sjukt mange kjøleskap, vaskemaskiner etc. der...

Lenke til kommentar
Litt av noen maskiner til å være funnet på El-retur.

 

Blir noe av det du finner solgt? Eller beholder du ALT du finner?

Har ikke solgt på år og dager, så det har hopa seg litt opp det siste året. Har gitt bort endel da, til venner og bekjente. Den dårligste maskinen jeg nå mekker skal jeg selge tror jeg. Den beste skal jeg beholde selv, da min normale " råtass" maskin ofte er nede/ute av drift pga ombygging av vannkjøling o.l. samt oppgraderinger og overklokking m.m..

Lenke til kommentar

Var på el retur igjen i dag med scootern :!: Fikk litt fangst i dag også!

 

- Sound Blaster Live! lydkort

- Pinnacle Firewire-kort (2 uttak og ett internt)

- Et dønn strøkent og helt CoolerMaster kabinett, skrueløst. '

Med innmat:

- ASRock K7S41 Socket a hovedkort, DDR400/FSB400/AGP8X, LAN osv.

- Athlon XP 2500+ CPU

- Spire WhisperRock IV kjøler

- En CoolerMaster vifte

 

Bildet av kabinettet, kjøleren, hovedkoret og prosessoren her. Kabinetter er skrudd opp på bildet, driver å rengjør det for støv :)

 

post-33354-1199023154_thumb.jpg

 

Storfornøyd :thumbup:

Lenke til kommentar
Mener at de burde ha solgt disse som b-varer og bare informert skikkelig om hva som er feil med de.... Nå står hele garasjen full av dynamoer :!:

 

Man kan ikke selge ting som dette uansett hva slags forbehold man tar, delen er defekt og det er alvorlige feil med de som ville gått ut over kjøretøyet.

Lenke til kommentar

Noen vil kanskje stusse over hvorfor jeg drar med meg hjem noe så kjedelig som 2stk. Aopen HX45 kabinetter for å fylle med hardware når jeg stadig vekk kommer over mere nymotens greier i både sølv og sort. Men HX45 er et veldig ryddig og også tidløst kabinett uten masse extra "dritt". Kun power og hd led + av/på og reset knapp, akkurat sånn jeg liker ting.

 

Test av kabinettet: http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=273

 

Men kabinettet er beregnet på eldre systemer som ikke drar så mye effekt og til overklokking av en Athlon dualcore og x850xt skjermkort blir det litt for "tett". Men borer man et hull i fronten til en 120mm vifte får kabinettet suverene OC egenskaper :)

 

Så her ser dere det ene av kabinettene jeg er ferdig med å modde, gode utgangspunkt for de to maskinene jeg nå skal bygge!

Lenke til kommentar
Var på el retur igjen i dag med scootern :!: Fikk litt fangst i dag også!

 

- Sound Blaster Live! lydkort

- Pinnacle Firewire-kort (2 uttak og ett internt)

- Et dønn strøkent og helt CoolerMaster kabinett, skrueløst. '

Med innmat:

- ASRock K7S41 Socket a hovedkort, DDR400/FSB400/AGP8X, LAN osv.

- Athlon XP 2500+ CPU

- Spire WhisperRock IV kjøler

- En CoolerMaster vifte

 

Bildet av kabinettet, kjøleren, hovedkoret og prosessoren her. Kabinetter er skrudd opp på bildet, driver å rengjør det for støv :)

 

Storfornøyd :thumbup:

Wow..bra funn :)

 

Særiøst.. vi burde starte "bruktsjappe" sammen! ;)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Der dere finner ting, Arctic OC og Skyhawk, er det lukkete områder kun dere og andre/ ansatte har tilgang til?

Eller er det noe offentlig slik som Elkjøp, expert O.L

Kun offentlig tilgjengelige plasser, som f.eks. de siste du nevnte.

 

Mye av grunnen til at man finner mye og bra ting er at jeg ofte av andre grunner naturlig er i næheten av disse plassene og derfor kan stikke innom ofte. Og så hjelper det godt å ha et trent øye for hva som potensielt kan inneholde godbiter, for som mange andre her liker jeg egentlig ikke å plukke for lenge når jeg først er der (av flere grunner), 2-3minutter så er jeg somregel forsynt på en plass.

 

Simen1 her i tråden har f.eks. en egen privat plass som er lukket for offentligheten..

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Utdrag fra artikkelen:

 

Containeren stod ved JM Hansens verksted nord for kontorrekvisita-butikken Binders.

 

Den inneholdt ifølge Brannvakta elektriske artikler, og det var ei stund usikkert om brannen kunne spre seg.

 

Det var imidlertid ikke fare for nærliggende bebyggelse, og brannen ble raskt slukket, men det kan ventes dårlige funn fra ArcticOC fremover.

 

Hehe ;)

Lenke til kommentar
Særiøst.. vi burde starte "bruktsjappe" sammen! ;)

 

Hadde vært noe, er penger å hente på denne businessen :)

Nå i det siste har jeg begynt å finne ganske mye bra, har følt jeg har vært litt uheldig alle de andre gangene. Eller at godbitene har liggi litt gjemt!

Når jeg leita istad fant jeg bare lydkortet og firewirekortet. Lurte på om jeg skulle gidde å titte gjennom resten som lå der, for det så ikke ut som det lå så veldig mye mer bra der. Men jeg titta gjennom resten da, og skjult mellom noen vaskemaskiner og kjøleskap står det er fint kabinett med innmat å lyser rett mot meg :D

Fra nå av skal jeg lete godt gjennom alt som er der før jeg sier at det ikke ligger noe bra der!

 

Der dere finner ting, Arctic OC og Skyhawk, er det lukkete områder kun dere og andre/ ansatte har tilgang til?

Eller er det noe offentlig slik som Elkjøp, expert O.L

 

Jeg har en fast favorittplass jeg leter på og det er Elkjøp. Er et lite område rett bak butikken hvor folk står fritt for å dumpe eller forsyne seg med ting. Etter stengetid vel å merke :p

Har vært der på dagtid også, men da er det så mye trafikk der og ansatte som flyr rundt omkring der at jeg føler nesten det blir litt "ubehagelig" å jakte der.

 

Søndager er en veldig fin dag å leite på synes jeg, for da er butikken stengt. Er ofte jeg drar et par ganger om dagen dit faktisk, kanskje en gang kl 13 og en gang igjen litt senere på kvelden, da har det som regel kommet mye nytt der.

 

Det kan hende det varierer fra butikk til butikk, men på Elkjøp der jeg leter, så virker det som om de tømmer det før helga og etter helga igjen. Så blir det fylt opp med masse snaks sent på fredag, lørdagen og søndagen! Men, egentlig så er det et fett når man leter. Godbiter kan jo komme inn når som helst, og de kan bli tatt når som helst

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar

Var ute en tur i natt til 31., og fikk rasket med meg litt.

 

1. Adaptec SCSI RAID 2120S U320 kontrollerkort med LVD-kabel

2. Nvidia GF4 440MX

3. 3Com Gbit nettverkskort

4. D-Link DFE-550FX 100Mbit nettverkskort for fiber

 

Adaptec-kontrolleren har en nypris på rundt 3000,-, så den er jeg fornøyd med. Men jeg har et lite problem med den; kontrolleren nekter plent å boote BIOS/kontroller-kernel på mitt Asus n680i-kort. Markøren blir bare stående å blinke :S Kortet fungerer helt greit på en litt eldre maskin med et Asus 875P-basert kort. Litt OT, men noen som har tips?

Lenke til kommentar
Utdrag fra artikkelen:

Containeren stod ved JM Hansens verksted nord for kontorrekvisita-butikken Binders.

Den inneholdt ifølge Brannvakta elektriske artikler, og det var ei stund usikkert om brannen kunne spre seg.

Det var imidlertid ikke fare for nærliggende bebyggelse, og brannen ble raskt slukket, men det kan ventes dårlige funn fra ArcticOC fremover.

Hehe ;)

hehe.. nåja! Det ble en god dag for min del uansett.. Fant ganske mye i dag :) Har ikke fått gått gjennom hva de to komplette maskinene inneholder, men det komer litt senere ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...