Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg fant det kuleste i dag :D en acer 1100 helt sykt.....fikk den ikke til og boote fikk problemer skulle bruke system disket den har jeg ikke......fant denne PC-en på loftet hjemme...fikk heller ikke åpna den :( så den går nok på paza i Porsgrunn i morgen vis noen lurer....noen somm vill ha den kan dere sikkert få den :) send pm eller noe

 

 

edit: det er ikke acer ferari laptop men stasjonær pc med sånn dere 3.1 greier vis jeg ikke husker feil :p

Hva vil det si at du ikke fikk åpna den?

Lenke til kommentar
jeg fant det kuleste i dag :D en acer 1100 helt sykt.....fikk den ikke til og boote fikk problemer skulle bruke system disket den har jeg ikke......fant denne PC-en på loftet hjemme...fikk heller ikke åpna den :( så den går nok på paza i Porsgrunn i morgen vis noen lurer....noen somm vill ha den kan dere sikkert få den :) send pm eller noe

 

 

edit: det er ikke acer ferari laptop men stasjonær pc med sånn dere 3.1 greier vis jeg ikke husker feil :p

Hva vil det si at du ikke fikk åpna den?

 

jeg mangla nøkel og skruene var slitte....men nå ligger den på dynga sorry folk dere for stikke ditt vis dere vill ha den

Lenke til kommentar

I forrige uke fikk jeg en PC av skolen som skulle kastes.

 

Specs på PC-en:

 

64 mb ram

1,25 GB HD

145 watt PSU

58x CD leser

En Intel Pentium prosessor tror jeg

PCI lydkort med lyd utgang, mic inngang og to lyd innganger

 

Den stod i et lite fint desktop kabinett.

 

Problemet er at jeg ikke får den i gang. BIOS batteriet er flatt, så jeg må inn å velge HD som 1. valg når den skal bote, også gikk det trodde jeg. men neida, den kom opp og jeg logget inn som "elev" uten noe passord (siden den kommer fra skolen så viste jeg dette her) men inne så skjer det ingen ting.

 

Jeg formaterte harddisken i en annen PC slik at alle innstillinger fra skolen forsvant, men da jeg skulle legge inn OS på harddisken igjen via den andre PC-en så ville den ikke.

 

Jeg setter inn harddisken i PC-en fra skolen igjen, men får da beskjed om å sette inn system disk. Denne PC-en kan ikke boote fra CD, (har verdtfall ikke det som valg i bios, der kan jeg bare velge mellom floppy disk og HD).

 

Jeg har to andre harddisker med ferdig innstalert OS på (win 95 og 3,1) men når jeg prøver å boote opp med disse så får jeg beskjed om å sette inn en system disk og trykke enter.

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre?

 

Det er lenge siden jeg sist var innom denne tråden så hvis det ikke er lov til å spør om hjelp med PC-er så beklager jeg.

 

Jeg tenker på å bruke PC-en som musikkmaskin, er den god nok til det?

Lenke til kommentar

Var ute en tur igår.

Dro med et ganske greit kabinett som inneholder et 50 eller 52X cd-rom, floppy disk, socket 478 hovedkort + 1,5GHz P4 cpu, og en chieftech PSU.

Mangler bare disk og ram.

 

Men tror noen var der før meg.. for harddisk/floppy festet lå utafor kabinettet og side dekslet lå utafor el-retur kassa.

 

Fant også 3 disker som lå løst i kassa, men dette er nok eldre disker, så ihvertffal sånn ut.

Så dem må jeg teste eller google for å finne ut noe om.

 

Også fant jeg noe jeg trur er en gammel topp modell ifra sony.

Bil cd-spiller med VoiceDrive funksjon, md/cd-changer control.

Det er 3 linje utganger (front, rear, sub), hvor den ene kan gjøres om til inngang istedet.

Equalizer utgang, bus audio inngang (hakke peil på hva dette er)

Den har også noe som ligner på Alpines Ai-Net plugg, men her brukes den som bus control in.

Også har den mic og riemote innganger.

 

Den funker som den skal, men cd-spilleren bråker litt når den bytter sang/spoler.

Modell nr på den er: CDX-C880R.

 

Og til slutt.. Fant jeg et batteri som passet rett inn i den siste Siemens PC-en jeg fikk tak i.

Satte det inn og startet den opp, for den viste fullt batteri.

Kom inn i windows så var det igjen 99%, etter 10 sek så raste den ned på 80, og etter maks et min så fikk jeg beskjed om å sette i lader.

Da satte jeg inn lader og slo den av.. lot den lade seg full og prøvde igjen.

Nå sto det at batteriet ville holde i 4t og 45 min.

Etter 10 min hadde jeg igjen ca 90% batteri, og windows viste ca 4t og 35 min eller noe sånt.

 

PS, den ble ikke hardt brukt under testene (cpu hadde klokket seg ifra 1400mhz og ned på ca 450mhz, og av ekstra utstyr ble kun innebygget WLAN brukt).

Lenke til kommentar

Dagens fangst:

Pentium 4 (Prescott 2M) 3.0 GHz LGA 775

ATi Radeon X600SE 256MB AGP

Minnekort leser

 

Fant det i et Acer kabinett, uheldigvis var det ribbet for alt annet, men jeg kan tjene ett par hundre på QXL :).

 

 

EDIT:

ATi Radeon X600SE blir donert til LokarN

Endret av Svedge
Lenke til kommentar

Dagens fangst:

 

Chieftec Scorpio kabinett med 360W PSU.

Satt et ASUS A7N-333 Socket A hovedkort i, en XP2000+ cpu med masse bøyde pinner og en ASUS 24x10x40 RW-brenner i. Alt så ut til å være intakt bortsett fra CPUen.

Kabinettet mangler sidedekselet, men kan vel kanskje være et fint "hjemmemekk" prosjekt :)

 

Fant også en annen brenner, HP CD-Writer Plus 8200 - 4X/4X/24X. Sikkert ikke mye å spare på.

 

Lå også en eldre Evercom PC der som jeg ikke gadd å ta med meg og en kombi VHS og DVD spiller.

 

Noen som har en Socket A prosessor eller gammel DDR minne (266, 333 eller 400) minne som de ikke trenger?

Tenkte å sjekke om kortet funka.

Bilde av kabbiset:

 

Bilde

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...