Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Nå har jeg testet den 17" lcd skjermen jeg fikk for noen dager siden.

Den var helt død, men kanskje ikke så rart når jeg så på undersiden av power kretskortet :p

Det var nokså svart og hadde begynt å smelte.

Men det beste med skjermen er at den skal ha 12V(2,3A) og 5V(3,5A).

Og det står hvilke kabler som skal føre hva, 2x 12V, 2x GND, og 2x 5V.

Så her er det vel bare å finne frem avbiter, loddebolt, litt kabel og ei molex kobling :)

PS, skjermen er en Packard Bell Slim View 727 som er produsert 02.2003.

Den har også 4 USB porter i foten :)

Om den funker med ny power supply så blir det vel enten en fin server roms skjerm, eller en fin skjerm til testing og bygging av PC-er :)

 

Edit:

Da var 1 stk 17" lcd skjerm klar til bruk ser det ut som :)

Får ihvertfall beskjed om å sjekke signal kablen nå, Så jeg skal prøve å koble til en pc snart, og se hva den er god for :)

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg vært ute idag å gitt :p

Idag ble det også noe småtteri:)

En røykmaskin, med nesten full tank og fjernkontroll.

En slags scanner eller noe som brukes på diskotek.

2 kanals strobe kontroller, med av klippt kabel, men dette er lett å bytte.

2x PA delefiltre, med HI/Low innganger + Fullrange inngang (fåttlitt juling ser jeg nå..).

2 bærbare pc vrak, den ene er en fujitsu-siemens Amilo Pro V2020 pc med centrino 1.6Ghz cpu.. tenkte på å kanskje sette denne inn i min Compaq EVO N620C, for den har en 1.5GHz cpu.

Ellers var den ganske ribba, det som sitter igjen er tastatur (trolig defekt, siden det er litt bøyd) og hovedkort, skjerm "baksiden" med inverter, men lcd panelet er borte

 

den andre er en Dell Latitude C PPX, helt ribbet, så denne går nok tilbake.. trodde det satt CPU i den, men tok feil.. også sitetr det en Win95 lisens på den, så gammel er den nok :p

 

1 stk panasonic cd-spiller for bil, så ikke så veldig gammel ut så jeg tok den med :)

1 Jensen 54MBit LongRange router, uten antenne og power.. denne har også fått litt juling, men kan jo hende den funker

1x Creative Inspire p380 sub kasse til pc, resten av settet var borte.. men denne går sikkert an å bruke sammen med noen andre høytalere :p

Lenke til kommentar
Så det går ann å finne mye bra?  Får ta meg en tur å se en dag. Kanksje jeg er heldig ;)

9621910[/snapback]

Du må nok ta turer ganske ofte siden det hele tiden er folk å plukker (hvert fall her i Tromsø). Gleder meg til jeg skal dra til pappa på fredag siden han bor på en ganske liten plass hvor jeg ikke tror noen har vært å plukker på el-returen :) . Var ute i dag og fant en rambrikke på 64 mb og en gammel prossessor.

Lenke til kommentar

Nææ, Vi går rett etter stengetid, bare passe på at dem er ferdig med å jobbe.. for enkelte av dem som jobber der er noe hissige, mens andre går det an å snakke med..

Også er jo securitas der i ny og ne da.. så man må passe på litt hver gang det kommer en bil.

 

Og jeg har jo vært med å kjørt søppel før, og da fikk jeg arbeids klær.. så jeg bruker disse.. å da har det hendt at folk har trudd at jeg jobba der :p

Lenke til kommentar

Her satt jeg å funderte på om siba og lefdal på lade var verdt en tur, men det var det tydeligvis ikke. Sto tingene lett tilgjengelige? Ellers ser jeg fra bildene til gule sider at det ekspert? på Sluppen setter ting ute, men det er innenfor en port som jeg tror er avlåst på kveldstid.

 

Når det gjelder Ski kan du prøve Ekspertbutikken som er i samme bygg som det nye parkeringshuset til kjøpesenteret. De har varene ståene ute ved rampa, så det er lett å sjekke ut om det er noe der (rampa er ved innkjørselen til park. huset). Hender det er noe der.

Lenke til kommentar
Noen som har et tips til hvor kan jeg få kloa i et gammalt pci lydkort i Trondheim? Var innom lefdal og siba på lade, men der var det bare en haug gamle CRT skjermer og vaskemaskiner. Ikke så mye som en PC og se gitt

 

- Øyvind

9627758[/snapback]

Hvis et ISA-kort ikke er totalt utelukket, besøk denne tråden da jeg har et slik liggende.

 

Og forresten, for de av dere som tenker å kvitte dere med datadeler, post dette gjerne i samme tråd for å gi både den og delene nytt liv. :)

Endret av johnj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...