Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fy søren!! Heftigste funnet i trådens historie det der ja! :w00t:

Blir spennende om den starter opp, hvis ikke kan det ihvertfall ikke være mye som er gåent.

Hehe.. ja men først skal jeg de-fujitsu-simensfisere den og slenge alle komponentene på et ubrukt DFI Lanparty nF4 SLi jeg har hatt liggende i flere mnd. Jeg blir å hive hele systemet inn i et pent Aopen kabinett jeg også fant for litt siden.

Den Athlon X2 3800`en skal ganske enkelt klokkes til 2700MHz på det gode gamle DFI-kortet. Skal også putte inn den 160GB harddisken jeg også fant forleden. Blir en ganske grei maskin til slutt tenker jeg :) Men har jeg bruk for den :hmm: Tror ikke det, men kan jo legge den for salg om ikke annet.

EDIT: ..eller gi den til barna i Afrika! Men det er så dyrt å kjøre dit :(

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Hehe.. ja men først skal jeg de-fujitsu-simensfisere den og slenge alle komponentene på et ubrukt DFI Lanparty nF4 SLi jeg har hatt liggende i flere mnd. Jeg blir å hive hele systemet inn i et pent Aopen kabinett jeg også fant for litt siden.

Den Athlon X2 3800`en skal ganske enkelt klokkes til 2700MHz på det gode gamle DFI-kortet. Skal også putte inn den 160GB harddisken jeg også fant forleden. Blir en ganske grei maskin til slutt tenker jeg :) Men har jeg bruk for den :hmm: Tror ikke det, men kan jo legge den for salg om ikke annet.

EDIT: ..eller gi den til barna i Afrika! Men det er så dyrt å kjøre dit :(

Hehe.. Høres bra ut! :thumbup:

Endret av Eivinde
Lenke til kommentar
Du kunne ha donert han til divserse ungdomshus/ungdomstiltak osv. Eller til ein familie du veit treng pc. Kanskje huset til nokon i nærleiken har brent ned? Det hadde vore ein ypparleg gåve til ein familie no i juletidene.

Jeg har en narkoman nabo som sikkert har bruk for en slik, men tipper den hadde blitt solgt fem minutter etterpå for å skaffe heroin :thumbdown:

Lenke til kommentar

Steike, den er myeee bedre enn min pc vertfall!

Nå som det begynner og bli kaldt i garasjen og jeg ikke skrur hele tiden har det endelig blitt tid for litt data, har fått kikka litt mer gjennom tidligere funn, blant annet en hp server, pentium 4 2,6ghz s478, hk med s-ata. Når jeg fant den manglet den minne, kjøler, psu og hdd, og alle deler lå bare slengt oppi. Lånte litt deler her og der fra andre maskiner og den virka jaggu meg.

Den pcen er jo like god som min egen bortsett fra skjermkortet :p

Så nå venter en oppgradering av fildelings/nedlastningsserveren min, blir 2*160gb hdd i den, minne får jeg se hva jeg får tak i, fant en aopen 300w med p4 kontakt som virka fint. Var også en xp serial på kabinettet.

Lenke til kommentar

fant ett kabinett fra amitech, m-atx, tror det må ha vært en studiopc ellerno for det stod pioneer og mtx audio på den, cpu satt fast i kjøler og dette låg løst inni så det må utføres førstehjelp på mandag(jobbe halv dag). cpu er en s939 3700+ og hovedkort er:

721.jpg

psu er en fortron/source på 300w. kan hende at ting har dødd pga varme for det var mye støv inni overalt

Lenke til kommentar
- Athlon 3800+ dualcore på socket 939

- 2GB med DDR minne

- ATI Radeon X850XT 256MB PCIe

- 16X DVD-RW brenner

- 400Watt Seasonic 24pin ATX PSU

- Win XP Pro lisens

- Card reader og frontbay

- Soundblaster Live! 5.1

Er det mulig?? :ohmy:

Utrolig nok, men det jeg var mest "sjokka" over var de 2GB`ene med DDR 400 :ohmy:

Ser ut som tromsø er "stedet" nå for tia.. en x2 3800+ og en annen som fant en 3700+ på samme dag

Lenke til kommentar
Jeg fant en 17" LCD-skjerm og en PC med Pentium 4 og 1GB ram i forrige uke men har ikke postet bilde her ennå siden jeg ikke har rukket å teste de. Dette også i Tromsø.

Haha.. bare 1Gig RAM :p Gud så retro.. ;)

Snart gidder man vel ikke ta med seg hjem saker om de ikke har quad-core og 2GB..

Kanon om den 17" virket! Flatskjermer er ikke det jeg har funnet mest av, hvilken P4 fant du da?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke bootet den ennå så jeg aner ikke men siden det sto DDR-400 ram i den så antar jeg det kan være alt fra 2,4GHz northwood til 3,4GHz prescott. Det var P4-logo på maskina, to SATA-porter, firewire, XP Pro lisens med mer. Det eneste som manglet var harddisk og power-kabel.

Lenke til kommentar
Eg skal byrje å skygge Arctic. Så når eg ser han har funne eit nytt gullfunn -> BANG! Så stikker eg av med heile skatten :D *masterplan*

Hehe.. her er det bare å ta på seg skuddsikker vest og øks neste gang man skal ut på tur skjønner jeg..;) Jeg ble skygget av et team på totalt 3 biler sist gang jeg var ute å kjørte :ph34r:

;) Fra spøk til alvor, hele Tromsø må jo ha vunnet i lotto i det siste, kaster jo som gale her!

Lenke til kommentar

På gullplassen min (privat sted ;) ) Kom det for en uke siden inn en hel pall/bur med helt spjut nye dynamoer og startere til bil, det som var feil med alle dynamoene var at de lada på 14,3 volt i stedet for 14,7 og kunne ikke selges i norge.... :no: Er jo ikke rart det blir klima-krise når man hiver sånt som det i stedet for og bruke det....

Endret av csViRuS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...