Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dagens gode miljø-gjerning:

Chieftech dragon full-tårn med 360W PSU

sokkel 478 hovedkort med Raid-kontroller

Pentium4 2,66 GHz 533 FSB

1GB DDR-333 (én modul)

Matrox skjermkort med VGA og DVI

Soundblaster live lydkort

Trådløst nettverkskort

80GB WD harddisk

Plextor kombinert 20x CD-brenner og 10x DVD-leser

Bedre pc enn jeg har. :p

Lenke til kommentar

Har funnet et sted hvor det er åpen el-retur :D (trodde det ikke var noe nær meg).

Denne ligger faktisk rundt 500m fra huset mitt. Tok meg en tur nedpå der for å se, og fikk med meg litt greier:

Intel Pentium III med HK.

HD ukjent størrelse.

2 stk SD-RAM PC100 128MB

DVD spiller (ikke sikker på hastighet)

Div kjølere

 

Min første tur ;)

 

Edit: Skriveleif

Endret av En kaktus?
Lenke til kommentar

Kan ikke skjønne at folk har innvendinger mot å klatre opp i kontainere...det er jo dritfett! Trenger jo ikke å lage noen unnskyldninger for det!

 

Så lenge man ikke blir tatt av purken og ikke roter masse(risikerer at de begynner å låse kontaineren) så er det bare å grave ivei...fy faen jeg har funnet alt fra sykler til harddisker (brukte magnetene) og trådløse telefoner.. og jeg tror at avfallet tilhører eieren av kontaineren, ikke butikken, så de må anmelde deg før politiet gjør noe. Hvis en butikkansatt hadde tatt tak i meg hadde jeg forsvart meg, det er jo frihetsberøvelse!

Lenke til kommentar
Kan ikke skjønne at folk har innvendinger mot å klatre opp i kontainere...det er jo dritfett! Trenger jo ikke å lage noen unnskyldninger for det!

 

Så lenge man ikke blir tatt av purken og ikke roter masse(risikerer at de begynner å låse kontaineren) så er det bare å grave ivei...fy faen jeg har funnet alt fra sykler til harddisker (brukte magnetene) og trådløse telefoner.. og jeg tror at avfallet tilhører eieren av kontaineren, ikke butikken, så de må anmelde deg før politiet gjør noe. Hvis en butikkansatt hadde tatt tak i meg hadde jeg forsvart meg, det er jo frihetsberøvelse!

Det visste jeg ikke, godt poeng :)

Så, hvis butikken flamer deg for og rote, og truer med og anmelde deg, så kan de ikke gjøre noe? :)

Lenke til kommentar

Div. ting gis vekk mot henting i kilsund(arendal) har rydda ut litt ting jeg ikke lengre gidder og skru på, blir det ikke henta hos meg i dag eller i morgen går det tilbake til el-returen.

 

Her er noen av tingene:

-3u rack kabinett mangler topp/side deksel

-Servertower (skikkelig svære greier plass til 10cdromer 2 psuer og nesten to hk)

-et par andre miditowere blant annet hx-45(tror det er det det heter)

-div hk og prosessorer (minste er pentium 3 500mhz, største TROR jeg er en athlon 2000+)

-muligens en 15" lcdskjerm som av og til flimrer veldig.....

+masse div småting.

 

 

Kan være jeg finner noe mer, rydder fortsatt....

 

sender ikke!

Endret av csViRuS
Lenke til kommentar
Kan ikke skjønne at folk har innvendinger mot å klatre opp i kontainere...det er jo dritfett! Trenger jo ikke å lage noen unnskyldninger for det!

 

Så lenge man ikke blir tatt av purken og ikke roter masse(risikerer at de begynner å låse kontaineren) så er det bare å grave ivei...fy faen jeg har funnet alt fra sykler til harddisker (brukte magnetene) og trådløse telefoner.. og jeg tror at avfallet tilhører eieren av kontaineren, ikke butikken, så de må anmelde deg før politiet gjør noe. Hvis en butikkansatt hadde tatt tak i meg hadde jeg forsvart meg, det er jo frihetsberøvelse!

Det visste jeg ikke, godt poeng :)

Så, hvis butikken flamer deg for og rote, og truer med og anmelde deg, så kan de ikke gjøre noe? :)

 

Hvis de truer med å anmelde deg for roting kan de trolig gjøre noe..

Hvis kontaineren står på deres eiendom kan de jo anmelde deg for forsøpling (Det kan de trolig gjøre uansett hvem som eier området kontaineren står på.) En del av butikkene eier også kontainerne selv, men har avtale med et avfallsselskap om å komme å tømme de. I såfall kan de anmelde deg for tyveri også. Nå skal det vel ganske mye til at de gjør det da.

 

Enkelte butikker har begynt å plombere kontainerne. Mener at å 'bryte opp' en plombering teller på lik linje med å bryte opp en lås så i ytterste konsekvens er det et inbrudd. (Tror du virkelig skal treffe feil person for å bli anmeldt dog).

Lenke til kommentar

Dagens "funn"..

 

Fikk i dag et Chieftec Dragon bigtower, mangler vifte fester og skinner til 5,25" bay samt at det mangler noen hdd greier... tenker jeg lager hdd rack selv, men om noen har noe av dette de gidder gibort/sende til meg i posten så setter jeg pris på det... Resten taes på PM om det er noen som har, takk på forhånd.

 

Ellers er toweret lakket gult !... litt gysen gul farge.

 

EDIT: Får sidedører senere, den ene skal vist nok være hærpa : / men jeg finner en løsning på det !

 

Bilde under, skal bli min kommende filserver (lokalt) trenger bare fikse med hdd rack i kabinettet og noen disker...

Fikk ikke innholdet for de som lurer på det, står spec på min profil for de som synes det er interesangt.

Endret av aGal
Lenke til kommentar
Har funnet et sted hvor det er åpen el-retur :D (trodde det ikke var noe nær meg).

Denne ligger faktisk rundt 500m fra huset mitt. Tok meg en tur nedpå der for å se, og fikk med meg litt greier:

Intel Pentium III med HK.

HD ukjent størrelse.

2 stk SD-RAM PC100 128MB

DVD spiller (ikke sikker på hastighet)

Div kjølere

 

Min første tur ;)

 

Edit: Skriveleif

Gratulerer i forbindelse El-retur dåpen! :)

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om dette teller, da jeg ikke fant "delen" på noen form for miljøstasjon, men innesperret på et rom der jeg jobber. Dog, den var på vei til dynga, var bare ingen som hadde fått fingen ut, og giddet å dratt den med seg enda ;) ...

 

Uansett, objektet det er snakk om er en 50" Plasmaskjerm, Hitachi CMPAV05. Grunnen til at den skulle kastes, var rett og slett at det visstnok var brent fast et bilde over hele skjermen, noe som ikke stoppet meg, da den isåfall hadde fungert ypperlig til å vise musikkvideoer på når jeg har fest :thumbup: ! Dermed spurte jeg om det var mulig å ta den, da jeg jobber på en elektronikkbutikk, som har en avfallskontainer for slik utstyr som jeg eventuellt kunne kastet den i, hvis det var helt forferdelig.

 

Når jeg (og en kompis) endelig hadde fått med meg skjermen hjem, ventet det hyggelig overraskelse... Det var ikke noe som helst form for fastbrent bilde, kun en "stripe" i midten, som ikke er synlig, med mindre jeg viser et helt svart bilde, helt svart, som om den skulle vært avslått.

 

Beklager, men er så glad nå at jeg rett og slett ikke kunne dy meg, og bare måtte poste her :D !

 

!*skryt :p *!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...